Gå til innhold

Hans-Petter Nygård-Hansen


Miss.Wildfox

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, tranedatter skrev:

Kan ikke se kommentaren, har han angret igjen?

Han tog en puddel igår også på stort og smått, der han fikk kritikk for lettkledd dame bilde. Flere damer kommenterte, men da en mann også syntes det var merkelig bildevalg, så tok HPNH en puddel og la seg flat...

https://www.facebook.com/groups/183381455078651/

(fikk ikke lenket direkte, knappen med "flik" fungerer ikke)

https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1970428773040568/

Sånn :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Aricia skrev:

@tranedatter Kommentaren fra HPNH står fremdeles under CBEs siste IG-post (jeg ser den i hvert fall).

Tror man ser om man kommenterte eller likte noe noen skrev på den. Men kommentaren er fjerna. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, neiognei skrev:

Tror man ser om man kommenterte eller likte noe noen skrev på den. Men kommentaren er fjerna. 

Jeg har ikke gjort noen av delene.

Menmen,  om den er slettet har jeg i hvert fall lagret den for ettertiden her i tråden. :eeeh: 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
18 timer siden, Aricia skrev:

Måtte inn og sjekke. Her er kommentaren hans:

https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/

Get over yourself, Hans Petter. Siden han velger å bitche uttrykke seg som en 20 år gammel rosablogger må det vel være passende å svare i samme stil: TV2 fikk ja og du fikk nei HP - du er bare sjalu. :filer: 

HPNH driter seg ut. Det er «liiiiit rart og beneath» (for å bruke HPs egne ord om funkygine) at en voksen mann og tidligere Vixen juryleder latterliggjør funkygine i CBEs kommentarfelt på instagram. 

Han tok det tydeligvis som en personlig avvisning at funkygine ikke ønsket å delta på Vixen i fjor, evt latterliggjør han henne for å smiske med CBE og LKE. Funkygine er jo så populær at hun er en reell trussel mot businessen til CBE.no.

(Bra du tok skjermdump av kommentaren @Aricia, så mod kan få dokumentasjon ved behov.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har screen shot, ja, men er usikker på de etter hvert kompliserte kriteriene for å lime det inn i innlegget uten å bli slettet for brudd på forumsreglene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne koblingen HPNH og CBE.no gjør meg enda mer sikker på at jeg har oppfattet alle parter riktig, og det styrker også oppfattelsen i negativ retning. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aricia skrev:

Jeg har screen shot, ja, men er usikker på de etter hvert kompliserte kriteriene for å lime det inn i innlegget uten å bli slettet for brudd på forumsreglene.

HPNH limer inn skjermdump fra denne tråden i «Stort og smått (...)» på FB. Han er nok litt stolt. 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Berga skrev:

HPNH limer inn skjermdump fra denne tråden i «Stort og smått (...)» på FB. Han er nok litt stolt. 😑

Det har han ingen grunn til å være. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 minutter siden, Berga skrev:

HPNH limer inn skjermdump fra denne tråden i «Stort og smått (...)» på FB. Han er nok litt stolt. 😑

Fant det i kommentarene nå. Det var mitt innlegg hvor jeg linker til FB-tråden med @tranedatter i sitat han tok skjermdump av. Da håper jeg SoMe-gruppa legger merke til hvor fin avatar jeg har. Tegnet av en ekte tegneserietegner til og med!

Jeg sliter med å forstå hvorfor det skulle skjermdumpes og kommenteres i akkurat DEN tråden at han har fått tråd på KG. Det er ikke engang relevant til kritikken han fikk for bruk av "thot" bilder. Med mindre det var for å skryte litt?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Berga skrev:

HPNH limer inn skjermdump fra denne tråden i «Stort og smått (...)» på FB. Han er nok litt stolt. 😑

Direktelenke: https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1970428773040568/?comment_id=1970430726373706&reply_comment_id=1971628266253952&comment_tracking={"tn"%3A"R"}

HPNH skriver der: : "I tillegg er det enkelte som i det store og hele ikke liker meg også - noe de gir uttrykk for som anonyme i enkelte forumer. Det er litt kjedelig, #mensånnhardetblitt".

Det handler mer om egen oppførsel i SoMe enn at kritikerne ikke liker HPNH eller er anonyme. Her finner man noe av bakgrunnen for "#mensånnhardetblitt": 

Endret av Asti
La til lenke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om at denne tråden ble startet etter at HPNH gikk helt umotivert til angrep på en følger i kommentarfeltet hos Anne Brith og stemplet vedkommende som et nettroll med anonymitet som eneste grunn og kriterium. 

Det er ingen her som interesserer seg tilstrekkelig for HPNH som person til å faktisk mislike ham (eller det motsatte), så han kan bare puste rolig. Men man kan ikke la slike usaklige og umotiverte angrep på andre i SoMe som han har gjort seg skyldig i stå uimotsagte, særlig ikke når de kommer fra en person som titulerer seg som ekspert og kommunikasjonsrådgiver, og som intervjues og henvises til av seriøse medier som feks NRK P2 som en slags bransjeautoritet. Av slike folk må man ikke bare kunne forvente normal folkeskikk og nettikette, men faktisk til og med litt mer, feks et reflektert og velbegrunnet forhold til egen oppførsel i kommentarfeltene rundt omkring.

Endret av Aricia
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PS til Hans Petter: Du burde prøve å argumentere som anonym en gang i blant du også, på "diverse forum", og få deg litt erfaring med hvordan det fungerer i praksis.

Da vil du feks oppdage at man blir nødt til å stole på soliditeten i argumentene sine, og ikke kan vise til sin person som en "enkelte bare ikke liker" når man får motbør i diskusjoner. Det er jo den ultimate unnvikende rosabloggerstrategien han tyr til med en slik uttalelse, dvs å fremstille kritikk mot resonnementene og debattskikken sin som angrep på ham som person. 

Det er min oppriktige mening og overbevisning at det ikke automatisk er slik at de som velger å diskutere anonymt på nett samtidig er blottet for saklighet og empati, slik resonnementene til HPNH synes å ta for gitt. Det er blitt et munnhell at når man ikke signerer med sitt fulle navn og er anonym, så mister man alle hemninger og glemmer at det er virkelige mennesker bak den andre siden av skjermen. Nei, man gjør ikke nødvendigvis det. Også anonyme på nett er folk av alle slag, og de oppfører og uttrykker seg deretter, dvs på mange ulike måter. Men det at de er ansiktsløse gir dem også et fellestrekk: Det gjør faktisk at de alle er lettere å angripe som noe annet enn individer med krav på et minimum av respekt, av feks HPNH.. Han fronter i realiteten en slags vi/dem-dikotomi i sin framstilling av anonyme på nett, og gir carte blanche til å behandle anonyme debattmotstandere annerledes enn navngitte, i stedet for å forholde seg til språkbruk og argumenter.

Etter mitt syn utgjør gjentatte påstander om at man er blitt personlig angrepet en vel så stor trussel mot en saklig og sunn offentlig meningsutveksling som anonymitet på nett. Enhver diskusjon kan jo nå for tiden parkeres ved at man påberoper seg å ha blitt personangrepet, og at alle som argumenterer imot en egentlig har underliggende personlige motiver, og derfor ikke kan tas på ordet eller på alvor. I stedet for å kaste seg på trenden bør vel en kommunikasjonsekspert i 2018 heller bidra til å reflektere offentlig omkring hva saklighet og substansielle argumenter er for noe, hvordan man kan gjenkjenne slike argumenter (og avsløre det motsatte), og hvordan man kan føre offentlige diskusjoner med nettopp det for øyet. Hele det offentlige ordskiftet er jo i ferd med å bli en eneste stor personfokusert posisjoneringskamp uten reelt innhold, og det er rett og slett svært bekymringsfullt.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Noen skriver anonymt her, noen skriver under fullt navn på Facebook og andre sosiale medier. Og står for det. 

Andre, som bl.a HPNH, skriver og sletter, skriver og sletter… Kanskje burde Hans-Petter ikke skrive i affekt, men tenke litt etter først? Han er tross alt mediamenneske og burde være proff på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ok. Nå omtales HPNH som "teknologiekspert" på TV2 Nyhetene, angående at Apples storhetstid kanskje er over. Til å være "ekspert" på det meste, ønsker jeg nå å få en liten oversikt over HPNHs meritter, og gjerne en antydning av en CV.

Hittil har jeg kun registrert at fyren mener noe om bloggere, skriver blogg, var juryformann i Fixen, bestevenn til Thomas Moen og kona til Caroline Berg Eriksen, deler ut "tommelopp" til alle bløffmakere av noen influensaviruser som har svin på skogen, og ellers ikke er spesielt dyktig nok i noe som helst som kan karakteriseres ekspertise. Er ekspertise et fagfelt? Eller har ikke TV2 ved Egmont noen andre å hoste opp når det gjelder en en eller annen (u)nyttig uttalelse ved behov?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Emmy_H
5 minutter siden, Revenge of Cthulhu skrev:

Ok. Nå omtales HPNH som "teknologiekspert" på TV2 Nyhetene, angående at Apples storhetstid kanskje er over. Til å være "ekspert" på det meste, ønsker jeg nå å få en liten oversikt over HPNHs meritter, og gjerne en antydning av en CV.

Hittil har jeg kun registrert at fyren mener noe om bloggere, skriver blogg, var juryformann i Fixen, bestevenn til Thomas Moen og kona til Caroline Berg Eriksen, deler ut "tommelopp" til alle bløffmakere av noen influensaviruser som har svin på skogen, og ellers ikke er spesielt dyktig nok i noe som helst som kan karakteriseres ekspertise. Er ekspertise et fagfelt? Eller har ikke TV2 ved Egmont noen andre å hoste opp når det gjelder en en eller annen (u)nyttig uttalelse ved behov?

Det store spørsmålet er : "Hvorfor bruker tv2 en fyr som ikke har peiling, når det er faktisk finnes eksperter der ute, med CV?".

Endret av Emmy_H
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Emmy_H skrev:

Det store spørsmålet er : "Hvorfor bruker tv2 en fyr som ikke har peiling, når det er faktisk finnes eksperter der ute, med CV?".

Egmont.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hjemmesiden hans står det at han er konsulent for tv2, for sosiale medier. Ansatt, altså. 

 

Host. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...