Frida Skrevet 15. november 2018 #1501 Skrevet 15. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: K. var i hvert fall en som brukte parykk (av og til?) i følge et bilde av henne med en platinablond parykk, og hun kledte seg om på julaften på "mystisk vis" (i følge V.), men det trenger jo ikke å bety noe. Anonymkode: d551b...45b Tror neppe det var en kvinne i den platinablonde parykken mannen så, den parykken er temmelig oppsiktsvekkende, og han nevnte en kvinne med halvlangt blondt hår. Bare min mening da. 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1502 Skrevet 15. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: I en bag som tilhørte K ble det funnet en gjennomsiktig plastpose med avklipte nylonstrømper i og OG–LG 23.12.98. K nektet i retten enhver kjennskap til den mystiske posen. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLL6w4/mystisk–pose–gir–kristin–problemer Anonymkode: bb132...be4 De tingene kan jo andre ha plantet der, ettersom de ble funnet i en ulåst bod. Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1503 Skrevet 15. november 2018 Akkurat nå, Frida skrev: Tror neppe det var en kvinne i den platinablonde parykken mannen så, den parykken er temmelig oppsiktsvekkende, og han nevnte en kvinne med halvlangt blondt hår. Bare min mening da. Enig 😊 Jeg tenkte ikke at hun hadde den parykken på den morgenen hvis det var henne mannen ved Ekornstien så. Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1504 Skrevet 15. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De tingene kan jo andre ha plantet der, ettersom de ble funnet i en ulåst bod. Anonymkode: d551b...45b Ja, det er mange ting vi ikke har svar på i denne saken, men jeg synes endel ting peker i retning av K, også pga hennes kontakter. De tegningene av boligen som ble funnet, synes jeg også er tegn på at hun visste mye. Anonymkode: bb132...be4 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1505 Skrevet 15. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er mange ting vi ikke har svar på i denne saken, men jeg synes endel ting peker i retning av K, også pga hennes kontakter. De tegningene av boligen som ble funnet, synes jeg også er tegn på at hun visste mye. Anonymkode: bb132...be4 Jeg sier ja til det første du skriver og kanskje til det du skriver om tegningene. Vi vet jo ikke om noen plasserte den tegningen av kårstua i skuffen på det rommet K. brukte etter at hun sluttet å bruke det rommet. Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1506 Skrevet 15. november 2018 Jeg husker at det bl.a ble sagt i podcasten, at K begynte å forsvinne, være borte lenge, for så å bli kjørt hjem i ukjente biler...Hun hadde et stort nettverk, hadde kontakter i det kriminelle miljøet. Hun var grenseoverskridende, noen beskrev henne som grenseløs. Jeg prøver å forstå psykologien bak, og en avisartikkel hevdet V at K var sjalu på henne, og at dette handlet om at hun skulle ta igjen. V mente at hun ville hevne barndommen. En medfange hevdet at K hadde snakket mye om søsteren, sa at hun gjort det og at hun skulle legge skylden på P og V så "de får føle hvordan det er å leve i helvete" hadde K sagt, ifølge denne kvinnen. Anonymkode: bb132...be4 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1507 Skrevet 15. november 2018 30 minutter siden, Frida skrev: Haha, nei det går nok ikke, iallfall ikke denne typen. Da brukte de kanskje sokkeklypene til å holde orden på sokkeparene sine, hvis gjerningspersonene var på Fjellet i det hele tatt da 😊 Anonymkode: d551b...45b
Toiny Skrevet 15. november 2018 #1508 Skrevet 15. november 2018 Rus eller ei, hvorfor skulle K og mafiaen ta livet av to eldre mennesker i tillegg til A. Henger ikke på greip... K er nok dypt innblandet ja, i likhet med P og V som var de som hadde alt å vinne! De har motiv og mange løgner som er avslørt. Har fulgt godt med og hadde trodd det skulle komme frem noe nytt, eller i hvertfall noe troverdig i serien på NRK. Syntes tvert i mot den styrker dommen. Og lest gjennom tråden her også, og kan ikke finne en sannsynlig historie med motiv. Hadde vært veldig interessant å få andre teorier som kan stemme overens med funn og motiv. 10
tirben Skrevet 15. november 2018 #1509 Skrevet 15. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken dag kom Per og Veronica hjem etter å ha vært på hundeutstillingen? Hvis dager ble forvekslet: Kan det ha vært mandag morgen at han som kjører post gjorde sine observasjoner? Anonymkode: d551b...45b Tror nok man husker hva man gjorde når man får vite at det har skjedd et trippeldrap i nabolaget! Det ble vel kjent på søndag. 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1510 Skrevet 15. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier ja til det første du skriver og kanskje til det du skriver om tegningene. Vi vet jo ikke om noen plasserte den tegningen av kårstua i skuffen på det rommet K. brukte etter at hun sluttet å bruke det rommet. Anonymkode: d551b...45b J, men som Sandberg viste i den videoen, hadde K tegnet flere tegninger av boligen selv ( hennes skrift med navn og dato på ), og selv om den ene ( mener jeg å huske ) ikke var tegnet korrekt mtp sikringskapet osv, viser det jo at hun på en eller annen måte var involvert i det. Jeg vet ikke om P og V var involvert, men K gikk over grenser. Anonymkode: bb132...be4 4
Papirfly Skrevet 15. november 2018 #1511 Skrevet 15. november 2018 Tråden er ryddet for tekst med opphavsrett og avsporing. Papirfly, mod. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1512 Skrevet 15. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg husker at det bl.a ble sagt i podcasten, at K begynte å forsvinne, være borte lenge, for så å bli kjørt hjem i ukjente biler...Hun hadde et stort nettverk, hadde kontakter i det kriminelle miljøet. Hun var grenseoverskridende, noen beskrev henne som grenseløs. Jeg prøver å forstå psykologien bak, og en avisartikkel hevdet V at K var sjalu på henne, og at dette handlet om at hun skulle ta igjen. V mente at hun ville hevne barndommen. En medfange hevdet at K hadde snakket mye om søsteren, sa at hun gjort det og at hun skulle legge skylden på P og V så "de får føle hvordan det er å leve i helvete" hadde K sagt, ifølge denne kvinnen. Anonymkode: bb132...be4 Takk for at du deler! Kanskje er det virkelig sant at Per og Veronica skulle ha våpnene kun til beskyttelse og at de er 100% uskyldige? Anonymkode: d551b...45b 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1513 Skrevet 15. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: J, men som Sandberg viste i den videoen, hadde K tegnet flere tegninger av boligen selv ( hennes skrift med navn og dato på ), og selv om den ene ( mener jeg å huske ) ikke var tegnet korrekt mtp sikringskapet osv, viser det jo at hun på en eller annen måte var involvert i det. Jeg vet ikke om P og V var involvert, men K gikk over grenser. Anonymkode: bb132...be4 Du har rett. K. hadde for stor kjennskap til hvordan kårboligen så ut, til at hun kunne fått den kunnskapen ved å kaste et raskt blikk på en skisse i alle fall. Anonymkode: d551b...45b 3
Frida Skrevet 15. november 2018 #1514 Skrevet 15. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for at du deler! Kanskje er det virkelig sant at Per og Veronica skulle ha våpnene kun til beskyttelse og at de er 100% uskyldige? Anonymkode: d551b...45b Tja, de nekter jo for at de skulle ha våpen til noe som helst. Men at det har vært våpen i stua deres, er det ingen tvil om, selv om de løy lenge om det. Det er Kristin som sier at de skulle ha våpen til beskyttelse, og at de derfor bad om våpen. Selv nekter de for å ha bedt om våpen til noe som helst. 10
K.B. Skrevet 15. november 2018 #1515 Skrevet 15. november 2018 På 14.11.2018 den 10.47, AnonymBruker skrev: Virker ikke så sannsynelig med gjenopptagelse etter forrige episode. I en av de første episodene sa Lars Grønnerød at "Lillegutt" ar en harddisk. Per Orderud sier han ringte Lars Grønnerød for å høre om en "minnepinne" han skulle få. Fremstår som at Lars Grønnerød i avhørsrundene skjønner det ikke er vits å lyve mer. Per Orderud derimot holder seg til manus. Påtalemyndigheten finner det sannsynelig at Lars Gønnerød har vært med i planleggingen og anker inn hans dom siden han ikke var siktet for medvirkning i første omgang. Både Lars Grønnerød og Kristin Kirkemo har hatt befattning med attentatførsøkene. Om det er en mulighet for at serbisk mafia har noe med dette å gjøre må linken være Lars Grønnerød. Anonymkode: b1e0a...dfa Alle de fire tiltalte har på ett eller flere tidspunkt i etterforskningen blitt tatt i løgn. Det er jo ikke helt uvanlig at det avdekkes løgner, men motivasjonen for en løgn kan være så mangt. I Orderud saken så har retten sett på den totale mengden av informasjon fra etterforskningen, det er derfor Lars Grønnerød i første instans fikk en mye lavere dom og Kristin Kirkemo fikk straffereduksjon for å ha bidratt til etterforskningen. Om attentat forsøkene mot Anne Orderud Paust, handlet om henne, mannen hennes, eller var en del av et forsøk på å ta fokuset vekk fra familiekrangelen og hva som skulle skje på gården, kan vi bare spekulere om. Vi vet at Lars og Kristin ser ut til å ha en viss befatning med attentat forsøkene, men der stopper egentlig all informasjonen. "Mafia sporet" til Tore Sandberg er litt pinlig egentlig, hele "etterforskningen" hans bærer preg av kreativ synsing. Artiklene fra VG og NRK, med medfølgende miniserie er uten tvil spennende greier og det hadde jo vært av interesse om dette nye fokuset kan resultere i ny informasjon. Personlig så mener jeg at utfallet av eventuell ny informasjon bare vil styrke den forståelsen vi har av saken idag, og det er vel egentlig det alle lurer på; hvordan kunne disse fire menneskene ta livet av tre mennesker de kjente godt, og så tro at de skulle slippe unna misstanke? 7
Frida Skrevet 15. november 2018 #1516 Skrevet 15. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har rett. K. hadde for stor kjennskap til hvordan kårboligen så ut, til at hun kunne fått den kunnskapen ved å kaste et raskt blikk på en skisse i alle fall. Anonymkode: d551b...45b Hm, skal det lang studering til for å huske hvor et sikringsskap er? Og har hun hevdet at hun kun kastet et raskt blikk på skissen? 3
Frida Skrevet 15. november 2018 #1517 Skrevet 15. november 2018 (endret) 3 minutter siden, K.B. skrev: Personlig så mener jeg at utfallet av eventuell ny informasjon bare vil styrke den forståelsen vi har av saken idag, og det er vel egentlig det alle lurer på; hvordan kunne disse fire menneskene ta livet av tre mennesker de kjente godt, og så tro at de skulle slippe unna misstanke? Enig i det du sier, og jeg lurer på om de hadde sluppet unna med alt om ikke Kristin var blitt tatt da hun skjøt i skogen. Det førte jo til husransakelse hos Grønnerød og dermed funn av våpen. Til det du spør om: Kanskje de gamblet på at ingen ville tro noe så grusomt som at en sønn og svigerdatter arrangerer drap på egne foreldre og søster? De prøvde jo iherdig å bagatellisere gårdstvisten, og det gjør de fremdeles. Per forsøkte også å få retten til å tro at forholdet til foreldre og søster fortsatt var godt, tross ingen kontakt. Og om de planla grundig nok slik at det ikke fantes spor, så trodde de kanskje at mistanke ikke var nok til å sikte dem. Endret 15. november 2018 av Frida la til noe 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1518 Skrevet 15. november 2018 4 minutter siden, Frida skrev: Tja, de nekter jo for at de skulle ha våpen til noe som helst. Men at det har vært våpen i stua deres, er det ingen tvil om, selv om de løy lenge om det. Det er Kristin som sier at de skulle ha våpen til beskyttelse, og at de derfor bad om våpen. Selv nekter de for å ha bedt om våpen til noe som helst. Takk for korrigering og viktig informasjon! 😊 Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1519 Skrevet 15. november 2018 4 minutter siden, Frida skrev: Hm, skal det lang studering til for å huske hvor et sikringsskap er? Og har hun hevdet at hun kun kastet et raskt blikk på skissen? Det var jo flere bygningstekniske detaljer ved kårboligen K. hadde god greie på (i følge den andre tegningen K. tegnet). Takk for korrigerende kommentar om "raskt blikk". Det var bare min tolkning av ting jeg leste om at K. så skissen mens hun pyntet juletre. Anonymkode: d551b...45b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1520 Skrevet 15. november 2018 Jeg synes det er tydelig at alle er skyldige. Kristins forklaring støttes opp av bevis, som for eksempel kulehull i bordet. Jeg tror hun forklarer seg korrekt unntatt selve drapshandlingen. Jeg tror hun var på åstedet den natten. Forsnakkelsene hennes i retten tyder også på det. Kristins motiv må vel være det at Per og Veronica sa de evt kunne ta seg av sønnen, og at sønnen kunne arve dem. Når du er rusavhengig er du stort sett mest opptatt av deg selv og rus, men det var tydelig en annen ting som også var viktig for henne; sønnen. Og med det motivet må det være Per og Veronica som har igangsatt prosessen som førte til drap. De ønsket personene døde, og har involvert den ustabile og grenseløse lillesøsteren til Veronica, og gitt henne motiv ved å gi lovnadene beskrevet over. Og jeg tenker også at Per og Veronica må ha vært på åstedet drapsnatten. Hvis ikke så hadde de garantert skaffet seg alibi. Usikker på om de avfyrte selve skuddene, eller mer "holdt vakt" - men de må ha vært der. Uansett; jeg klarer ikke å se for meg et scenariet hvor Kristin har handlet helt på egenhånd uten av V og P visste. Og mafia fra Balkan virker også helt fjernt. Det er så mange sterke indisier for at alle disse tre er involverte. Så jeg forstår ikke helt denne renvaskelsesprosessen de forsøker på. Tenker dog at V og P, som forsøkte å bygge seg et liv som vellykkede mennesker i øvre middelklasse, føler det nok som et mye verre slag å bli drapsdømt og måtte sone. Så de griper sikkert etter det siste halvstrået for å bli frikjent og vinne tilbake ære og ansikt. K levde derimot et flakkende liv med rus, hadde mistet sønnen, og hadde ikke så mye "ansikt" å tape. Anonymkode: 8e9db...519 14
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå