Vampyrina Skrevet 30. oktober 2018 #261 Del Skrevet 30. oktober 2018 Jeg tror at drapene handlet om Anne Orderud Paust. Hun og mannen hadde jo vært utsatt for flere mislykkede attentatforsøk før dette. Og hva med 180-oppringningen? Slik jeg forstod det, så sa mannen som ringte inn at Anne skulle dø, og foreldrene med henne, for de hadde vært igjennom nok. Dette sporet ble aldri, så vidt jeg forstår, fulgt ordentlig opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 30. oktober 2018 #262 Del Skrevet 30. oktober 2018 På 29.10.2018 den 1.07, Kristina Schwartz skrev: Nei, gjorde ikke det. Det jeg mente at jeg før hadde trodd dette, men at det nå ikke virket som fullstendig proft, men en viss skytetrening må gjerningspersonen(e) hatt. Jeg er ikke ekspert og skal ikke uttale meg bastant. Men vet jo ikke om disse anonyme brukerne (som utgir seg som eksperter?) har erfaring selv, eller kun har sett skyting på film. Et vitne i rettsaken påsto å ha sett veronica og per ha skytetrening i skogen. Politiet fant senere hylstre på området. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #263 Del Skrevet 30. oktober 2018 Forholdet til mellom søsteren og Per må også ha vært ganske dårlig. Mannen til Anne(Per Paust) døde av kreft ca to uker før Anne ble drept. Per og Veronica var ikke i begravelsen til Per Paust.. Anonymkode: 4eded...243 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamhamham Skrevet 30. oktober 2018 #264 Del Skrevet 30. oktober 2018 43 minutter siden, Vampyrina skrev: Jeg tror at drapene handlet om Anne Orderud Paust. Hun og mannen hadde jo vært utsatt for flere mislykkede attentatforsøk før dette. Og hva med 180-oppringningen? Slik jeg forstod det, så sa mannen som ringte inn at Anne skulle dø, og foreldrene med henne, for de hadde vært igjennom nok. Dette sporet ble aldri, så vidt jeg forstår, fulgt ordentlig opp. Du hopper glatt over alle indisiene som peker i retning av at Orderud-ekteparet var involvert. Juleselskapet og den hyppige kontakten mellom Per og Lars kommer man ikke unna, for eksempel. Samt mye mer. Løgn og forsøk på å påvirke andre rundt dem til å lyve. Kanskje du mener at det kan ha vært to parallelle "miljø", dvs. Orderud-ekteparet samt et helt ukjent som ville drepe Anne og foreldrene, som begge planla drap, og så var det sistnevnte som var først ute? Spinnvilt. Naturligvis ville det vært interessant å finne ut hvem 180-mannen var. Det kan ha vært Per selv. Det kan ha vært Lars. Det kan ha vært gjort for å forvirre. Umulig å vite. Men det er på ingen måte frikjennende for Orderud-ekteparet. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #265 Del Skrevet 30. oktober 2018 Kan det være lillebroren til Kristin og Veronica som ringte 180?🤔 Anonymkode: fd652...71d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 30. oktober 2018 #266 Del Skrevet 30. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men var det ikke slik at Per sto rett før en ny rettsak om gården og det forfalskede dokumentet? Mener å ha lest noe, om at det skulle bli en ny rettsak og at det var stor sannsynlighet for at det forfalskede dokumentet ville bli tatt opp, og at dette ville ha store konsekvenser for Per. Kan noen bekrefte? Anonymkode: 9cb7d...27b Det står mer om det i denne artikkelen fra Dagbladet VG har også en artikkel om gårdstvisten. Dagbladet om skjøtet på gården. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #267 Del Skrevet 30. oktober 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være lillebroren til Kristin og Veronica som ringte 180?🤔 Anonymkode: fd652...71d Anonymkode: d96ab...ccd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #268 Del Skrevet 30. oktober 2018 Finnes det et opptegnet slekts-og familietre som er publisert i media? Det er vanskelig å holde oversikt, synes jeg. Anonymkode: d551b...45b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #269 Del Skrevet 30. oktober 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer så på om d var flere på dette juleselskapet? Og hvorfor de to rare para hang så jævlig sammens? Var jo ik familie party. El var sønnen der? Foreldra te P var der ik. Selv om d er dems gård. Hvordan var barndommen te P feks? D kan hende den var ille. For jeg tror han øsnket dem døde. Men ik drepte fysisk. Anonymkode: 219f0...4e4 Vær så snill å hold deg til normal skrivemåte. Sms-språk er slitsomt å lese på forum. Anonymkode: d3051...cca 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #270 Del Skrevet 30. oktober 2018 1 time siden, Hamhamham skrev: Du hopper glatt over alle indisiene som peker i retning av at Orderud-ekteparet var involvert. Juleselskapet og den hyppige kontakten mellom Per og Lars kommer man ikke unna, for eksempel. Samt mye mer. Løgn og forsøk på å påvirke andre rundt dem til å lyve. Kanskje du mener at det kan ha vært to parallelle "miljø", dvs. Orderud-ekteparet samt et helt ukjent som ville drepe Anne og foreldrene, som begge planla drap, og så var det sistnevnte som var først ute? Spinnvilt. Naturligvis ville det vært interessant å finne ut hvem 180-mannen var. Det kan ha vært Per selv. Det kan ha vært Lars. Det kan ha vært gjort for å forvirre. Umulig å vite. Men det er på ingen måte frikjennende for Orderud-ekteparet. Akkurat det høres ut som et svært usannsynlig tilfeldig sammentreff, om det skulle ha forekommet. Hvis sistnevnte visste om planene til førstnevnte, ville det jo være dumt av sistnevnte å begå drapene og risikere straff, når førstnevnte uansett hadde planlagt drapene? Men om sistnevnte ikke visste om førstnevntes planer, stiller det seg jo anderledes. Men allikevel høres det usannsynlig ut. Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #271 Del Skrevet 30. oktober 2018 Er Kristins og Veronicas mor også mor til både Kristins lillebror og Veronicas lillesøster? Anonymkode: d551b...45b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #272 Del Skrevet 30. oktober 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er Kristins og Veronicas mor også mor til både Kristins lillebror og Veronicas lillesøster? Anonymkode: d551b...45b Lillebroren har samme mor. Har ikke hørt noe om en lillesøster? Anonymkode: fd652...71d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 30. oktober 2018 #273 Del Skrevet 30. oktober 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er navnene på Kristins lillebror og Veronicas lillesøster? Har de vært omtalt med navn i media? Anonymkode: d551b...45b Lillebroren vitnet i rettssaken. Vet ikke hva lillesøsteren heter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #274 Del Skrevet 30. oktober 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lillebroren heter Ole Robert Kirekemo. Leste noe om at han hadde nektet å svare på spørsmål under ene rettsaken? Anonymkode: fd652...71d Søsteren heter Synnøve Pedersen Anonymkode: 39995...c51 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 30. oktober 2018 #275 Del Skrevet 30. oktober 2018 Finner det veldig rart at Kristins sønn skulle arve gården. Per`s fettere, Lars og Harald, hadde ikke de barn ? Veldig pussig at han (Kristian) går utenom slekta, folk i den generasjonen har vanligvis et veldig konservativt syn på dette med å holde gården i slekta. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 30. oktober 2018 #276 Del Skrevet 30. oktober 2018 3 minutter siden, NordicViking skrev: Lillebroren vitnet i rettssaken. Vet ikke hva lillesøsteren heter. Fant til slutt denne lillesøsteren også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #277 Del Skrevet 30. oktober 2018 Akkurat nå, bullehurk skrev: Finner det veldig rart at Kristins sønn skulle arve gården. Per`s fettere, Lars og Harald, hadde ikke de barn ? Veldig pussig at han (Kristian) går utenom slekta, folk i den generasjonen har vanligvis et veldig konservativt syn på dette med å holde gården i slekta. Er det mulig at Per og Veronica (dersom det var de som skrev utkastet), skrev utkast til testamente der Kristins sønn skulle være P og V's arving, for å lure Kristin til å tro at de ønsker at hennes sønn skulle være deres arving? Anonymkode: d551b...45b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 30. oktober 2018 #278 Del Skrevet 30. oktober 2018 (endret) 13 timer siden, EvaLena skrev: Hva skjer egentlig? Satt meg ned for å se Orderudsaken på NRK2. Der er det den jævla KrF politikken? Vet noen om det går andre steder? Dersom man ikke har mulighet til å se 1. episode på NRK1, så vil denne episoden - og alle påfølgende episoder - ligge ute på nettet 24/7 etter at de er sendt på TV. https://tv.nrk.no/serie/gaaten-orderud Endret 30. oktober 2018 av NordicViking 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2018 #279 Del Skrevet 30. oktober 2018 8 minutter siden, bullehurk skrev: Finner det veldig rart at Kristins sønn skulle arve gården. Per`s fettere, Lars og Harald, hadde ikke de barn ? Veldig pussig at han (Kristian) går utenom slekta, folk i den generasjonen har vanligvis et veldig konservativt syn på dette med å holde gården i slekta. Du tenker på Pers far? Testamentutkastet der Kristins sønn er oppført som arving, var jo om hvem som skulle arve gården av Per (og Veronica?). Anonymkode: d551b...45b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 30. oktober 2018 #280 Del Skrevet 30. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du tenker på Pers far? Testamentutkastet der Kristins sønn er oppført som arving, var jo om hvem som skulle arve gården av Per (og Veronica?). Anonymkode: d551b...45b Det er slik jeg forstår dette. Kristian Orderud hadde jo mange nevøer, og jeg kan ikke se for meg at han ville tillatt å la gården gå ut av slekta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå