Gå til innhold

Hvilket penservise har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.10.2018 den 19.54, AnonymBruker skrev:
 

Har kommet i den alderen at jeg har lyst til å begynne å samle på et penere servise til høytider og spesielle anledninger, gjerne et med mange deler. Gjør ingenting om det er dyrt. Er ikke glad i veldig mye dilldall, vil tro jeg fort blir lei. Pent og klassisk 😊

 

Hva samler dere på? 😊

Anonymkode: bc6d3...b06

Hvilken alder er dette? Jeg er straks 50 år og har ikke kommet i den alderen enda i hvert fall.

Anonymkode: cf087...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvilken alder er dette? Jeg er straks 50 år og har ikke kommet i den alderen enda i hvert fall.

Anonymkode: cf087...b98

Jeg tenker at det må være i etableringsfasen eller når man synes at man har råd til det. Mange ønsker seg jo servise i bryllupsgave, men ikke alle gifter seg.

Selv har jeg egentlig nok med de jeg har arvet, men gøy med noe man ønsker seg selv også. 

Anonymkode: c84de...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kjedelige forslag , typisk norsk å kjøre safe. Hva m litt farger ?

https://www.rosenthal.co.uk/en/shop/brands/versace-1-en/dining-collections-2-en/?cfc=GB

Anonymkode: b0409...31a

Blir fort for rotete og man går fortere lei servise med masse mønster. Bedre å pynte pent bord med blomster, lys og servietter som kan varieres i det uendelige. 

Anonymkode: c9c59...95b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et middagsservice som er arvet, det er dog over 100 år gammelt så jeg tør sjelden å bruke det. Har både Rosendahl Grand Cru og Hvit Lilje fra Perfect Home i skapet, og bruker den om hverandre etter anledning og hvor mange vi er. Det er ikke svindyrt om noe blir ødelagt, og siden det er hvitt er det lett å bruke farger på duk, servietter, lys og blomster. 

Bruker heller penger på gode glass til vin og øl, siden rett glass kan ha mye å si for smaksopplevelsen. 

Anonymkode: e4e15...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var yngre hadde jeg både pen-servise og hverdags-servise + et arvet jule-servise, men i godt voksen alder ble jeg lei av alt unødvendig dill-dall som hopet seg opp i skapene så jeg kvittet meg med alt. Nå har jeg bare ett servise, og det er dette: 

Manoir tallerkenManoir fra Villeroy og Boch. Passer til alt :) 

Anonymkode: 2e6a8...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Edme - Wedgwood til ca 12 pers. Veldig fornøyd med det. Det er kremgult. Vi har også et annet til 30 pers som heter Valencia fra Tilbords, det er helt hvitt og ganske tidløst. 

Anonymkode: c9c59...95b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Blir fort for rotete og man går fortere lei servise med masse mønster. Bedre å pynte pent bord med blomster, lys og servietter som kan varieres i det uendelige. 

Anonymkode: c9c59...95b

synes det er fint med farger og litt rotete jeg da, så derfor jeg har dette https://www.glassoginterior.no/produkter/serviser/iittala-serviser/iittala-taika.html?gclid=CjwKCAjw0oveBRAmEiwAzf6_rFp6_8CSaxjySpiu4rcRfeG9C3Of1txEX37caERrlIpb7gQluYz-7xoCB_sQAvD_BwE . Før fikk man i rødt også, så har alle farger foruten sort/hvit. Blir glad av å se på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et arvet penservise fra Rosenthal som visst var begrenset opplag, for jeg finner det ikke på nett. Bruker Iittala Sarjaton til hverdags.

Anonymkode: 0d668...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Jasper Conran White fra Wedgwood. Helt enkelt og klassisk. Brukers både til hverdag og fest.

Anonymkode: 7c6b7...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2018 den 23.00, AnonymBruker skrev:
 

Kjedelige forslag , typisk norsk å kjøre safe. Hva m litt farger ?

https://www.rosenthal.co.uk/en/shop/brands/versace-1-en/dining-collections-2-en/?cfc=GB

Anonymkode: b0409...31a

De der ble litt for kjerring for min del. Selv blander jeg de ulike fargene i Swedish Grace: http://www.rorstrand.se/produkter/swedish-grace

Anonymkode: 30444...6c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

On ‎10‎/‎11‎/‎2018 at 7:54 PM, AnonymBruker said:
 

Har kommet i den alderen at jeg har lyst til å begynne å samle på et penere servise til høytider og spesielle anledninger, gjerne et med mange deler. Gjør ingenting om det er dyrt. Er ikke glad i veldig mye dilldall, vil tro jeg fort blir lei. Pent og klassisk 😊

 

Hva samler dere på? 😊

Anonymkode: bc6d3...b06

Jeg har aldri samlet, Eva Solo er greit og gode glass. Jeg driter i om at det blir langt fra perfekt. 

Elsker å lage bord og planlegge, dessverre er det vanskelig å få jobb. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:
 

Lace fra Firkløveren. 

lw-platinum-gourmetallrik_10002409_6.jpg

Anonymkode: 386b6...d24

Det er fint, men for spess, Elg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har klassiske Musselmalt fra Royal Copenhagen til pent og Hvit riflet fra samme merke til hverdags. Disse kan også fint brukes om hverandre dersom vi skal ha stort selskap.

Er veldig fornøyd. Vil heller tenke langsiktig og ha noe ordentlig som har vært produsert i flerfoldige år enn noe jalla som det ikke blir mulig å kjøpe deler til om et par år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...