Gå til innhold

Svart strek på neglen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var leit å høre😔 men bra du fikk time og legen tok deg på alvor. 

Jeg har også en strek på neglen jeg er bekymret for. Burde jeg ta dette opp med legen eller ser dette ut som noe annet ?

image.jpg

Anonymkode: 1efd6...402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også en strek på neglen jeg er bekymret for. Burde jeg ta dette opp med legen eller ser dette ut som noe annet ?

image.jpg

Ta det opp med legen og bestill time i dag.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel vanligere med kreft hos eldre, da. Jeg  er bare 18 år.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Føflekkreft (som den under neglen kan være) er faktisk veldig vanlig hos unge. Det er den mest vanlige krefttypen for aldersgruppen 15-29 år. Norge er også på krefttoppen for føflekkreft. Med andre ord er det ikke ekstremt usannsynlig å få dette. Føflekkreft har heldigvis svært gode prognoser om den oppdages på et tidlig stadium, i tillegg til at man som regel slipper stråling og cellegift. Hvis det blir spredning er saken selvfølgelig en annen. 

Anonymkode: 0e022...586

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB fra forrige innlegg.

Beklager, jeg hadde ikke fått med meg hva som skjedde nederst på siden 2, så jeg svarte fordi jeg trodde du skulle vente med å dra til legen. Så bra at du dro! Krysser fingrene for deg! Du er i hvert fall i gode hender når de tar dette på alvor.❤

Anonymkode: 0e022...586

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Greit å få sjekket.

Anonymkode: 43534...89b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, regel nr. 1: ALDRI google symptomer, men dra til legen i stedet. Her ser du hva som kan skje om man googler symptomer:

Anonymkode: 8f0e6...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, regel nr. 1: ALDRI google symptomer, men dra til legen i stedet. Her ser du hva som kan skje om man googler symptomer:

Anonymkode: 8f0e6...8b2

Altså, nå viste det seg å være kreft slik som kom opp da jeg googlet, så...🤷🏼‍♀️

TS

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

image.jpg

Den der skal du gå til legen med så fort som overhode mulig. Hvor lenge har du hatt den streken?

Anonymkode: e3709...daf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den der skal du gå til legen med så fort som overhode mulig. Hvor lenge har du hatt den streken?

Anonymkode: e3709...daf

Over 1 år. Jeg har vært hos hudlegen for litt over 1 år siden men hun avfeide det som et problem. Hun mente at det hadde noe med etnisitet å gjøre, at en del asiatere kunne få en ufarlig sånn strek på neglen. Det har jeg aldri hørt om og dessuten er jeg norsk. Så jeg følte ikke hun tok meg seriøst, hun så bare 1 sek på neglen før hun satte seg bak PC og skrive. De siste uken har jeg hatt litt vondt i hånda også ,vet ikke om det har noen sammenheng. Jeg skal til legen om 2 dager, da skal jeg spørre igjen. Føler meg litt dum, da det bare er en strek på en negl. Men etter at jeg så denne tråden så skal jeg ta motet til meg å nevne det igjen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Over 1 år. Jeg har vært hos hudlegen for litt over 1 år siden men hun avfeide det som et problem. Hun mente at det hadde noe med etnisitet å gjøre, at en del asiatere kunne få en ufarlig sånn strek på neglen. Det har jeg aldri hørt om og dessuten er jeg norsk. Så jeg følte ikke hun tok meg seriøst, hun så bare 1 sek på neglen før hun satte seg bak PC og skrive. De siste uken har jeg hatt litt vondt i hånda også ,vet ikke om det har noen sammenheng. Jeg skal til legen om 2 dager, da skal jeg spørre igjen. Føler meg litt dum, da det bare er en strek på en negl. Men etter at jeg så denne tråden så skal jeg ta motet til meg å nevne det igjen.

Denne hudlegen bør du klage inn.. Unnskyld barnslig språk; men for et naut av en lege.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Ta kontakt med fastlegen igjen. Hvis hun ikke tar deg seriøst må du gå til noen andre. Jeg tenkte dette ikke var noe spesielt, men så viser det seg nå at det er kreft. Venter man for lenge er det for sent.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Ta kontakt med fastlegen igjen. Hvis hun ikke tar deg seriøst må du gå til noen andre. Jeg tenkte dette ikke var noe spesielt, men så viser det seg nå at det er kreft. Venter man for lenge er det for sent.

Vent.. sa legen du hadde kreft?

Anonymkode: d065b...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal til legen om 2 dager da skal jeg spørre igjen. Takk for at du startet tråden. Og jeg er lei meg for hva resultatet ble hos deg😔 er det sikkert at det er kreft eller er det en mistanke fra legen sin side, som hudlege skal sjekke ? Tok fastlegen noen tester som kunne bekrefte det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior

Hei TS. Det er bra du gikk til legen og ikke ventet til du egentlig hadde time. Ønsker deg lykke til og håper av hele mitt hjerte at det ikke er noe alvorlig. Det er sjelden noe alvorlig, men det er godt å få det sjekket grundig. Masse lykke til deg og dere andre som skal sjekke. 

Endret av Thunderstruck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Denne hudlegen bør du klage inn.. Unnskyld barnslig språk; men for et naut av en lege.

Jeg kommer til og gi tilbakemelding til fastlegen om hva jeg opplevde Hos hudlegen. Også kommer jeg til å be om henvisning til en annen hudlege om fastlegen mener at jeg har behov for det. 

Jeg leste i ettertid at flere var misfornøyd med den hudlegen 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal til legen om 2 dager da skal jeg spørre igjen. Takk for at du startet tråden. Og jeg er lei meg for hva resultatet ble hos deg😔 er det sikkert at det er kreft eller er det en mistanke fra legen sin side, som hudlege skal sjekke ? Tok fastlegen noen tester som kunne bekrefte det ?

Beklager. Jeg leste feil

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer til og gi tilbakemelding til fastlegen om hva jeg opplevde Hos hudlegen. Også kommer jeg til å be om henvisning til en annen hudlege om fastlegen mener at jeg har behov for det. 

Jeg leste i ettertid at flere var misfornøyd med den hudlegen 

Så utrolig dumt at du møtte på denne hudlegen som ikke tok deg på alvor!

Ønsker deg masse lykke til 🌸

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen sa at jeg har subungualt malignt melanom, som er føflekkreft under neglen. Det har dog blitt oppdaget i et tidlig stadium, og jeg har blitt henvist videre for å finne ut om svulsten under neglen (den svarte streken) er ondartet eller godartet. Dette var i hvert fall slik jeg forstod det ut i fra hva fastlegen sa. -TS

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en nøye titt på neglene mine i stad, da jeg kom til å tenke på deg TS. Oppdaget at jeg har en svak, mørk strek ned neglen. Veldig smal og lys mørk i fargen. Synes ikke før du virkelig kikker etter. Ser ikke helt likt ut som det du har, og for alt jeg vet så kan det være en negleskade. Men dette fikk meg til å våkne, og i morgen bestiller jeg time til legen. Bedre å få det sjekket ut enn å gå rundt som et spørsmålstegn og bekymre seg.. har en føflekk jeg må få sjekket i samme sleng..det gjør meg jo mer bekymret, men krysser fingrene!

Lykke til TS! Håper du holder oss oppdatert her inne.

Anonymkode: 0fa0f...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen sa at jeg har subungualt malignt melanom, som er føflekkreft under neglen. Det har dog blitt oppdaget i et tidlig stadium, og jeg har blitt henvist videre for å finne ut om svulsten under neglen (den svarte streken) er ondartet eller godartet. Dette var i hvert fall slik jeg forstod det ut i fra hva fastlegen sa. -TS

hvis jeg forstår det riktig er godartet ikke kreft, så kanskje det er håp for at det ikke er det. Lykke til ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...