Gå til innhold

Hvilket penservise har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kommet i den alderen at jeg har lyst til å begynne å samle på et penere servise til høytider og spesielle anledninger, gjerne et med mange deler. Gjør ingenting om det er dyrt. Er ikke glad i veldig mye dilldall, vil tro jeg fort blir lei. Pent og klassisk 😊

 

Hva samler dere på? 😊

Anonymkode: bc6d3...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg samler på Partitur fra Porsgrunn porselen, syns det er fint og ikke så veldig «stivt» om man kan kalle det det 😊

https://www.cg.no/produkter/serviser-til-salgs-hos-christiania-glasmagasin/partitur-servise

Eg samlet også på glassene fra vedbjørn sand, som vist på bildet over, men de har dessverre gått ut av produksjon 😢 så eg har ikke så mange av de

Anonymkode: 98168...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har arvet min avdøde bestemors pen service som hun fikk da hun giftet seg.  

Er klassisk krem farget med kant i ekte gull 

Anonymkode: ffea2...049

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Har arvet min avdøde bestemors pen service som hun fikk da hun giftet seg.  

Er klassisk krem farget med kant i ekte gull 

Anonymkode: ffea2...049

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=127592459

Type denne? Jeg har den, fin men små tallerkener.

Anonymkode: 0c17a...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manoir, Villeroy og Boch. Kremfarget og pent.

I glass har vi Kongle, Per Spill hos Magnor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor leste jeg penis her? Er det et tegn på at jeg har for lite sex? 😂

Anonymkode: 17e7d...aab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ante ikke at folk fortsatt hadde pen-servise! 😳 Trodde det gikk ut for lenge siden. Jeg er over 40, og ingen sv mine venner i Oslo har slikt. Kanskje fordi vi ikke har plass? 

Gir dere også sølvskjeer i dåpsgave fremdeles? 

Anonymkode: 83ae7...711

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvorfor leste jeg penis her? Er det et tegn på at jeg har for lite sex? 😂

Anonymkode: 17e7d...aab

Haha, tenkte også det da jeg leste raskt først!

Anonymkode: 9008d...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg ante ikke at folk fortsatt hadde pen-servise! 😳 Trodde det gikk ut for lenge siden. Jeg er over 40, og ingen sv mine venner i Oslo har slikt. Kanskje fordi vi ikke har plass? 

Gir dere også sølvskjeer i dåpsgave fremdeles? 

Anonymkode: 83ae7...711

Man bruker nok penserviset oftere enn før. Men alle jeg kjenner har det. Vi bruker det til alle anledninger der vi spiser mange sammen for å feire. Og jula er jo høydepunktet av feiringer, som det blir ekstra koselig å sitte ved bordet når serviset ikke er det man bruker alle andre dager.

Anonymkode: edb2f...627

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Swedish Grace fra Rørstrand i hvitt. En klassiker lansert i 1930 og fremdeles på markedet. Det finnes også i andre farger, så man kan kombinere eller velge ensfarget - alt etter hva man liker. Jeg er veldig glad i dette serviset, har hatt det i årevis, går ikke lei og kommer aldri til å bytte det ut.

Alle mine venner, enten de bor i Oslo eller utenfor, har for øvrig penserviser. Alle møblerte hjem har plass til det :sarkasme: https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&biw=1434&bih=750&tbm=isch&sa=1&ei=Np6_W-PSN5CKmgXEmrqgBg&q=swedish+grace&oq=swedish+grace&gs_l=img.3...0.0.0.15311.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..64.img..0.0.0....0.05wQpDho9qQ

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Vi har Saturn fra Porsgrund, som er helhvitt.  Det ble innkjøpt da vår yngste ble konfirmert.  Er glad vi kjøpte så klassisk, for nå kombineres det med alle farger.  Har f.eks. suppe- og forrettstallerkener i mange andre farger og mønstre, og alle passer til Saturn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Raptuza skrev:
 

Et arveservise i mintgrønt og gull fra 50tallet. Mener det heter Grønn Marie, fra Figgjo Flint. 

Dette er det fineste serviset jeg vet om, du er heldig 😁

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...