Gjest Hei der Skrevet 10. oktober 2018 #1 Skrevet 10. oktober 2018 Kommer i dag på Netflix. Noen som skal se den?
Gjest Bella_belle Skrevet 10. oktober 2018 #2 Skrevet 10. oktober 2018 Jeg skal ikke. Jeg har sagt opp Netflix abonnement mitt for å understreke at jeg ikke støtter det. Det er jo ikke noen som merker det nødvendigvis, men....det er bare meg.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #3 Skrevet 10. oktober 2018 Ja, skal se den. Anonymkode: bf6ba...543 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #4 Skrevet 10. oktober 2018 Hvorfor i svarte er den på engelsk???????? Anonymkode: cd393...06c 19
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #5 Skrevet 10. oktober 2018 Nei, jeg skal ikke se den. Jeg ser hovedsaklig på film for å underholdes, og dette er ikke noe jeg kommer til å bli underholdt av. De gangene jeg ser på film for å lære så er det som oftest i form av dokumentarer om ting jeg vet lite om. Jeg vet ikke hvordan det opplevdes for de på Utøya, men jeg har heller ikke noe behov for å vite det heller. Anonymkode: 19234...8f7
Gjest Araknoidea Skrevet 10. oktober 2018 #6 Skrevet 10. oktober 2018 Ser den nå etter å ha lest tråden. Ante ikke den skulle komme idag. Har sett den andre også, den er mye mer gripende og bedre laget.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #7 Skrevet 10. oktober 2018 Ser på den nå, synes den blir ødelagt av dårlig engelsk. Irriterer meg over det og klarer ikke å følge med skikkelig på filmen 🙈 Anonymkode: 2de71...a39 7
Antoinette Skrevet 10. oktober 2018 #8 Skrevet 10. oktober 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i svarte er den på engelsk???????? Anonymkode: cd393...06c Den er laget for et internasjonalt publikum. 10
Populært innlegg TheGirlWhoWaited Skrevet 10. oktober 2018 Populært innlegg #9 Skrevet 10. oktober 2018 2 hours ago, Bella_belle said: Jeg skal ikke. Jeg har sagt opp Netflix abonnement mitt for å understreke at jeg ikke støtter det. Det er jo ikke noen som merker det nødvendigvis, men....det er bare meg. Du har sagt opp Netflix for å "demonstrere" mot at de har laget en film om 22. juli??🤣 61
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #10 Skrevet 10. oktober 2018 Ser på den nå. Akkurat startet. Anonymkode: 66186...11f
-venter- Skrevet 10. oktober 2018 #11 Skrevet 10. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg skal ikke se den. Jeg ser hovedsaklig på film for å underholdes, og dette er ikke noe jeg kommer til å bli underholdt av. De gangene jeg ser på film for å lære så er det som oftest i form av dokumentarer om ting jeg vet lite om. Jeg vet ikke hvordan det opplevdes for de på Utøya, men jeg har heller ikke noe behov for å vite det heller. Anonymkode: 19234...8f7 Da har du ikke sett Titanic heller? Ingen ble skutt, men hundrevis ble låst nede i kjelleren for at de ikke skulle ta plassen i livbåten til de rike. Eller slavefilmer? Eller NOKAS-ranet hvor en politimann ble skutt på åpen gate, denne er også laget som en dokumentar. Jeg SPV sistnevnte i Stavanger og det ble klappet når rulleteksten kom. Det var rørende. Trenger ikke på noe måte være dumt at det lages film av. 22
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #12 Skrevet 10. oktober 2018 Jeg så den tidligere i dag og syntes den var litt kjedelig og ikke så bra. Anonymkode: 70e56...b4c 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #13 Skrevet 10. oktober 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg skal ikke se den. Jeg ser hovedsaklig på film for å underholdes, og dette er ikke noe jeg kommer til å bli underholdt av. De gangene jeg ser på film for å lære så er det som oftest i form av dokumentarer om ting jeg vet lite om. Jeg vet ikke hvordan det opplevdes for de på Utøya, men jeg har heller ikke noe behov for å vite det heller. Anonymkode: 19234...8f7 Noen ser film for forståelse. Det kan være nyttig å få meg seg for å kanskje unngå lignende i fremtiden. Første jeg tenker etter å ha sett på filmen er at det burde være nærmere sjekk på hvem han faktisk var. Det kom en mann alene i en sivil bil rett etter et angrep med masse våpen, noe han innrømmet. Man tenker også på forsvaret i Norge og hvor flinke/dårlige de var under angrepet. Jeg kan tenke meg at dette også ble øvd mer på i ettertid angående muligheten for at slikt kan skje igjen. Jeg kjenner spesielt ei som var på utøya da det skjedde og har store fysiske og psykiske plager i ettertid. Nøyaktig hva som skjedde på øya og selve angrepet var filmet veldig kort (heldigvis.) Så jeg følte ikke at de skadde tenåringene ble brettet ut på film. Det å slette Netflix, ikke se filmen eller ikke ønske å se hva som gjorde at dette skjedde, det er veldig trangsynt. Anonymkode: 4a5e2...130 11
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #14 Skrevet 10. oktober 2018 49 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev: Du har sagt opp Netflix for å "demonstrere" mot at de har laget en film om 22. juli??🤣 Noen tror de er større enn andre 😉 Anonymkode: 4a5e2...130 7
Lothlorien- Skrevet 10. oktober 2018 #15 Skrevet 10. oktober 2018 3 timer siden, Bella_belle skrev: Jeg skal ikke. Jeg har sagt opp Netflix abonnement mitt for å understreke at jeg ikke støtter det. Det er jo ikke noen som merker det nødvendigvis, men....det er bare meg. Er det en så big deal med en film om 22.juli? Skjønner det om man hadde familiemedlemmer som ble drept der, men for oss andre er det da ikke så emosjonelt.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #16 Skrevet 10. oktober 2018 Litt dumt å bruke Norske skuespillere, da Engelsken er så dårlig hos de aller fleste. Der bommet de litt synes jeg, det drar ned kvaliteten drastisk for min del. Ikke spoiler-spoiler, men legger det under det i tilfelle. Spoiler Liker at man får sett andre sider av historier enn det det norske viste. Det at vi får se litt av planleggingen til ABB og slike ting. Ikke bare rett på dramaet. Helt greit at de kuttet en god del av hendelsesforløpet på øya, men de har kuttet kanskje litt for mye. Liker at de viser mer fra tiden før og etter, og ikke bare selve handlingen på øya. Filmen er litt i det tregeste laget for min smak. Litt alt for treg egentlig. Det og dårlig Engelsk trekker filmen drastisk ned for min del. Kommer nok ikke til å se den en gang til. Synes det er litt hykler å være imot filmer av denne hendelsen. Da de fleste har nok sett en film som er basert på ekte hendelse. Du har filmer basert på hendelser som omhandler få navngitte personer, som f.eks kidnapping, drap på barn, skoleskyting. barnemishandling, mobbing som endte i selvmord osv. Mer personlige hendelser som handler om en bestemt person eller familie. Du har filmer fra diverse kriger med hendelser eller personer som er basert på ekte mennesker. Naturkatastrofer og også terror-hendelser slik som 9/11. Så har du jo store hendelser, som f.eks skoleskyting, terror, krig osv hvor det ikke er basert på spesifikke personer, men mer generell historie hvor selve hendelsen er ekte. Bare fordi dette er Norges vonde hendelse, så betyr ikke det at vi er fredet fra å bli filmatisert. Så jeg synes det er barnslig og ikke støtte Netflix på grunn av denne filmen. Å sette seg på rumpa og furte å si "dette er vår historie, back off bitch", barnslig oppførsel. Anonymkode: 66186...11f 17
Gjest Bella_belle Skrevet 10. oktober 2018 #17 Skrevet 10. oktober 2018 3 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev: Du har sagt opp Netflix for å "demonstrere" mot at de har laget en film om 22. juli??🤣 Ja, av prinsipp. Sytes ikke det er greit å lage film om en så stor tragedie. Hvorfor er det morsomt? 🤨
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #18 Skrevet 10. oktober 2018 8 minutter siden, Bella_belle skrev: Ja, av prinsipp. Sytes ikke det er greit å lage film om en så stor tragedie. Hvorfor er det morsomt? 🤨 Det er ikke morsomt. Det er en tragedie vi aldri skal glemme. Derfor det er så viktig at vi som ikke var tilstedet virkelig får et innblikk i hvordan det virkelig var. Det er en del av norsk historie, selv om det er vondt så er det viktig å huske på. Anonymkode: 0fd17...957 15
Janzypants Skrevet 10. oktober 2018 #19 Skrevet 10. oktober 2018 Jeg så filmen i stad, og ble "positivt overrasket". Jeg var veldig skeptisk pga den er på engelsk med norske skuespillere, men dette gjorde ikke så mye for min del, faktisk. Jeg syns den var 1000 ganger bedre enn Erik Poppes film. Litt treg var den, men kom meg fint gjennom. Syns terningkast 4 som den b.la har fått i dagbladet er en passende karakter. 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #20 Skrevet 10. oktober 2018 22 minutter siden, Bella_belle skrev: Ja, av prinsipp. Sytes ikke det er greit å lage film om en så stor tragedie. Hvorfor er det morsomt? 🤨 Du vet at det bare er deg det går utover at du har sagt opp abonnementet? Netflix merker ikke det. Du kan jo bare la være å se filmen? Mye annet bra på netflix. Jeg syns det er litt, tja, overreagering å si opp et abonnement på at man ikke liker én film av tusenvis av andre filmer og serier Men det er nå meg, da! Anonymkode: cc988...c9c 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå