Gå til innhold

Folk besøker ikke hverandre så ofte lenger..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har bodd samme plass i tjue år,trives,men jeg syns for har blitt mindre og mindre flink å besøke hverandre..mange som nevner dette..jeg syns folk generelt er blitt mer "selvopptatt", folka er jo trivelige som før,men har inntrykk at dette gjelder flere steder.vet jeg er godt likt,og er selv flink til å ta initiativ til å samles,men ser mange ensomme rundt om kring,trist..hva tenker dere lesere,kjenner dere dere igjenn i dette...hilsen kvinne midt i førti.

Anonymkode: d5739...43c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg merker akkurat det samme. Men det er jo liksom ingen som handler heller. Ingen som tar initiativ til å treffes. Vi treffes, det er gjerne på kafe, av og til hjemme hos andre. Men det kan gå mange uker og mnd imellom gangene vi besøker folk nå. 
Unnskyldningen er jo ofte "vi spør ikke i dag, de er slitne etter jobb" , og "tror ikke det passer i kveld". 
Dessuten avlyser folk mye oftere enn før. 

Anonymkode: 0e560...3ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

jeg merker akkurat det samme. Men det er jo liksom ingen som handler heller. Ingen som tar initiativ til å treffes. Vi treffes, det er gjerne på kafe, av og til hjemme hos andre. Men det kan gå mange uker og mnd imellom gangene vi besøker folk nå. 
Unnskyldningen er jo ofte "vi spør ikke i dag, de er slitne etter jobb" , og "tror ikke det passer i kveld". 
Dessuten avlyser folk mye oftere enn før. 

Anonymkode: 0e560...3ec

Helt sant.!!!

Anonymkode: d5739...43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillemy36

Merker også det samme ! Trist!! Alt kontakt omtrent går via nettet eller tlf OM det i det hele tatt gjør det for mange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, lillemy36 skrev:
 

Merker også det samme ! Trist!! Alt kontakt omtrent går via nettet eller tlf OM det i det hele tatt gjør det for mange

Jeg måtte legge ned facebook. Jeg er sanger og fikk etterhvert 4000 venner på fb - det ødela samlivet mitt. Lang og trist historie. Nei, man må ta vare på hverandre mens man har hverandre❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tiger1974 skrev:
 

Jeg måtte legge ned facebook. Jeg er sanger og fikk etterhvert 4000 venner på fb - det ødela samlivet mitt. Lang og trist historie. Nei, man må ta vare på hverandre mens man har hverandre❤

Klem fra meg 

Anonymkode: d5739...43c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes ikke det er negativt. De som ønsker å treffe noen, de treffer noen. Jeg har rett og slett ikke behov eller energi til å møte kompisser hele tiden, og jeg bor jo ilag med bestevennen min/kona, - og har fulltidsjobb + hobby. Da vil jeg gjøre det som gjør meg lykkelig; være med kona når jeg har tid. Ikke fly rundt for å "please" andre ensomme "venner" jeg har det sånn ok-gøy ilag med

Anonymkode: 6706d...412

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke en av de som har lyst eller ork til å treffe venner hele tiden. Som introvert er jeg utslitt etter en vanlig arbeidsdag.

Men, vil jeg være sosial, så er jeg det. Jeg har god kontakt med flere venninner, og med facebook kan vi holde kontakten nesten daglig uten å være nødt til å møte dem fysisk. Tipper jeg ser mine venner en-to ganger per måned. 

Så vel. Jeg tenker at hvis man vil være sosial og møte folk får man kanskje ta initiativ selv, i stedet for å klage over andre. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...