Gå til innhold

Hva tenker kvinner rundt dating med voksne ødelagte nerder (med bagasje) ? (beklager den mørke rettingen innlegget tar)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kan du kanskje legge disse tingene i en eske eller kjøpe en reol med skapdør? Jeg har også noen barnslige og sære samleobjekter men ikke på full utstilling. Mye ligger i boden i esker, og mye står bak skapdører så de ikke blir objekter besøkende definerer meg og dømmer meg ut fra. Selvom det er store deler av våre interesser trenger det jo ikke stå på utstilling :)

Anonymkode: 17436...699

Vi snakker samling på størrelse med de som har youtube nerde kanaller 😛 

Anonymkode: 4bb68...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes en person for oss alle, og sånn er det bare :) 

 

Endret av Rosatoast
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så trist! Fikk helt vondt inni meg ❤

Du er den du er, og den rette damen for deg vil akseptere deg og ditt som du er. Du vil aldri bli helt lykkelig dersom du føler at du må undertrykke deler av deg selv for å bli akseptert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg prøver å sette meg i hennes situasjon, så hadde jeg bare tenkt at det var kult. Du er deg! Og det at du faktisk skjønner at samlingen kan være litt problematisk forteller meg at du antageligvis ikke vil insistere på å dekorere stuen i deres (muligens) fremtidige felles hjem på samme måte. 

Jeg ville nok sett for meg at siden du har den jobben du har må ha din egen "skrivestue" der du kan la interessene din dominere. Glasskap og samleobjekter er ikke særlig kompatibelt med små barn heller, bare sånn for å se enda lenger frem i tid. 

Lykke til i kveld. Jeg har trua. 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg hadde aldri taklet din bagasje 

Anonymkode: db1da...961

Klandrer deg ikke, er overasket over at hun var interessert i det hele tatt, bare av at hun viste om fortiden min. 

Anonymkode: 4bb68...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for et rørende innlegg. Du skriver godt. Jeg ønsker deg alt godt!! ❤️ Jeg forstår at du vil "safe" og er redd for hva hun synes, men liker hun deg godt nok, så aksepterer hun deg. Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
2 hours ago, AnonymBruker said:
 

Har ikke ekstra rom til det, og samlingen min er så stor selv etter jeg i fjor begynte å selge en del etter jeg fikk noen veldig gode tilbud av andre samlere.

Anonymkode: 4bb68...5d1

Når det kommer til det å få seg en kjæreste, så tenker jeg at flertallet av damene i populasjonen ikke vil blitt særlig begeistret om de hadde gått inn i en leilighet som i grunn minner om et gutterom. Det finnes nok noen "nerdedamer" som ikke hadde brydd seg, men de er i mindretall. Nå sa denne damen at hun ikke brydde seg så lenge du hadde en sofa og en dobbeltseng, men jeg hadde ikke risikert det. Sånn i forhold til henne, har du alt å vinne på å dempe "nerdefaktoren" noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Har ikke ekstra rom til det, og samlingen min er så stor selv etter jeg i fjor begynte å selge en del etter jeg fikk noen veldig gode tilbud av andre samlere.

Anonymkode: 4bb68...5d1

Men har du plass til å ha kjæreste da? Hva tenker du om det å flytte sammen med noen på sikt, du har ikke engang ekstra skapplass eller rom hos deg. Tenker du at hun skal ha tingene sine i en bag, og at dere må være i samme rom hele tiden fordi det ikke er mer plass, eller tenker du å være den som på sikt flytter inn til en dame og okkuperer hele stua hennes med dine samleobjekter eller forventer at hun skal ofre kontoret sitt for dine samleobjekter? Å kjøpe nytt hus med større plass sammen er jo et alternativ, men er det reellt? Jeg kan ikke se for meg at mange går med på å gjøre kjellerstua eller gjesterommet til en barnslig mancave og ikke ha noe rom til womancave. Mener ikke det her som kritikk altså men bare noe du seriøst bør tenke over, og finne ut av hva slags liv du ønsker å prioritere. 

2 minutter siden, Minesveiper skrev:
 

Når det kommer til det å få seg en kjæreste, så tenker jeg at flertallet av damene i populasjonen ikke vil blitt særlig begeistret om de hadde gått inn i en leilighet som i grunn minner om et gutterom. Det finnes nok noen "nerdedamer" som ikke hadde brydd seg, men de er i mindretall. Nå sa denne damen at hun ikke brydde seg så lenge du hadde en sofa og en dobbeltseng, men jeg hadde ikke risikert det. Sånn i forhold til henne, har du alt å vinne på å dempe "nerdefaktoren" noe.

Enig dette.... Og jeg er ganske nerd selv men figurer og sånt hører hjemme hos en liten gutt og ikke i et voksent hjem. Jeg drev med hundeutstilling i mange år og har en drøss av rosetter og pokaler, det stod på utstilling før og rosettene hang på alle vegger, men skjønte i 20 årene at det måtte legges i esker selvom jeg hadde et nært forhold til det. I dag står det igjen én hundepyntstatue i hylla. Samla også på kinderegg leker og hadde et helt glass skap fullt men det ligger i skoesker nå og mye gikk på Finn.no. man er ikke nødt til å eie sånt,  eller hvertfall ikke ha det framme.  

Anonymkode: 17436...699

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Men har du plass til å ha kjæreste da? Hva tenker du om det å flytte sammen med noen på sikt, du har ikke engang ekstra skapplass eller rom hos deg. Tenker du at hun skal ha tingene sine i en bag, og at dere må være i samme rom hele tiden fordi det ikke er mer plass, eller tenker du å være den som på sikt flytter inn til en dame og okkuperer hele stua hennes med dine samleobjekter eller forventer at hun skal ofre kontoret sitt for dine samleobjekter? Å kjøpe nytt hus med større plass sammen er jo et alternativ, men er det reellt? Jeg kan ikke se for meg at mange går med på å gjøre kjellerstua eller gjesterommet til en barnslig mancave og ikke ha noe rom til womancave. Mener ikke det her som kritikk altså men bare noe du seriøst bør tenke over, og finne ut av hva slags liv du ønsker å prioritere. 

Enig dette.... Og jeg er ganske nerd selv men figurer og sånt hører hjemme hos en liten gutt og ikke i et voksent hjem. Jeg drev med hundeutstilling i mange år og har en drøss av rosetter og pokaler, det stod på utstilling før og rosettene hang på alle vegger, men skjønte i 20 årene at det måtte legges i esker selvom jeg hadde et nært forhold til det. I dag står det igjen én hundepyntstatue i hylla. Samla også på kinderegg leker og hadde et helt glass skap fullt men det ligger i skoesker nå og mye gikk på Finn.no. man er ikke nødt til å eie sånt,  eller hvertfall ikke ha det framme.  

Anonymkode: 17436...699

Starter vi å date seriøst så er det mulighet for henne å kan ha litt klær i skuff og skap, men må først se ann om vi er kompatible med at hun i det minste aksepterer hobbyene mine. Er ikke typen som sitter å spiller COD eller FIFA, 4 timer om dagen, spiller ikke hver uke en gang, men kommer det ut en tittel som virkelig interesserer meg så koser jeg meg like mye og lenge med det som jeg gjør med en god bok. 

Når jeg trenger pause fra prosjektene mine så er det godt å bare slappe av med et spill som jeg kan lytte på lydbøker med, og iblant vil jeg bare spille og oppleve en god historie som får meg til å både le og gråte. Så om bare samlingen er et problem men ikke spillingen og jeg føler at forholdet virkelig er verdt det så kan jeg alltids akseptere å få en "mancave" i en garasje mens hun har en womancave i huset, skulle vi bli samboere, og selge mer enn jeg har gjort. Noen ting må jeg beholde, men (vet dette er virkelig å se langt in i fremtiden men siden du tok det opp) skulle vi gå hele veien å få barn så vil det sikkert være greit å ha 100.000 ekstra kroner som jeg slipper å skatte på. Har altså ikke brukt 100.000 på samlingen min, mye av det er gratis, mens jeg hadde kontakter som ordnet det slik at jeg bare betalte produksjons kostnader. Har også flere interesserte kjøpere i ting som det ikke går ann å få kjøpt i noen som helst butikk.

Jeg trenger også et forhold hvor det ikke er kleint eller kjedelig for henne om det ikke skjer noe hele tiden. Noen drar på fisketur, andre på jakt, jeg spiller spill når jeg har gjort nok jobb til at jeg føler at jeg har fortjent det. Jeg mener det er viktig at begge i forholdet har egne ting man kan kose seg med, og hvor begge to føler at vi har det bra bare av å bare tilbringe tid sammen fordi vi bryr oss om hverandre. Når det føles godt bare av at det er stille og vi begge holder på med egne ting og den ene bare kommer bort for litt kos av og til før hun fortsetter med sitt eget å det ikke er kleint når det er stille. Da kunne jeg skrudd ned litt på nerde-dommen om det plager henne, men jeg snakker jo aldri ned om når kvinner gjør "jente ting" eller har "jente rom". Så jeg har bestandig slitt med å skjønne hvorfor "gutterom/mancave" blir sett ned på. 

Så hjalp det jo at min første kjærlighet var enda mer nerd enn meg på mange områder, jeg slapp liksom å justere meg, og vi støttet hverandre selv om det var spesifikke ting vi personlig ikke likte men som den andre likte. Hun hadde blitt verdens beste på å fortelle spennende kvelds historier for å si det sånn. Kunnskapen hun hadde om fiktive verdener og kunne snakke om hvilke paralleller og inspirasjoner forfatteren brukte var bestandig fascinerende å sitte å lytte på. 

Praten jeg har hatt med denne dama har definitivt vært mer "voksen" selv om jeg føler det er et klisje ord å bruke så kommer jeg ikke på et bedre for øyeblikket. Har bestandig vært interessert i samfunn, politikk og historikk, og vi har båndet over at vi lytter og leser mye av det samme. Og introdusert hverandre til nye ting, da vi begge liker å finne de som kan motargumenter oss best. Da kommer vi med modifiserte og sterkere argumenter tilbake da noen faktisk har utfordret oss til å måtte tenke annerledes. 

Det er bare også en del av meg som aldri kommer til å "vokse" helt opp, da jeg iblant bare vil betale for en opplevelse som får meg til å føle meg slik jeg gjorde før alt i livet mitt ble så komplisert. 

Er det ting jeg er klar for å ofre for å få egen familie skulle det vise seg at hun er den rette å gjøre det med? Absolutt, men å gi opp hele identiten min og føle meg som gjest i vårt eget hus, slik vil jeg ikke klare å leve. Jeg prøver å ikke tenke så langt fram akkurat nå, vil bare nyte sommerfugler fasen akkurat nå, og håpe at vi kan møtes et sted i midten skulle jeg bli forelsket i henne. 

Anonymkode: 4bb68...5d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

kommer det ut en tittel som virkelig interesserer meg

Fallout 76 ? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker nok, som flere her, at om dere skulle bli skikkelig seriøse, må du være forberedt på å gjøre kompromisser ift samlingen din. Jeg personlig ville ikke bedt deg kvitte deg med det, men hadde nok krevd at det aller aller meste sto på eget rom eller i lukkede skap. Det hadde ikke plaget meg at du spiller litt, så lenge det ikke hadde vært altoppslukende, særlig om man har barn. 

Historien din er vond, og jeg kan ikke forestille meg hva du har gjennomgått! Ønsker deg alt godt fremover! :klem: 

Anonymkode: e0c7f...c1d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Tenker nok, som flere her, at om dere skulle bli skikkelig seriøse, må du være forberedt på å gjøre kompromisser ift samlingen din. Jeg personlig ville ikke bedt deg kvitte deg med det, men hadde nok krevd at det aller aller meste sto på eget rom eller i lukkede skap. Det hadde ikke plaget meg at du spiller litt, så lenge det ikke hadde vært altoppslukende, særlig om man har barn. 

Historien din er vond, og jeg kan ikke forestille meg hva du har gjennomgått! Ønsker deg alt godt fremover! :klem: 

Anonymkode: e0c7f...c1d

Enig , jeg hadde fått veldig dårlig inntrykk av masse dingser på utstilling eller pcer overalt, så gjem det før du begynner å date , så kan du heller med tiden dele denne interessen og vise den mer, og inngå et kompromiss i et senere felles hjem og det skulle bli til det,  men vil si at du ts høres ut som en fin, reflektert og omtenksom fyr på måten du drøfter dette og sånn du fremstår! 

Anonymkode: 17436...699

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Ardenus skrev:
 

Fallout 76 ? 😄

Faktisk ikke, spiller Fallout for verden og sprøe historiene. At det ikke er noe NPCer i hele spillet føler jeg vil miste hovedgrunnen til at jeg spiller det. RDR 2 derimot, kommer jeg nok til å senke inn en måned med tid før jeg blir lei 😛 

Anonymkode: 4bb68...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Faktisk ikke, spiller Fallout for verden og sprøe historiene. At det ikke er noe NPCer i hele spillet føler jeg vil miste hovedgrunnen til at jeg spiller det. RDR 2 derimot, kommer jeg nok til å senke inn en måned med tid før jeg blir lei 😛 

Anonymkode: 4bb68...5d1

Det er NPC'er, bare ingen human npc'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å si at jeg leter etter en «messy fucked up nerd» 

For for å takle meg og min bagasje må man være litt messy og fucked up, og for å takle mine interesser må man være litt nerd.

Men dessverre er det få av den typen i omløp og dermed er jeg singel ;)

Men en situasjon som din, leiligheten etc etc, jeg ville ikke hevet et øyenbryn, hadde nok heller spurt deg masse om de forskjellige for å lære, og sannsynligvis blitt ganske imponert ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hva som er så «turn off» ved å ha så mange samleobjekter fram jeg da. Jeg hadde heller ønsket å komme inn i en leilighet til en mann med masse samleobjekter, enn en leilighet som nesten er tom. Det er jo interessant å se at mannen har en hobby. Men det er min mening. Selv så samler jeg på vinylplater, og er ikke redd for å vise de fram i stua liksom. Folk samler på forskjellige ting 😝

TS: Trist å høre om det du har opplevd. Klem❤️

K22

 

Anonymkode: 4d563...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Skjønner ikke hva som er så «turn off» ved å ha så mange samleobjekter fram jeg da. Jeg hadde heller ønsket å komme inn i en leilighet til en mann med masse samleobjekter, enn en leilighet som nesten er tom. Det er jo interessant å se at mannen har en hobby. Men det er min mening. Selv så samler jeg på vinylplater, og er ikke redd for å vise de fram i stua liksom. Folk samler på forskjellige ting 😝

TS: Trist å høre om det du har opplevd. Klem❤️

K22

 

Anonymkode: 4d563...af9

Vinylplater er jo litt mer utbredt og også akseptert i mange generasjoner. Tror alle menn hadde blitt creeped out om de kom hjem til en dame med hundrevis av barbiedokker eller mylittlepony på utstilling. 

Anonymkode: 17436...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, FjellFrua skrev:
 

Jeg bruker å si at jeg leter etter en «messy fucked up nerd» 

For for å takle meg og min bagasje må man være litt messy og fucked up, og for å takle mine interesser må man være litt nerd.

Men dessverre er det få av den typen i omløp og dermed er jeg singel ;)

Men en situasjon som din, leiligheten etc etc, jeg ville ikke hevet et øyenbryn, hadde nok heller spurt deg masse om de forskjellige for å lære, og sannsynligvis blitt ganske imponert ;) 

Er en messy fucked up nerd jeg, og skal mye til for å skremme meg bort for å si det sånn hvor bor du? 😛 haha 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Vinylplater er jo litt mer utbredt og også akseptert i mange generasjoner. Tror alle menn hadde blitt creeped out om de kom hjem til en dame med hundrevis av barbiedokker eller mylittlepony på utstilling. 

Anonymkode: 17436...699

Ble ikke noe mer enn venner, men må innrømme når jeg en gang var på date og kom hjem til dama og hun hadde alt mulig på utstilling, både "jente og gutte-ting". Var en del av meg som bare ville spørre om vi kunne flytte sammen med en gang 😛 

Er mye enklere å forklare min egen samling, når hun også har en, men jeg var for treg i oppfattelsen, leste tegn feil og så endte vi opp med å bare holde det på vennskapsnivået. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...