Gå til innhold

Har du vært på legevakta før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du vært på legevakta før? Isåfall hvorfor?

Anonymkode: 54b49...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, flere ganger. Ed blodpropp, hjerteposebetennelse, armbrudd, krystallsyken mm. Jeg blir aldri syk i legens kontortid så er de få gangene i livet jeg må akuttt til lege, kun vært hos legevakta.

Anonymkode: 6bb1a...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger. Sykdom, skader, behov for sykemelding.

De fleste er vel innom der innimellom.

Anonymkode: 2988f...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptil flere ganger. Kutt i finger som måtte limes, blodforgiftning, brukket håndledd, sykdom i helg etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få ganger. Men ALDRI med noe som faktisk kan vente til mandag så derfor kun en gang med sykdom. Resten skader (som må syes osv)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere ganger. Noen ganger som liten, da sikkert grunnet barnesykdommer og høy feber. I voksen alder har det vært armbrudd, sykdomsforverring i helg, allergisk reaksjon ( ble innlagt). 

Anonymkode: d890e...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heg har vært på legevakten fem ganger i voksen alder. Alle gangene var på grunn av akutt suicidalitet, og endte med innleggelse. 

Anonymkode: b7f26...b2a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang som barn fordi trommehinnene sprakk, en annen gang for noen år siden fordi jeg ble sparket i hodet av en hest, og tidligere i år endte jeg på legevakta fordi jeg fikk en stålsplint i pupillen som måtte fjernes. 

Anonymkode: 474e4...640

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange ganger. Er kronisk klumsete og knekker kroppsdeler innimellom samt at jeg kom i skade for å kutte meg dypt i fingerene da jeg skulle skjære opp grønnsaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen få ganger med meg selv, kanskje bare to ganger når jeg tenker etter. Trafikkulykke, akutte sinnsyke magesmerter.

En del ganger med barna. Misstanke om skade i nakke/skulder etter salto på trampoline, akutte magesmerter, plutselig stort temperaturfall ved feber (40-34 grader), mistanke om hjernehinnebetennelse, noen ganger med for «mange» dager med feber hvor det har truffet på helg, hjernerystelse og kløyvd leppe. En periode følte vi at vi hadde klippekort på legevakta. Det er heldigvis lenge siden sist. Bank i bordet!

Anonymkode: c4b94...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt over en gassovn som barn, hest som trodde den lille barnehånda mi var spiselig og som voksen har det vært for uvi som ikke kunne vente til over helga. 

Anonymkode: fbdf9...c22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere ganger: halsbetennelse som ikke gikk over på en ukes tid og som ble så ille en fredag kveld at jeg ikke turte vente til over helgen. En annen gang måtte jeg sy et dypt kutt i en finger. En gang fikk jeg øyekatarr en lørdag og skulle reise tidlig mandag morgen så jeg ikke kunne få ø-hjelp hos fastlegen +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært der to ganger, første når jeg var veldig liten og puttet en knekt fargeblyant-bit oppi nesen😂 Andre gang måtte jeg få stivkrampe-vaksinen pga et menneskebitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte inn en gang da jeg hadde flått som barn, og vi ikke klarte å få ut alle delene. 

Anonymkode: cdcd7...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært der en del ganger ja, det jeg husker i farta er regnbuehinnebetennelse, bronkitt, uvi, lungebetennelse, ørebetennelse, brukket arm, skadet ankel og kne pga fall.

Anonymkode: 3ef29...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, der har jeg vært. I voksen alder: Nyrebekkenbetennelse (veldig vondt!), rare voldsomme smerter i beina som aldri ble diagnostisert (men det er borte nå), forsvarsskader etter voldtektsforsøk. 

Anonymkode: 6923d...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der et par ganger, men har aldri behøvd å sitte på venterommet. Drar ikke dit uten at jeg VET at jeg er syk og kommer til å bli innlagt. 

Anonymkode: 1dc22...1ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...