Gå til innhold

Har du vært på legevakta før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter trafikkulykke to ganger. Og et par ganger med barna, sist pga blindtarmbetennelse.

Anonymkode: 76e06...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang. Hjernehinnebetennelse som ikke kunne vente til fastlegens kontortid. Ellers har barna vært syk noen få ganger, arm-og beinbrudd, feberkramper og mere alvorlige ting. Det meste har fastlegen tatt seg av. 

Anonymkode: 2f133...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 ganger i mitt liv.
- Ulykke på skolen da jeg var 9. Fikk en overvektig fyr rett oppå meg, hoppet fra ribbeveggen. Slo pusten utav meg, brakk et ribbein eller to og hjernerystelse med donaldskul (fikk kneet hans i hodet).
- Nyrebekkenbetennelse. Husker ingenting, husker bare bilturen hjem, sånn delvis. 

Anonymkode: 05ac6...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 ganger for UVI (den ene gangen holdt jeg på å bli innlagt, så den var rimelig akutt. En av de andre fangene tisset jeg blod. Da hadde jeg ikke tid til å vente på legetime dagen etter. Den tredje var på en rød dag). 

Måtte lime et hull i hodet en gang da jeg var barn. Mener det også var på legevakten. Og så var jeg inne en gang med akutt allergisk reaksjon. 

Har også vært inne med min datter en gang hun falt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på legevakten altfor mange ganger. Var en periode der jeg følte at vi bodde der. 

Har vært der en gang pga glass fra stranda i foten. En gang for jeg knuste ett ben i foten etter kræsj på moped. Uvi i svangerskap x2. 

Har 3 barn, der alle har sydd en gang hver og jeg var med. Ett barn som var alvorlig sykt og ofte innom legevakt for å få antibiotika med engang, siden han ble så fort dårlig at vi ikke rakk legen dagen etterpå. (Ble ofte syk fredags ettermiddag) Vi var der ca. annenhver uke i 1,5 år. 

Anonymkode: 2f9da...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekt tå, brudd i fot, fremmedlegeme i øyet, kraftig streptokokk infeksjon i halsen, kuttskader som måtte sys og en sjekk etter bilulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, mange ganger. Som barn var det pga ørebetennelser, men har også vært på legevakta i voksenalder grunnet akutt smerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ganger. Sist da jeg stupte over sykkelstyret og deiset i asfalten. Kutt i ansiktet som måtte sys og brudd i hånda - som ble gipset på legevakten og operert på sykehus senere. Ellers vært der mange ganger med skadet barn + et par ganger med elever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blindtarmbetennelse og dehydrering(hyperemesis). Innlagt begge gangene. 

Anonymkode: f0920...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Avrevet muskel, vridning i kne og betennelse i livmor etter fødsel som endte med blodforgiftning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen som aldri har vært på legevakta?

Anonymkode: 551ae...a3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, to kraftige streptokokkangrep og en skikkelig ille brystbetennelse.

Anonymkode: a02f2...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...