Frida Skrevet 15. november 2018 #1381 Del Skrevet 15. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Men det er nok dumt av meg å bli følelsesmessig engasjert i en slik sak, der man faktisk ikke vet hva som er sant og ikke sant. Anonymkode: d551b...45b Dumt er det ikke, menneskelige følelser er aldri dumme. Og du har så rett i at det er svært mye i denne saken vi ikke kan vite om det er sant eller løgn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1382 Del Skrevet 15. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Men det er nok dumt av meg å bli følelsesmessig engasjert i en slik sak, der man faktisk ikke vet hva som er sant og ikke sant. Anonymkode: d551b...45b Mente du at du tenkte at P og V var med på det pga de vitneutsagnene og at du ble lei deg pga det? Enig med deg. Det er en vond sak, og man kan bli følelsesmessig engasjert i den. Skjønner ikke hvordan noen kan gjøre dette, evt planlegge dette...Men man vet jo ikke hva som er sant eller ikke som du skriver. Håper sannheten kommer frem en dag. Jeg synes det er synd at politiet ikke fulgte flere av sporene grundigere. Anonymkode: bb132...be4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1383 Del Skrevet 15. november 2018 Vitnet som gikk tur og så to personer foran kårboligen, må vel ha kommet inn dit fra en ganske annen retning, ettersom han hadde utsikt mot kårboligens forside fra ca 400 meters avstand? Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1384 Del Skrevet 15. november 2018 Dette med tidspunkt etc, det å huske noe, kan ofte oppleves forskjellig. Anonymkode: bb132...be4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1385 Del Skrevet 15. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mente du at du tenkte at P og V var med på det pga de vitneutsagnene og at du ble lei deg pga det? Enig med deg. Det er en vond sak, og man kan bli følelsesmessig engasjert i den. Skjønner ikke hvordan noen kan gjøre dette, evt planlegge dette...Men man vet jo ikke hva som er sant eller ikke som du skriver. Håper sannheten kommer frem en dag. Jeg synes det er synd at politiet ikke fulgte flere av sporene grundigere. Anonymkode: bb132...be4 Jeg tenker ikke at de var med på det. Men jeg har håpet på at vitneobservasjoner kunne bekrefte at de ikke var med på det. Det kan jo hende at flere vitner melder seg etterhvert, og at de kan bidra til at viktige detaljer kommer frem. Jeg håper som deg, at sannheten kommer frem. Anonymkode: d551b...45b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1386 Del Skrevet 15. november 2018 10 minutter siden, Frida skrev: Dumt er det ikke, menneskelige følelser er aldri dumme. Og du har så rett i at det er svært mye i denne saken vi ikke kan vite om det er sant eller løgn. Takk! Anonymkode: d551b...45b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1387 Del Skrevet 15. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker ikke at de var med på det. Men jeg har håpet på at vitneobservasjoner kunne bekrefte at de ikke var med på det. Det kan jo hende at flere vitner melder seg etterhvert, og at de kan bidra til at viktige detaljer kommer frem. Jeg håper som deg, at sannheten kommer frem. Anonymkode: d551b...45b Ja, vi må håpe på det. Tror at det er bra at saken er i søkelyset igjen, for da kan det evt komme nye opplysninger. Anonymkode: bb132...be4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1388 Del Skrevet 15. november 2018 På videoen fra VG der de hadde gått fluktruten, så sa de at de så Orderud gård. Da sto de vel på enden av den ruten som var merket med rødt. Anonymkode: d551b...45b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1389 Del Skrevet 15. november 2018 Det er opplagt at alle er skyldige i medvirkning, så dommen er jeg ikke i tvil om at er rett. Spørsmålet er jo «hvem skjøt» Uskyldige mennesker som har opplevd så ekstreme ting som å miste hele familien sin sitter ikke så rolig i retten. Anonymkode: 9d22e...01e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1390 Del Skrevet 15. november 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er opplagt at alle er skyldige i medvirkning, så dommen er jeg ikke i tvil om at er rett. Spørsmålet er jo «hvem skjøt» Uskyldige mennesker som har opplevd så ekstreme ting som å miste hele familien sin sitter ikke så rolig i retten. Anonymkode: 9d22e...01e Jeg synes ikke at det er opplagt. Mennesker er forskjellige. Det er ikke alle mennesker som gir uttrykk for alle følelsene sine når det er mange mennesker til stede. Anonymkode: d551b...45b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1391 Del Skrevet 15. november 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Uskyldige mennesker som har opplevd så ekstreme ting som å miste hele familien sin sitter ikke så rolig i retten. Anonymkode: 9d22e...01e Går ut i fra at du har forsket på dette? Anonymkode: 9ea74...496 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamhamham Skrevet 15. november 2018 #1392 Del Skrevet 15. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Grunnet funn av den sokken i nærheten av den veien som fører opp til Fjellet, ble det vel trodd at fluktruten var i den retningen? Kan de involverte (hvis de var mer enn en) ha hatt flere fluktruter (både mot Fjellet og gjennom skogen), eller var sokken plantet for å få etterforskerne til å tro at fluktruten var i den retningen? Anonymkode: d551b...45b Svært lite trolig at sokken var plantet, det blir veldig konspiratorisk. Det hadde kanskje vært mer aktuelt om det ikke hadde vært tvil om hvem det var som var sokkens opprinnelige eier. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamhamham Skrevet 15. november 2018 #1393 Del Skrevet 15. november 2018 6 timer siden, nordiskfigur skrev: Et eller annet sted måtte de parkere og, jeg tror ikke det var andre alternativer hvor de kunne parkert mer skjult. Som sagt i artikkelen kan nummerskiltene ha vært falske, eller så kan det ha vært stjålet bil eller bil som ikke hadde noen tilknytning til dem. Dersom det var Per/Veronica trenger ingen fremmede biler å ha vært involvert. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamhamham Skrevet 15. november 2018 #1394 Del Skrevet 15. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vis Per og Veronica visste hvem som hadde drept de, hadde det jo ikke vært vanskelig for de å gi politiet hint eller legge skyld på denne personen, slik Kristin gjorde med de. Da hadde de jo lett kunne angi morderen til Sandberg også. Selvfølgelig kan det hende at det var Kristin som ordnet drapet, Veronica og Per visste om det, men ikke hvordan det ble gjennomført og av hvem. Anonymkode: e7c42...83d Dersom Kristin var mer involvert enn hun vil innrømme, noe som er sannsynlig, så er det klart at Per/Veronica ikke kunne legge skylden på henne under noen omstendigheter, både dersom de var med å planla, slik alt tyder på, men også dersom de bare visste om det, det ville være å inkriminere seg selv. For å kunne slippe unna måtte de nekte alt, synd for dem at de ble avslørt på flere punkter samt at forklaringene deres ellers virker så lite troverdig på svært mange andre punkter. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamhamham Skrevet 15. november 2018 #1395 Del Skrevet 15. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sitter å hører på podcast episode 3, og det jeg legger merke til er at; Veronica og Kristin beskriver barndommen sin helt forskjellig - enda de er vokst opp i samme hus. Anonymkode: 4eeb5...018 Henger nok sammen med at Kristin har et godt forhold til sin far og Veronica et ikke-eksisterende forhold til samme mann. Sannheten er kanskje en mellomting. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1396 Del Skrevet 15. november 2018 1 minutt siden, Hamhamham said: Dersom Kristin var mer involvert enn hun vil innrømme, noe som er sannsynlig, så er det klart at Per/Veronica ikke kunne legge skylden på henne under noen omstendigheter, både dersom de var med å planla, slik alt tyder på, men også dersom de bare visste om det, det ville være å inkriminere seg selv. For å kunne slippe unna måtte de nekte alt, synd for dem at de ble avslørt på flere punkter samt at forklaringene deres ellers virker så lite troverdig på svært mange andre punkter. Så begge parter tjener egentlig mest på, å ennå, ikke egentlig ville angi hverandre... Det forklarer egentlig mye... Både tilknytningen, og avstanden... Anonymkode: b6cc4...c3b 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamhamham Skrevet 15. november 2018 #1397 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser at flere skriver at Kristin er så troverdig. Jeg er ikke uenig i hun fremstår slik, men så må man ikke glemme at hun er en rusmisbruker. Er det noen som er gode til å lyve, så er det mennesker som har problemer med rus. "Jeg ruser meg ikke", "jeg er ikke avhengig", "det er ikke farlig å ta litt", "normale folk osv.. Jeg har vokst opp med rusavhengige rundt meg. Det er skremmende hvor flinke mange av de er til å overbevise seg selv og de rundt om at de snakker sant. Er også mye som skurrer i forklaringene henne. Anonymkode: 1211b...4e8 Hun er ikke troverdig om alt, mye tyder på at hun lyver om egen rolle. Men det er flere ting hun sier som beviselig er sant. Hun fortalte om vådeskuddet på gården og at det kom fra våpen hun selv hadde kjøpt i Molde og bragt til gården, noe Per og Veronica nektet for at hadde skjedd da de ble konfrontert med det. Så undersøkte politiet gården og fant kulespor som støttet Kristins forklaring. Per fortsatte å benekte men til slutt innrømmet de at det hadde skjedd, men gjennom at Kristin skal ha siktet på Veronica og fyrt av, en forklaring som i følge ekspertene ikke passer med kulesporene. Og etter at søsteren skylder på Veronica presterer Veronica å si at de ikke fortalte det fordi de var redde for at Kristin ville kunne miste kontakten med sønnen..! Mest sannsynlig en dårlig bortforklaring. Mye tyder på at Kristin vet mye, og at det meste av de utvalgte delene hun fortalte om Per og Veronica stemmer, men ikke alt. At de andre tre planla drap «mens Kristin pyntet juletreet» høres for eksempel ikke så sannsynlig ut. Endret 15. november 2018 av Hamhamham 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamhamham Skrevet 15. november 2018 #1398 Del Skrevet 15. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener å ha lest at en som jobbet sammen med Per, var der da Per kom i fjøset på det tidspunktet, ja. Anonymkode: d551b...45b Ja, både han og andre vitnet om detaljer som gjorde at de mente det var lite sannsynlig at Per og Veronica var hjemme og sov drapsnatten, slik de hele tiden har hevdet at de var. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamhamham Skrevet 15. november 2018 #1399 Del Skrevet 15. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk. Da var jo Per oppe i det tidspunktet bilen og den kvinnen skulle vært der...Føler ikke han var med på det. Anonymkode: bb132...be4 Om kvinnen var Kristin og Per var med på det, så er jo det absolutt en sannsynlig mulighet som passer med domfellelsene. Å «føle» at Per ikke var med på det er merkelig, siden det er så mye som tyder på at han minst var kjent mens drapene, og ingening konkret som tyder på at han ikke kjente noe til det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamhamham Skrevet 15. november 2018 #1400 Del Skrevet 15. november 2018 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker også at han ikke var med på det. Anonymkode: d551b...45b Men noen god forklaring på hvorfor dere tror, herunder de avslørte løgnene om våpen, vådeskudd og kjøpekontraktforfalskning, samt de over 30 korte telefonsamtalene til Lars, samt at Per er den som hadde mest å tjene på at sin nære familie, som han ikke hadde hatt kontakt med på flere år, døde, samt flere merkelige utsagn/holdninger fra Per i vitneboksen og flere andre ting, nei det har dere visst ikke. Endret 15. november 2018 av Hamhamham 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå