Gå til innhold

Har du vært på legevakta før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange ganger! 

Knekt håndledd x7, nyrebekkenbetennelse x2, blindtarm, svineinfulensa, hjernerytelse x5, uvi(DET er mange ganger det), brukket ribbein, epeleptisk anfall. Altså jeg husker ikke alt, men dette er noe av det. 

Anonymkode: 4bd72...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har også vært der etter flåttbitt. Dvs det var to uker etter selve bittet. Våknet med en slik diger rødt ring der flåtten hadde vært. Fikk panikk og dro på legevakta og fikk en skikkelig hestekur med antibiotika.

Anonymkode: f0491...d3f

Er det slik å forstå, er det jo veldig annerledes. Jeg forstod det som at noen hadde blitt bitt av en fått og dro på legevakten umiddelbart. Det er sløsing med tiden til dem som jobber på legevakten. Får man tegn på borrelia er det selvsagt en helt annen sak :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flere ganger. Noen ganger har jeg bare hatt f.eks halsbetennelse eller UVI typisk en fredags kveld, andre ganger har jeg brukket et bein (to ganger), og hatt cyster som har sprukket.

Anonymkode: ed8d9...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å kappe av meg en fingertupp en gang. Og så hadde jeg en liten frøken som ramla ned en bratt trapp en gang...det var de to gangene jeg har vært på legevakta.

Anonymkode: 2e204...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på legevakta flere ganger, både med barn, med mann og med meg selv. Har alltid fått time først, så det har vært begrenset ventetid. Noen ganger har jo legevakta sagt at de har det såpass travelt at de anbefaler å vente eller å ringe igjen om noen timer. Dette har vært ved feks streptokokker eller lungebetennelse i helg eller helligdager, som KAN vente et par timer. Ved mistanke om blindtarmbetennelse og ved skader som måtte syes har de aldri bedt oss vente. Heller ikke da jentungen hadde falt på sparkesykkel og kneet var over dobbel størrelse i alle regnbuens farger....

Husker en gang jeg ble bitt på jobb (av et barn), ringte legevakta bare for å avkrefte at det var så krise, men den gangen var det de som insisterte på at jeg måtte komme dit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Sist var pga hyperemesis, var kjempedårlig, dehydrert og hadde veldig lavt blodtrykk.. Ble innlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Promqueen

Var på legevakta pga UVI. Etter to antibiotikakurer hadde den fortsatt ikke forsvunnet. Og hadde symptomer. Dette var en lørdagsformiddag. Ringte først og da ba de meg komme. Fikk antibiotika og etter den tredje runden forsvant den. Tok en måned.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært en gang med UVI (kom fredags kveld, og jeg blir skikkelig dårlig av det), en gang med hundebitt for å lappes og få stivkrampesprøyte og en gang som barn med halsbetennelse og høy feber (husker jeg satt 3-4 timer og ventet). I tillegg kom legebåt til meg en gang da jeg hadde 40+ i feber, kjempehodepine og oppkast. Det var migrene og begynnende nyrebekkenbetennelse. 

Anonymkode: c80dc...18b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Mange ganger! 

Knekt håndledd x7, nyrebekkenbetennelse x2, blindtarm, svineinfulensa, hjernerytelse x5, uvi(DET er mange ganger det), brukket ribbein, epeleptisk anfall. Altså jeg husker ikke alt, men dette er noe av det. 

Anonymkode: 4bd72...75f

Hvordan klarer du å knekke håndleddet så mange ganger? Hva har skjedd? Hvor gammel er du?

Anonymkode: 54b49...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvordan klarer du å knekke håndleddet så mange ganger? Hva har skjedd? Hvor gammel er du?

Anonymkode: 54b49...c10

Jeg er 25. Hvordan jeg har klart det? Tja, litt små rampete og vill som barn. Den gangen jeg husker best hoppet jeg fra en trafo boks, ned ei li. Så når jeg ser tilbake på det, er jeg takknemlig for at jeg bare tok håndleddet! 

Håndleddet knakk hvert år i syv år, før jeg til slutt lærte. 

Anonymkode: 4bd72...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...