Gå til innhold

Ting du hatet før, men digger nå


FrankDrebin

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, waco skrev:
 

Er det koffeinen eller smaken du er så betatt av?

Smaken avgjør helt klart alt. Skader ikke at jeg våkner litt på morningen, for så vidt! Finnes mange typer jeg ikke liker, som rett og slett ikke går ned. Regner med det gjelder de aller fleste? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oliven ble plutselig veldig digg en dag. Før brakk jeg meg bare av tanken.

Havregrøt klarte jeg heller ikke før, men nå spiser jeg det hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliven

Blåmuggost

Rødvin

Kaffe (begynte å tvinge det ned for å våkne etter at jeg fikk barn, nå kan jeg ikke leve uten kaffe...har t.o.m Nespresso-maskin på soverommet)

Mørk sjokolade 

Potetball (skal ikke påstå at jeg elsker det, men går helt greit å spise det) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, skruf skrev:
 

Oliven

Blåmuggost

Rødvin

Kaffe (begynte å tvinge det ned for å våkne etter at jeg fikk barn, nå kan jeg ikke leve uten kaffe...har t.o.m Nespresso-maskin på soverommet)

Mørk sjokolade 

Potetball (skal ikke påstå at jeg elsker det, men går helt greit å spise det) 

Takk for tips ❤️ 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sphynx skrev:
 

Takk for tips ❤️ 😄

Det er utrolig herlig på søndager og feriedager, bare velte seg ut av senga, ordne en kopp kaffe og deretter krype under dyna igjen :) Har både kopper og kapsler på et konsollbord ved siden av en godstol 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, skruf skrev:
 

Det er utrolig herlig på søndager og feriedager, bare velte seg ut av senga, ordne en kopp kaffe og deretter krype under dyna igjen :) Har både kopper og kapsler på et konsollbord ved siden av en godstol 

Jeg har en slik 200 kroners kapselmaskin, alt smaker vann 😝

Anonymkode: e22fb...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oliven her også, elsker det nå.

Kaffe og øl måtte «tilvennes»

Samme med Rødvin

Cottage Cheese

Sylteagurker

soya-saus 

Sennep

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hamhamham skrev:
 

Raspeballer og det meste av fisk.

Lol rasspeballer

Anonymkode: e22fb...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2018 den 16.34, IommI skrev:
 

Yik! Det er dobbel innvollsmat. Lærte du noe av det? Som at du ikke skal tvinge eventuelle egne kids til å spise noe de ikke liker? 

En ting er å tvinge barn til å smake på f.eks brokkoli.  En HELT annen ting er å tvinge et barn til å spise oppkast.  Det er et overgrep og omsorgsvikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peonjenta skrev:
 

En ting er å tvinge barn til å smake på f.eks brokkoli.  En HELT annen ting er å tvinge et barn til å spise oppkast.  Det er et overgrep og omsorgsvikt. 

Det er forskjell på det å måtte smake, og det å måtte spise. 

Enkelte foreldre vet ikke bedre enn å oppdra barna, på samme måte som de selv ble oppdratt. Og andre foreldre føler revansj, eller blir thrilled av å se barna ha det ubehagelig og vondt.

Det er det samme som mange som er oppvokst med foresatte som er alkiser, kan lettere ty til alkohol og bli alkiser sjæl. 

Mange følger i sine foresattes fotspor.. derfor spurte jeg personen om h*n, lærte noe av det å bli oppdratt på den måten, og at dette ikke er greit. Og at det ikke bør gjenta seg, da det satte slike spor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ekstremt kresen som ung, nå spiser jeg det meste. Så lærte meg å like forskjellige smaker. Dog er jeg ikke veldig begeistret for tomatsauser, vin og alt som smaker alkohol. Er blitt over førti, så regner med jeg aldri vil like vin eller alkoholsmaken.

Anonymkode: dd642...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke mais. Husker jeg var veldig glad i baguette fra mix, men turte ikke alltid be om uten mais da jeg var yngre. Så jeg plukket pent av hvert eneste lille maiskorn. Nå må jeg ha mais på alt omtrent 😛

 

Anonymkode: df412...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg likte ikke taco når jeg var yngre. Liker det mye bedre nå, men spiser det ikke så ofte - kanskje 1 gang hver annen måned eller sjeldnere. Egentlig mest fordi jeg ikke er vant med å spise det :)

Tror kanskje det var tacoproduktene i seg selv jeg ikke likte smaken på. Har alltid likt tilbehøret.

Anonymkode: 9fed9...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lily_88

Hatet egg, men etter å ha prøvd masse forskjellige egg i supper og desserter og slikt i Asia, så elsker jeg egg. Nå kan jeg også spise speilegg som er halvveis stekt med bacon 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg har hatt stabile smakspreferanser fra jeg var liten. Det eneste som har endret seg er at jeg pleide å synes at melkefri "melk" var noe tull, men jeg liker faktisk havremelk veldig godt i varme drikker. Funker i te, kaffe og kakao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leverpostei

skalldyr/sjømat (utenom fisk, alltid elsket fisk) 

Lam (pinnekjøtt, fårikål, lammestek osv) 

Anonymkode: 1204a...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...