Gå til innhold

Gåten Orderud


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gamer skrev (19 minutter siden):

Jeg tror Kristin og Veronica skjøt.

Ja, jeg tror også at det er ganske sikkert det som skjedde basert på all fakta i denne saken. De skjøt, Per passer bikkjene og Lars nappa løken på Frogner.

Endret av Arne_Toholt
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått med meg at 38mm ble skutt med på ofrene. At det var kun 22mm kuler.  Tror nok ganske sikkert at kristin hat vært i boligen. Litt usikker på veronica , men hun står høyt opp på lista.  Evnt kristin og en eller annen kriminell.  Men siden det ble kjøpt to like damesko. Tenker jeg det er kristin og veronica. 

I en podcast kommer det frem, at mye av siste tvisten med per og far lå i at far ville selge unna endel av gården til tomter. Det ville ha ødelagt for gårdsdrift for per. Men gitt store summer som søsteren kunne ha arvet, som da ikke ville ha vært endel av gårdsdriften. 

Hvis noen skulle ha forfalsket min underskrift for å lure til seg fra meg , ville jeg nok ha gjort det jeg kan for at vedkommende skulle fått minst mulig av meg. Så gjør noen tanker om mulig far har tenkt det samme her.  Men så ble de drept før papirer på det ble skrevet. Søsteren kunne ga kjørt sak videre om de kun hadde drept foreldrene. 

At det er noen andre med andre motiver , mener jeg utgår, med kristins dna på tape fra forsøket på bilen til Anne.  

At per ikke visste noe, tror jeg ikke noe på. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Gamer said:

Jeg tror Kristin og Veronica skjøt.

Tror du? Jeg trodde det kom ganske godt frem at det måtte ha vært en mann og en kvinne. En mann som er antagelig "profesjonell kriminell" og en kvinne som vakt/tilskuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin og Lars må ha vært involvert, alt tyder på det. Per hadde nok ikke noe imot det, han var kanskje bare ikke den mest aktive i utførelsen. Under rettssaken var det for mye rart som kom fram til at han kan ha vært uskyldig. Jeg tror de rette personene også er de som er dømt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Krokenguri said:

Jeg har ikke fått med meg at 38mm ble skutt med på ofrene. At det var kun 22mm kuler.  Tror nok ganske sikkert at kristin hat vært i boligen. Litt usikker på veronica , men hun står høyt opp på lista.  Evnt kristin og en eller annen kriminell.  Men siden det ble kjøpt to like damesko. Tenker jeg det er kristin og veronica. 

I en podcast kommer det frem, at mye av siste tvisten med per og far lå i at far ville selge unna endel av gården til tomter. Det ville ha ødelagt for gårdsdrift for per. Men gitt store summer som søsteren kunne ha arvet, som da ikke ville ha vært endel av gårdsdriften. 

Hvis noen skulle ha forfalsket min underskrift for å lure til seg fra meg , ville jeg nok ha gjort det jeg kan for at vedkommende skulle fått minst mulig av meg. Så gjør noen tanker om mulig far har tenkt det samme her.  Men så ble de drept før papirer på det ble skrevet. Søsteren kunne ga kjørt sak videre om de kun hadde drept foreldrene. 

At det er noen andre med andre motiver , mener jeg utgår, med kristins dna på tape fra forsøket på bilen til Anne.  

At per ikke visste noe, tror jeg ikke noe på. 

Skokjøp tror jeg man kan se helt bor ifra som noe bevis. Det er veldig løs tilknytning og sikkerhet angående detaljer om hva som ble kjøpt, til hvem osv. Det er noen som har kjøpt to par like sko i en butikk på Majorstua 23 desember. Det er alt vi vet. For alt vi vet, kan det være feil slått inn. Det kan være det ble kjøpt forskjellige par til og med, men ett par slått to ganger for enkelhets skyld. Altså man kan spekulere så mye men dette blir for dumt, det er ingen sikker tilknytning mellom nøyaktig det kjøpet i en skobutikk og de dømte.

Men det med tomter fascinerte meg litt, husker jeg. For det var jo bare en mulighet, faren til Per trodde at det skulle bli en mulighet å selge del an tomten. Han trodde at han kunne plutselig bli rik, noen som fikk ham til å tro det. Det ble jo ikke noe av! Det har nå gått over 20 år. Bebyggelse har fortsatt ikke kommet dit, det er fortsatt ikke behov å bygge så mye der at tomtene er noe verdt. De er fortsatt ikke verdt noe. Det synes jeg er så kjipt. Altså at han faren ble jo grisk for absolutt ingenting. Og Per har drevet gården siden åttitallet, det er hans gård.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RedFox81 skrev (24 minutter siden):

Skokjøp tror jeg man kan se helt bor ifra som noe bevis. Det er veldig løs tilknytning og sikkerhet angående detaljer om hva som ble kjøpt, til hvem osv. Det er noen som har kjøpt to par like sko i en butikk på Majorstua 23 desember. Det er alt vi vet. For alt vi vet, kan det være feil slått inn. Det kan være det ble kjøpt forskjellige par til og med, men ett par slått to ganger for enkelhets skyld. Altså man kan spekulere så mye men dette blir for dumt, det er ingen sikker tilknytning mellom nøyaktig det kjøpet i en skobutikk og de dømte.

Men det med tomter fascinerte meg litt, husker jeg. For det var jo bare en mulighet, faren til Per trodde at det skulle bli en mulighet å selge del an tomten. Han trodde at han kunne plutselig bli rik, noen som fikk ham til å tro det. Det ble jo ikke noe av! Det har nå gått over 20 år. Bebyggelse har fortsatt ikke kommet dit, det er fortsatt ikke behov å bygge så mye der at tomtene er noe verdt. De er fortsatt ikke verdt noe. Det synes jeg er så kjipt. Altså at han faren ble jo grisk for absolutt ingenting. Og Per har drevet gården siden åttitallet, det er hans gård.. 

Nan kan ikke kalle folk griske iht å gjlre som han vil med noe han selv eier. Det er jo selvsagt ikke bygget noe der, når kontrakter ikke ble skrevet under, ei heller rukket å solgt noe.  Mener å huske det var sagt 60/70 tomter på podcasten, om jeg ikke husker feil. Så det burde absolutt blitt nok til å betale per tilbake alt ha har lagt i gården og litt til. Spm er jo om faren var villig til det, mtp konflikten de hadde. 

Men iallefall den mengde tomter, da snakker vi titalls millioner.  Iht podcasten var ikke per enig i dette, fordi han ville drive gården som før. 

Tomtesalget og pengene der,  tror jeg ikke hadde gått under odelsarv. Da det måtte deles fra gården 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer jo også frem i podcasten eller i dokumentæren at det aldri ville blitt noe tomtesalg og særlig penger ut av det, selv uten drap.

Slik jeg husker ihvertfall. 

Endret av RedFox81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RedFox81 skrev (7 timer siden):

det kommer jo også frem i podcasten eller i dokumentæren at det aldri ville blitt noe tomtesalg og særlig penger ut av det, selv uten drap.

Slik jeg husker ihvertfall. 

Det er jo litt tull, at man ikke tjener penger på å selge tomter. Jo fler jo mer. Men de sa at det var rart det ikke var utbygging senere. Men det er vel fordi noen må evnt selge det først. Ikke rart heller om det ble skrinlagt pga drapene. Noen har vel antydet mulig gerningamann iht ønske om å kjøpe.  Men det gir jo lite mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (På 17.11.2023 den 12.09):

Nan kan ikke kalle folk griske iht å gjlre som han vil med noe han selv eier. Det er jo selvsagt ikke bygget noe der, når kontrakter ikke ble skrevet under, ei heller rukket å solgt noe.  Mener å huske det var sagt 60/70 tomter på podcasten, om jeg ikke husker feil. Så det burde absolutt blitt nok til å betale per tilbake alt ha har lagt i gården og litt til. Spm er jo om faren var villig til det, mtp konflikten de hadde. 

Men iallefall den mengde tomter, da snakker vi titalls millioner.  Iht podcasten var ikke per enig i dette, fordi han ville drive gården som før. 

Tomtesalget og pengene der,  tror jeg ikke hadde gått under odelsarv. Da det måtte deles fra gården 

For å dele opp en landbrukseiendom må du få konsesjon fra kommunen. For å selge det som boligtomter må det også omreguleres i arealplan fra landbruk/skog til boligformål. Per kunne nok trenert disse prosessene med klager til fylkesmann og direktorat, osv. så faren ville nok dødd av alderdom lenge før dette hadde vært en realitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KK ringer LG kl 0526 den 22.05 via en basestasjon i Oslo. Hvis KK, VO og PO utførte drapene så er følgende scenario mulig. Drapene begås vil jeg tippe rundt  0445 senest. Deretter kjøres KK til Oslo og ringer til Lars, Kjøreturen tar ca 30 min. Leietaker Bruun på Orderud gård drar hjemmefra 0530 og ser ingen bil. Gårdsarbeider Faris kommer 0630 og da er bilen der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...