Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, skjønner. Takk.

De mistet iallefall et viktig spor her...

Anonymkode: bb132...be4

Et mulig spor ja. 

De to smellene fra bildører kan ha indikert at det var to personer i bilen, eller at bilføreren åpnet en bakdør kanskje for å ta ut noe.  

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men denne kvinnen som vitnet så : 

Så han henne bare en gang ( da hun gikk ut til bilen ) eller så han henne da hun parkerte første gang?

Utifra Millis beskrivelse så noen at bilen var der i ca to og en halv time midt på natta, men kan det være de dunkene han hørte ( bildørene )?

Det sto klart og tydelig at han hørte to bildører gå igjen, og at han sovnet, og registrerte en bil utenfor da han slapp ut katten noen timer etterpå

• Liker 2
Skrevet

Så han henne bare en gang ( da hun gikk ut til bilen ) eller så han henne da hun parkerte første gang?

Utifra Millis beskrivelse så noen at bilen var der i ca to og en halv time midt på natta, men kan det være de dunkene han hørte ( bildørene )?

Han så henne da hun kom tilbake til bilen og kjørte avgårde. Det var eneste gangen han så henne. Det stod ingenting om hvilken retning hun kom fra, tror jeg. Det har stor betydning. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det sto ikke noe (som jeg kan huske) om at vitnet hørte noe annet enn noe som hørtes ut som 2 bildører som ble smelt igjen ca kl 4. Så egentlig kan den bilen ha stått der i enda flere timer, og at noen var i bilen og hentet noe rundt kl. 4 og gikk tilbake til åstedet, og deretter kom kvinnen til bilen litt etter kl 6 og kjørte avgårde.

Anonymkode: d551b...45b

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Et mulig spor ja. 

De to smellene fra bildører kan ha indikert at det var to personer i bilen, eller at bilføreren åpnet en bakdør kanskje for å ta ut noe.  

Det er vel ikke kjent for mange sekunder eller minutter det er mellom hvert smell? Hvis de ble slått igjen samtidig antar jeg at det var to personer, men gikk det noen sekunder eller minutter var vel denne personen alene.

Jeg har aldri prøvd å slå igjen to bildører samtidig, så jeg vet ikke om det er mulig?

Anonymkode: 4eeb5...018

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, nordiskfigur skrev:

Det sto klart og tydelig at han hørte to bildører gå igjen, og at han sovnet, og registrerte en bil utenfor da han slapp ut katten noen timer etterpå

Måten Milli beskrev det på, var som om noen hadde sett at noen parkerte bilen, var der i ca to og en halv time, for så å dra igjen, derfor lurte jeg på om det er den samme historien fra det vitnet han har hørt, eller om han har hørt noe om bilen fra andre.

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ikke kjent for mange sekunder eller minutter det er mellom hvert smell? Hvis de ble slått igjen samtidig antar jeg at det var to personer, men gikk det noen sekunder eller minutter var vel denne personen alene.

Jeg har aldri prøvd å slå igjen to bildører samtidig, så jeg vet ikke om det er mulig?

Anonymkode: 4eeb5...018

Tviler også på at mannen husker nå hvor mange sekund det var imellom hvert smell. Synd det da. 

Når jeg handler setter jeg alltid varene bak førersetet, jeg låser førerdøren med en knapp på innsiden av førerdøren, så den står alltid åpen til jeg har tatt ut varene, så ved nærmere ettertanke slår jeg ofte igjen to dører omtrent samtidig. Det har jeg faktisk aldri tenkt over. :) 

• Liker 1
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Frida skrev:

Han så henne da hun kom tilbake til bilen og kjørte avgårde. Det var eneste gangen han så henne. Det stod ingenting om hvilken retning hun kom fra, tror jeg. Det har stor betydning. 

Det står ikke. Men jeg regner med at vitnet må ha observert at hun kom fra den samme retningen som den mulige fluktruten er tegnet opp. "En ung kvinne dukket opp og gikk mot bilen. Hun satte seg inn og rygget ut på veien. Like utenfor stuevinduet stoppet hun et par sekunder. Kvinnen rettet på håret før hun satte bilen i gir og forsvant."https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2178O4/dette-kan-vaere-gjerningspersonenes-ukjente-fluktrute?utm_content=row-9&utm_source=vgfront

Sitatet er forkortet av hensyn til opphavsrett.

Endret av Papirfly
  • Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vitnet som så kvinnen med den grå bilen, var på en annen kant. Det var i Ekornstien, der en sti går fra den veien gjennom en skog og man ender opp på skrå ved forsiden av kårstua. Her kan du se kart https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2178O4/dette-kan-vaere-gjerningspersonenes-ukjente-fluktrute?utm_content=row-9&utm_source=vgfront

Bilen var jo parkert svært nærme der gangstien starter (i følge det man kan se på videoen i  linken over), så det høres sannsynlig ut at formålet med å parkere akkurat der var nettopp for å gå inn på den stien.

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Fem måneder senere ringte mannen, som i dag er død, tilbake til politiet. Han hadde sett et bilde av Kristin Kirkemo  i VG, og mente det var visse likheter med kvinnen han hadde sett. Han lurte på om politiet ville høre mer om observasjonen hans."https://www.nrk.no/orderudnyheter/trippeldrapet-pa-orderud_-forbloffet-over-mulig-fluktrute-1.14291686#/

Sitatet er forkortet av hensyn til opphavsrett.

Endret av Papirfly
  • Liker 3
Skrevet

Dette var kanskje for tidlig på morgenen til at det kunne vært avisbud ute som kunne ha sett bilen og kvinnen?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Mannen fortalte deler av denne historien til politiet da de banket på døra hans dagen etter at de drepte var funnet pinsa 1999"
"Fem måneder senere ringte mannen, som i dag er død, tilbake til politiet. Han hadde sett et bilde av Kristin Kirkemo  i VG, og mente det var visse likheter med kvinnen han hadde sett. Han lurte på om politiet ville høre mer om observasjonen hans."https://www.nrk.no/orderudnyheter/trippeldrapet-pa-orderud_-forbloffet-over-mulig-fluktrute-1.14291686#/

Det er helt utrolig at ikke politiet fulgte opp dette sporet mer. Hva tenkte de med? Det må jo ha vært noen som hadde med dette å gjøre. Trist at denne mannen er død. Han er jo på mange måter det viktigste vitnet, sammen med hun som ble oppringtringt til 180.

Her kommer mer informasjon hva politiet glemte å følge opp: Glemte nøkkelvitne i Orderud-rapport

https://www.nrk.no/orderudnyheter/glemte–nokkelvitne–i–orderud–rapport–1.14291628#/

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er rart at ikke den kvinnelige operatøren i 180 ga umiddelbart beskjed til politiet etter den telefonen, med tanke på de attentatene Anne Paust hadde gjennomgått tidligere.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er rart at ikke den kvinnelige operatøren i 180 ga umiddelbart beskjed til politiet etter den telefonen, med tanke på de attentatene Anne Paust hadde gjennomgått tidligere.

Kanskje hun ikke var klar over eller ikke koblet navnet til attentatforsøkene?

• Liker 3
Skrevet

Kanskje hun ikke var klar over eller ikke koblet navnet til attentatforsøkene?

Ja, det kan hende, men synes allikevel man burde ta på alvor når noen sier de skal drepe noen. Skjønner at det sikkert er en ubehagelig situasjon å komme i, men jeg tenker at det hadde vært naturlig å melde ifra.

• Liker 8
Skrevet

Ja, det kan hende, men synes allikevel man burde ta på alvor når noen sier de skal drepe noen. Skjønner at det sikkert er en ubehagelig situasjon å komme i, men jeg tenker at det hadde vært naturlig å melde ifra.

Enig

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Igjen, dette blir etterpåklokskap (på samme måte som vi nå vet at det var skudd Anne hørte i huset, men som hun umulig kunne ha skjønt der og da), og ikke minst så må man ta høyde for hvor mye rare, fulle og rusa folk som ringet betjente opplysningstjenester og sier alt mulig rart.

Man noterer seg det liksom, men arkiverer det også i den store bunken "rare folk og samtaler", som ikke er ubetydelig for en betjent telefon.

Anonymkode: b6cc4...c3b

• Liker 5
Skrevet

Det hadde vært veldig interessant å vite tidspunktet for skuddene som et vitne hørte som og deretter så 2 personer på forsiden av kårboligen, og om dette tidspunktet stemmer overens med  tidsrommet for vitneobservasjonen av bilen og kvinnen, og om tidspunktene for disse vitneobservasjonene utelukker at Per og Veronica kan ha vært i området samtidig som kvinnen (som kjørte den grå bilen) var i området og samtidig som skuddene hørtes.

"Neste morgen stod Per Orderud opp klokken 05.30 for å ta fjøsstellet, mens Veronica luftet hundene" https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært veldig interessant å vite tidspunktet for skuddene som et vitne hørte som og deretter så 2 personer på forsiden av kårboligen, og om dette tidspunktet stemmer overens med  tidsrommet for vitneobservasjonen av bilen og kvinnen, og om tidspunktene for disse vitneobservasjonene utelukker at Per og Veronica kan ha vært i området samtidig som kvinnen (som kjørte den grå bilen) var i området og samtidig som skuddene hørtes.

"Neste morgen stod Per Orderud opp klokken 05.30 for å ta fjøsstellet, mens Veronica luftet hundene" https://www.vg.no/spesial/2018/orderud/

Ja, det hadde det vært. Jøss, så Per stod opp kl 05.30 ( så andre han på dette tidspunktet ), og det vitnet observerte kvnnen og bilen ca kl 06?

Evt hvis skuddene var tidligere på kvelden, og kvinnen "ryddet"/fjernet spor? Mener å ha lest at vitnene har forklart forskjellige tidspunkt angående skuddene?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...