AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2018 #81 Skrevet 12. oktober 2018 Nei, skal ikke se den. Anonymkode: 0bb1f...d37
Gjest bienvilleparish Skrevet 14. oktober 2018 #82 Skrevet 14. oktober 2018 Syns filmen var dårlig. Dårlige skuespillere og kleint med engelsken. Syns filmen ble altfor fort gjennomgått. De burde brukt mer tid på skytingen på Utøya og brukt mer innlevelse. Hvordan folk hadde det på øya mens Breivik gikk rundt osv
Gjest bienvilleparish Skrevet 14. oktober 2018 #83 Skrevet 14. oktober 2018 Hvor kan man se den andre utøya filmen?
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #84 Skrevet 14. oktober 2018 4 minutter siden, R730 skrev: Hvor kan man se den andre utøya filmen? Viaplay. Anonymkode: 8c13f...3ba
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #85 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg likte denne filmen bedre enn Utøya, dårlig engelsk til tross. Likte at man fikk følge en ekte person og se hvordan handlingene påvirket ham i ettertid. Og at man ikke prøvde å nærmest late som Breivik ikke fantes, som i den andre filmen. En litt merkelig ting i filmen er at de har endret navn på båten ut til Utøya. Sikkert en del ting som ikke blir helt korrekt i en sånn film, men hvorfor endre på en sånn detalj som dette? Det hadde nok blitt veldig kontroversielt å vise de som stakk av med båten, men hvorfor måtte den endre navn? Anonymkode: 4c195...a78 2
McFlurry Skrevet 14. oktober 2018 #86 Skrevet 14. oktober 2018 Jeg har sett den, og mener at filmen er utrolig viktig selv om den kanskje kommer for tidlig. Det samme gjelder filmen "utøya 22. juli". Begg er sterke filmer, men viktig som dokumentasjon på hendelsene denne dagen. At man ikke velger å se filmene er selvfølgelig forståeslesfult, de er kommet alt for tidlig etter hendelsen. Personlig syns jeg "22 july" setter for mye fokus på gjerningsmannen, er ikke noe for at han skal få mer oppmerksomhet enn han allerede har fått.
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2018 #87 Skrevet 14. oktober 2018 10 minutter siden, McFlurry said: Jeg har sett den, og mener at filmen er utrolig viktig selv om den kanskje kommer for tidlig. Det samme gjelder filmen "utøya 22. juli". Begg er sterke filmer, men viktig som dokumentasjon på hendelsene denne dagen. At man ikke velger å se filmene er selvfølgelig forståeslesfult, de er kommet alt for tidlig etter hendelsen. Fullt forståelig om det virker for tidlig for de som var involvert i hendelsen. Men nå har det jo gått 7 år, de fleste filmer om katastrofer kommer mye tidligere enn dette. Første filmen om Titanic kom faktisk under en måned etter forliset. Anonymkode: 4c195...a78 1
Marriet Skrevet 14. oktober 2018 #88 Skrevet 14. oktober 2018 45 minutter siden, McFlurry skrev: Jeg har sett den, og mener at filmen er utrolig viktig selv om den kanskje kommer for tidlig. Det samme gjelder filmen "utøya 22. juli". Begg er sterke filmer, men viktig som dokumentasjon på hendelsene denne dagen. At man ikke velger å se filmene er selvfølgelig forståeslesfult, de er kommet alt for tidlig etter hendelsen. Personlig syns jeg "22 july" setter for mye fokus på gjerningsmannen, er ikke noe for at han skal få mer oppmerksomhet enn han allerede har fått. Jeg forstår rett og slett ikke argumentet med at dette er for tidlig. Det er langt ifra for tidlig sett i sammenheng med andre filmer som er laget etter tragiske hendelser. 6
Hattivatti Skrevet 15. oktober 2018 #89 Skrevet 15. oktober 2018 Filmen var helt ok. Det ble litt for amerikanifisert og manglet litt dybde. Den kunne godt vert en halvtime lenger for å få med litt flere detaljer som flere har skrevet at de savner her. Det ble en veldig overfladisk film for min del. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2018 #90 Skrevet 15. oktober 2018 Begynte å se den i dag. Hadde klump i halsen nesten fra begynnelsen og helt på gråten under alle scenene fra skytingen.. og sykehuset. Men nå hadde jeg ei venninne som var der, så ble ekstra sterkt. Har mer enn halvparten igjen. Anonymkode: d981a...94d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå