Gå til innhold

Likte ikke at jeg hadde kontakt med muslim, plutselig mer tolerant?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et par år siden så fikk jeg kontakt med en muslimsk mann. Jeg fikk dessverre følelser for han og jeg tror han hadde det for meg også. Men jeg var så redd for alt og alt folk begynte å sa at jeg lot være. Tok ikke hensyn til egne følelser men gjorde som "de fornuftige" oppfordret til.
Her er slik mora mi hørtes ut:
Jeg nevner et navn
Hun: han er ikke fra .......? 
så husker jeg ikke så mye.. men hun ble liksom så sur.
Så ble det tema igjen, og hun sa sånne ting som
"men ikke iranere" 
"det blir bare kjærlighetssorg likevel" 
"de har ikke det synet på kvinner som de bør ha"
"du trenger ikke å ha kontakt med en iransk mann" 
"det blir aldri noe liv sammen" 
Føler egentlig hun bare har gjort seg til herre og mester over mine følelser der. Og jeg blir så irritert på at en må ta hensyn til andres redsel. 
Kan nevne at ingen i min familie har bodd utenom stedet vi er fra. bare den korte tiden de studerte, men var rett tilbake til barndomsstedet når de var ferdig. 

Anonymkode: ed6ea...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det bare å unngå visse temaer med familien/moren din. Du kan ikke endre holdningene hennes

Anonymkode: 49d32...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hva overskriften har med HI å gjøre.

Anonymkode: 34213...4b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Da er det bare å unngå visse temaer med familien/moren din. Du kan ikke endre holdningene hennes

Anonymkode: 49d32...b6a

oops. her gikk det fort. 
Jeg er den eneste som bor i Oslo av noen i min slekt. Så det sier seg selv at jeg treffer folk fra hele verden, mens de går der hvor hverdagen er lik. Jeg ser ikke ned på familien min for de har helt andre typer mål i livet og virker fornøyd. De har hatt andre typer utfordringer i livet.

Men noen tullet litt med meg i et sleskap med noen slektninger for litt siden, og spurte om jeg hadde tenkt å gifte meg med en araber. Jeg sa litt spydig at "er nok noen som ikke hadde blitt så glad" da moren min satt ved siden av meg. 
Da sa hun bare "hvis han hadde vært snill så" . 
Ja, har hun plutselig blitt mer tolerant nå da?

Anonymkode: ed6ea...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg forstår ikke hva overskriften har med HI å gjøre.

Anonymkode: 34213...4b0

du ser det nå.

Anonymkode: ed6ea...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:
 

du ser det nå.

Anonymkode: ed6ea...223

Du skulle tatt det med i HI. Første innlegget ditt og overskriften ga ingen mening.

Anonymkode: 34213...4b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror din mor gjorde riktig i å stille disse spørsmålene og ytre sitt synspunkt, men når kom i kontakt med denne mannen var det ved personlig oppmøte eller via nettet?.

Anonymkode: 940fd...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg tror din mor gjorde riktig i å stille disse spørsmålene og ytre sitt synspunkt, men når kom i kontakt med denne mannen var det ved personlig oppmøte eller via nettet?.

Anonymkode: 940fd...8f6

personlig.

Anonymkode: ed6ea...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du jeg er så lei av disse «forelsket meg i en muslim» trådene. Hvis du er veldig opptatt av din families mening, så hold deg til din dine egne... 

Anonymkode: 0629f...e10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

personlig.

Anonymkode: ed6ea...223

Er han åpen for å konvertere til kristendom eller å fra si seg sin egen religion så er det greit, hvis ikke er det du som må konvertere. Skulle dere fått barn i fremtiden så blir de muslimer og tilhører han uansett hva du måtte mene om saken. Du mister sannsynligvis din frihet til å gjøre det du ønsker som et fritt menneske, det vil si muligheten til å jobbe, studere eller rett og slett bestemme hvilke klær du ønsker å bruke når du er utenfor hjemmet. Hør på din mor!. 

Anonymkode: 940fd...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Er han åpen for å konvertere til kristendom eller å fra si seg sin egen religion så er det greit, hvis ikke er det du som må konvertere. Skulle dere fått barn i fremtiden så blir de muslimer og tilhører han uansett hva du måtte mene om saken. Du mister sannsynligvis din frihet til å gjøre det du ønsker som et fritt menneske, det vil si muligheten til å jobbe, studere eller rett og slett bestemme hvilke klær du ønsker å bruke når du er utenfor hjemmet. Hør på din mor!. 

Anonymkode: 940fd...8f6

vil han at jeg konverterer så kommer jeg ikke til å fortsette. hvordan kan jeg miste friheten? det er ikke automatisk slik at bare fordi jeg er kvinnen så må jeg høre på en mann. hvis han ikke kan ta meg for hva jeg er så må jeg avslutte, og dette gjelder en evt norsk mann også. 
Er så lei av at man skal "høre på sin mor" hele tiden! har faktisk ei venninne som er direkte sint på seg selv fordi hun alltid hørte på sin mor, og oppfører seg nesten i en alder av midten av 20 årene som en jente i trassalderen.

Anonymkode: ed6ea...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

vil han at jeg konverterer så kommer jeg ikke til å fortsette. hvordan kan jeg miste friheten? det er ikke automatisk slik at bare fordi jeg er kvinnen så må jeg høre på en mann. hvis han ikke kan ta meg for hva jeg er så må jeg avslutte, og dette gjelder en evt norsk mann også. 
Er så lei av at man skal "høre på sin mor" hele tiden! har faktisk ei venninne som er direkte sint på seg selv fordi hun alltid hørte på sin mor, og oppfører seg nesten i en alder av midten av 20 årene som en jente i trassalderen.

Anonymkode: ed6ea...223

Hvis han er muslim og tro til koranen så er du som hans eiendom å regne etter dere blir gift, da er han din mann og du må høre på han å gjøre det han ber deg om. Sånn er det bare, det finnes ingen mellomting hvis han er tro til sin religion. Han trenger heller ikke å snakke sant til deg så lenge du ikke er muslim, for han så er du per definisjon vanntro og han kan lyve og bruke deg som han ønsker.

Anonymkode: 940fd...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvis han er muslim og tro til koranen så er du som hans eiendom å regne etter dere blir gift, da er han din mann og du må høre på han å gjøre det han ber deg om. Sånn er det bare, det finnes ingen mellomting hvis han er tro til sin religion. Han trenger heller ikke å snakke sant til deg så lenge du ikke er muslim, for han så er du per definisjon vanntro og han kan lyve og bruke deg som han ønsker.

Anonymkode: 940fd...8f6

Sett så innmari mange forskjellige muslimer. Han har bare sagt at han respekterer andres tro. 

Men jeg vet ikke hva jeg skal lenger, for det er jo ALLTID en hake ved noe uansett. Jeg kan velge bort han her, som jeg følte det var gjensidig med  . men da skulle det ikke forundre meg om jeg treffer en norsk mann og han er gift. Da har vi en hake der også. 

 

Anonymkode: ed6ea...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Sett så innmari mange forskjellige muslimer. Han har bare sagt at han respekterer andres tro. 

Men jeg vet ikke hva jeg skal lenger, for det er jo ALLTID en hake ved noe uansett. Jeg kan velge bort han her, som jeg følte det var gjensidig med  . men da skulle det ikke forundre meg om jeg treffer en norsk mann og han er gift. Da har vi en hake der også. 

 

Anonymkode: ed6ea...223

Det skulle jo bare mangle at det blir krøll hvis du treffer en man som er gift fra før!, men treffer du en muslimsk mann som er gift fra før så må du dele han med de andre konene eller ungene han er gift med allerede.

Det virker som som du er desperat etter å finne en mann, slapp av og ikke stress. Blir det for ille så råder jeg deg til å reise litt rundt i verden på egen hånd, hvis du og familien din er inngrodd på den samme plassen i generasjoner så har du bare godt av å komme deg ut.

Anonymkode: 940fd...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...