Gå til innhold

Svart strek på neglen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Det der ser ut som du har hatt et stikk inn i neglen ala flis eller noe. Så den hadde jeg ikke bekymret meg over.

Anonymkode: c552d...37c

Takk for svar :)

Anonymkode: 1617f...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hei. Jeg har siden andre uken etter sommerferien hatt en svart, tynn strek på lillefingerneglen, som har blitt tydeligere med ukene. Har forsøkt å Google litt, og fant en artikkel om at en tykk svart strek er et tegn på kreft, men min er bare liten og tynn. Vet noen hva dette kan være? Jeg har forresten legetime, men ikke før 26.10, så derfor spør jeg her. Legger ved bilde.

4F8EAA4F-F1AF-4E0B-A5D9-E99B9BE6EC32.jpeg

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Som de andre sier her: kom deg til legen ! Som negltekniker har vi ikke lov til å lakke eller legge kunst på negler om vi ser en slik strek nettopp fordi det kan være kreft. Ikke vent, si til legen at dette haster og må sjekkes asap for å utelukke alvorlug sykdom. 

Hilsen negltekniker 

Anonymkode: 52636...245

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Som de andre sier her: kom deg til legen ! Som negltekniker har vi ikke lov til å lakke eller legge kunst på negler om vi ser en slik strek nettopp fordi det kan være kreft. Ikke vent, si til legen at dette haster og må sjekkes asap for å utelukke alvorlug sykdom. 

Hilsen negltekniker 

Anonymkode: 52636...245

Takk for svar, får sjekke så fort som mulig.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder du oss oppdatert, TS? 

Håper det går bra med deg:)

Endret av multe
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vært hos legen enda. Tror jeg bare skal vente til timen jeg har neste fredag, da jeg ikke vil mase for mye på legen. Troooor egentlig ikke det er noe veldig alvorlig.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ikke vært hos legen enda. Tror jeg bare skal vente til timen jeg har neste fredag, da jeg ikke vil mase for mye på legen. Troooor egentlig ikke det er noe veldig alvorlig.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Syntes du skal ringe for en Øtime. Hadde en mormor som ikke syntes problemene hennes var noe viktig eller alvorlig, og ventet dermed med legen. Uhelbredelig kreft. 

Ikke at det er det du har, men hun hadde samme tanke som deg.

Anonymkode: 399d4...06c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Syntes du skal ringe for en Øtime. Hadde en mormor som ikke syntes problemene hennes var noe viktig eller alvorlig, og ventet dermed med legen. Uhelbredelig kreft. 

Ikke at det er det du har, men hun hadde samme tanke som deg.

Anonymkode: 399d4...06c

Er vel vanligere med kreft hos eldre, da. Jeg  er bare 18 år.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Er vel vanligere med kreft hos eldre, da. Jeg  er bare 18 år.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Alle kan få kreft. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Er vel vanligere med kreft hos eldre, da. Jeg  er bare 18 år.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Selv om du er 18år betyr ikke det at du ikke også kan bli alvorlig syk. Det kan skje hvem som helst det er jo derfor de har barneavdelinger og slikt. Jeg synes du må ta tak i dette enten det har med blodforgiftning, kreft eller blødning å gjøre. Den personen fra den annonsen hadde tykkere strek fordi det var langtkommen kreft. Langtkommen kreft = lite håp. Det er bedre du går en gang for mye enn en gang for lite det er ingen andre enn du som kan ta tak i din helse nå som du er 18år+ og ansvarlig for deg selv.

Anonymkode: 25148...dfe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legen og fikk time i dag, så da får jevn oppdatere senere. Regner med at det ikke er noe farlig, men blir spennende å se.

Anonymkode: 5c6ee...3c0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sekretæren jeg snakket med hadde dog aldri hørt om denne sammenhengen før, så hun synes nok jeg virket som en skikkelig hypokonder😂

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Sekretæren jeg snakket med hadde dog aldri hørt om denne sammenhengen før, så hun synes nok jeg virket som en skikkelig hypokonder😂

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Så bra at du ringte legen.  Lykke til 👍

Anonymkode: 80394...2ad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Sekretæren jeg snakket med hadde dog aldri hørt om denne sammenhengen før, så hun synes nok jeg virket som en skikkelig hypokonder😂

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Men nå er ikke sekretæren en lege da, er litt som å ta en i resepsjonen på verkstedet på ordet, om hva som er galt med bilen eller ikke. 

Jeg har også noen små, tynne streker på neglene, men de går ikke hele veien, og de er veldig små (altså korte), og jeg biter negler. 

En sånn strek hadde jeg sjekket opp!

Anonymkode: 99948...506

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legen mente faktisk at det er subungualt malignt melanom og har henvist meg til hudlege for å sjekke om det er kreftceller eller ikke😬 Så da blir det vel en del ventetid...

Anonymkode: 5c6ee...3c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Legen mente faktisk at det er subungualt malignt melanom og har henvist meg til hudlege for å sjekke om det er kreftceller eller ikke😬 Så da blir det vel en del ventetid...

Anonymkode: 5c6ee...3c0

❤️ Kjipt å vente. Prøv å ikke ta sorgene på forskudd.

Anonymkode: 43534...89b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Legen mente faktisk at det er subungualt malignt melanom og har henvist meg til hudlege for å sjekke om det er kreftceller eller ikke😬 Så da blir det vel en del ventetid...

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Godt du fremskyndet timen din🤗

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Legen mente faktisk at det er subungualt malignt melanom og har henvist meg til hudlege for å sjekke om det er kreftceller eller ikke😬 Så da blir det vel en del ventetid...

Anonymkode: 5c6ee...3c0

Så bra. Ikke at det mistenkes kreft, men at legen tok det på alvor. Ønsker deg masse lykke til med undersøkelsen 🌹

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...