Gå til innhold

Tiltrekning og alder (spørsmål til menn)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså jeg er i 40-års alderen.

De fleste menn jeg kjenner, eller har vært sammen med søker nå etter jenter i 20-årsalderen.

Jeg er attraktiv, slank, har livet på stell og god jobb. Ett barn som ikke er veldig lite er med i bildet.

Jeg må si at dette begynner å gå på selvfølelsen løs, men før det gjør det, stiller jeg et spørsmål til dere som er mellom 40 og 60: når dere søker, er det de under 30 som tiltaler mest?

Enten må jeg velge en som er yngre enn meg, eller en som er ganske oppi årene ser jeg. Ingen av delene er aktuelle.

Anonymkode: 35f99...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Altså jeg er i 40-års alderen.

De fleste menn jeg kjenner, eller har vært sammen med søker nå etter jenter i 20-årsalderen.

Jeg er attraktiv, slank, har livet på stell og god jobb. Ett barn som ikke er veldig lite er med i bildet.

Jeg må si at dette begynner å gå på selvfølelsen løs, men før det gjør det, stiller jeg et spørsmål til dere som er mellom 40 og 60: når dere søker, er det de under 30 som tiltaler mest?

Enten må jeg velge en som er yngre enn meg, eller en som er ganske oppi årene ser jeg. Ingen av delene er aktuelle.

Anonymkode: 35f99...302

De fleste oppegående av oss er opptatte. De som er single og 40, er som regel det av en grunn. Normale voksne folk går ikke etter barn for sex og forhold. Enten har men pedofile tendenser, eller så vil man vil ha barn i 40 års krisa ( i min mening)

Anonymkode: 1dcf6...36c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta en som er yngre enn deg? 

Jeg er 35 og dater en på 27. Funker som bare det. 

Anonymkode: 00ec4...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

De fleste oppegående av oss er opptatte. De som er single og 40, er som regel det av en grunn. Normale voksne folk går ikke etter barn for sex og forhold. Enten har men pedofile tendenser, eller så vil man vil ha barn i 40 års krisa ( i min mening)

Anonymkode: 1dcf6...36c

Litt uenig i den...jeg er i 40-årene og skilt så det er min grunn. Det er det for mange menn i min alder også. Å finne en partner i 40-årene når man har barn er heller ikke så enkelt så mange av oss er single i flere år før vi finner ny partner.

 

PS

Anonymkode: 35f99...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kan du ikke ta en som er yngre enn deg? 

Jeg er 35 og dater en på 27. Funker som bare det. 

Anonymkode: 00ec4...275

Jeg passer som regel ikke med de yngre av mange årsaker, men er ikke av typen som slår det fra meg heller. Spørsmålet mitt er stilt til menn mellom 40 og 50.


TS

Anonymkode: 35f99...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Altså jeg er i 40-års alderen.

De fleste menn jeg kjenner, eller har vært sammen med søker nå etter jenter i 20-årsalderen.

Jeg er attraktiv, slank, har livet på stell og god jobb. Ett barn som ikke er veldig lite er med i bildet.

Jeg må si at dette begynner å gå på selvfølelsen løs, men før det gjør det, stiller jeg et spørsmål til dere som er mellom 40 og 60: når dere søker, er det de under 30 som tiltaler mest?

Enten må jeg velge en som er yngre enn meg, eller en som er ganske oppi årene ser jeg. Ingen av delene er aktuelle.

Anonymkode: 35f99...302

Det er ikke mitt inntrykk. De kompisene jeg har på rundt 40 søker damer fra rundt 30 og opp til deres egen alder. Kjenner ingen på 40 som har en dame på 25. Må typen din også være minst 40, eller kan han være 37 lissom?

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

De fleste oppegående av oss er opptatte. De som er single og 40, er som regel det av en grunn. Normale voksne folk går ikke etter barn for sex og forhold. Enten har men pedofile tendenser, eller så vil man vil ha barn i 40 års krisa ( i min mening)

Anonymkode: 1dcf6...36c

Pedofile tendenser hvis man er mann på 40 med en dame på 25, den var ny. Kanskje greit å reservere begrepet pedofili til de pedofile.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38
45 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Altså jeg er i 40-års alderen.

De fleste menn jeg kjenner, eller har vært sammen med søker nå etter jenter i 20-årsalderen.

Jeg er attraktiv, slank, har livet på stell og god jobb. Ett barn som ikke er veldig lite er med i bildet.

Jeg må si at dette begynner å gå på selvfølelsen løs, men før det gjør det, stiller jeg et spørsmål til dere som er mellom 40 og 60: når dere søker, er det de under 30 som tiltaler mest?

Enten må jeg velge en som er yngre enn meg, eller en som er ganske oppi årene ser jeg. Ingen av delene er aktuelle.

Anonymkode: 35f99...302

Det blir ikke aktuelt for meg, men dersom jeg skulle blitt singel, så ville jeg aldri, aldri, aldri søkt etter noen under 35 år i alder. Det er noe med at man tilbringer langt mer tid sammen utenfor soverommet (om du ser bort fra søvn) enn i soverommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og kvinner setter forskjellige kriterier på hva som er attraktivt hos det motsatte kjønn.

Menn er mer opptatt av kroppen til partneren enn det kvinner er. Kroppen er ofte på det fineste når den er ferdig utviklet i 18års alderen. Så starter forfallet. Menn er også ofte opptatt av kvaliteter som at hun ikke har ligget for mye rundt og har mye bagasje i form av barn, hund osv. Osv. Derfor vil gjerne menn ha kvinner som er unge. 

Kvinner ser gjerne etter kvaliteter som god økonomi og selvstendighet. Her er det nødvendigvis ingen hindring at han har barn. Da det viser at han er voksen nok og erfaren til å ta seg av et ev. fremtidig barn. Så kvinner søket derfor eldre menn. 

Dette er jo en fin balansegang der begge kjønn kan få det de søker etter og bli fornøyde. 

Alle er ikke slik. Noen vil ha noenlunde jevngamle. De finner også hverandre. Så gi ikke opp. Men det er mange menn som er eldre enn deg som gjerne vil ha deg som er litt yngre. De er kanskje ikke i utgangspunktet på leting etter kvinner på sin alder. 

 

Anonymkode: 298b3...6b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mote- og livstilsbader redigerte av kvinner og annonser rettet mot kvinner favorisere kvinner circa 18-25 år som ideele modeller. 

Helt unødvendig da til å late som men også ikke tror samme. Men uansett vil det fleste menn gjerne date en kvinne i lik alder så lenge hun tar vare på sin kropp og utsende. 

Anonymkode: 31b44...21f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Altså jeg er i 40-års alderen.

De fleste menn jeg kjenner, eller har vært sammen med søker nå etter jenter i 20-årsalderen.

Anonymkode: 35f99...302

Hva legger du i "søker"? Som alderspreferanse på apper og datingsider? Kikker på? Eller aktivt dater?

Jeg er i tyveårene og mer åpen enn mange jeg kjenner for eldre menn, men jeg kan fortsatt telle på en hånd antall ganger jeg har truffet en mann i førtiårene jeg både er tiltrukket av og som er singel og aktuell. 

Anonymkode: 96166...dfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg passer som regel ikke med de yngre av mange årsaker, men er ikke av typen som slår det fra meg heller. Spørsmålet mitt er stilt til menn mellom 40 og 50.


TS

Anonymkode: 35f99...302

Tviler på at det er veldig mange menn mellom 40 og 50 på et kvinneforum..

Anonymkode: 00ec4...275

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Tviler på at det er veldig mange menn mellom 40 og 50 på et kvinneforum..

Anonymkode: 00ec4...275

Åjoda, de er her.

Anonymkode: 22e5e...25c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Menn og kvinner setter forskjellige kriterier på hva som er attraktivt hos det motsatte kjønn.

Menn er mer opptatt av kroppen til partneren enn det kvinner er. Kroppen er ofte på det fineste når den er ferdig utviklet i 18års alderen. Så starter forfallet. Menn er også ofte opptatt av kvaliteter som at hun ikke har ligget for mye rundt og har mye bagasje i form av barn, hund osv. Osv. Derfor vil gjerne menn ha kvinner som er unge. 

Kvinner ser gjerne etter kvaliteter som god økonomi og selvstendighet. Her er det nødvendigvis ingen hindring at han har barn. Da det viser at han er voksen nok og erfaren til å ta seg av et ev. fremtidig barn. Så kvinner søket derfor eldre menn. 

Dette er jo en fin balansegang der begge kjønn kan få det de søker etter og bli fornøyde. 

Alle er ikke slik. Noen vil ha noenlunde jevngamle. De finner også hverandre. Så gi ikke opp. Men det er mange menn som er eldre enn deg som gjerne vil ha deg som er litt yngre. De er kanskje ikke i utgangspunktet på leting etter kvinner på sin alder. 

 

Anonymkode: 298b3...6b8

At kropp ikke er viktig for en kvinne, det er en myte! Det er ganske avgjørende. Tror menn er litt enklere sånn sett. Menn er nok mer sexuelt styrt, så de tenker ikke langt når de velger partner og går på en smell når de velger basert på utseende og ikke tenker. Tror kvinner og menn vinner mest på å finne en på samme alder, med samme livserfaring. Det er vist at det er forhold som også varer lengst. Det sker seg i grunn selv.

Uansett, er ikke mann. Tror mange menn skiller seg i 40-årene, så da kan du nok få deg en på samme alder. En med barn, naturligvis.

Anonymkode: 0a5e7...521

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M48 her. Livssituasjon er mye viktigere enn alder. I tillegg søker jeg noen som er "som meg". Siden jeg er litt heldig genetisk sett og ser en del yngre ut enn jeg er, så er flesteparten av damene jeg har datet vært i alderen 39 til 44 år, og som regel setter jeg en minimumsalder på datingapper på rundt 37 år (meg selv minus ti år).

Jeg har også datet noen få damer i alderen opp til 51 år. Jeg har jevnaldrende venner som dater damer ned i 20 årene, men det virker rimelig håpløst for de som søker noe mer enn sex. Er ikke så mange av de som får sex heller av de pur yngre damene, så jeg skjønner egentlig ikke at de gidder. Jeg er også ferdig med å produsere barn, så jeg er også ekstra forsiktig når jeg treffer damer - uavhengig av alder - som ikke har barn.

Så det beste rådet jeg kan gi er at du som dame forsøker å være mer dame og mindre "kjerring". Alderen alene utelukker deg ikke som datingobjekt for jevnaldrende menn. Men hvis du søker kjekke/sporty/spreke menn i den alderen så bør du nok forvente å investere litt for å oppfattes som ung selv (og utseende i den grad det kan påvirkes). Ikke nødvendigvis kirurgi og fillers, men mer fysisk form, klesstil o.l. Like barn leker best etc.

Min erfaring er at menn snakker mye mer om hvor lett de drar damer 15-20 år yngre enn de selv enn de faktisk gjør. Men skal ikke utelukke at noen av de jobber så hardt og med så mange at de av og til klarer å få noen på kroken. Men personlig ville jeg sliti mye med å ha en kjæreste som er så mye yngre, med mindre det er noe helt spesielt med personen. En ting er å ha en ung lekekompis, en annen ting å ha en kjæreste man ønsker å vise fram for hele verden (familie, kollegaer etc).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kreator skrev:
 

M48 her. Livssituasjon er mye viktigere enn alder. I tillegg søker jeg noen som er "som meg". Siden jeg er litt heldig genetisk sett og ser en del yngre ut enn jeg er, så er flesteparten av damene jeg har datet vært i alderen 39 til 44 år, og som regel setter jeg en minimumsalder på datingapper på rundt 37 år (meg selv minus ti år).

Jeg har også datet noen få damer i alderen opp til 51 år. Jeg har jevnaldrende venner som dater damer ned i 20 årene, men det virker rimelig håpløst for de som søker noe mer enn sex. Er ikke så mange av de som får sex heller av de pur yngre damene, så jeg skjønner egentlig ikke at de gidder. Jeg er også ferdig med å produsere barn, så jeg er også ekstra forsiktig når jeg treffer damer - uavhengig av alder - som ikke har barn.

Så det beste rådet jeg kan gi er at du som dame forsøker å være mer dame og mindre "kjerring". Alderen alene utelukker deg ikke som datingobjekt for jevnaldrende menn. Men hvis du søker kjekke/sporty/spreke menn i den alderen så bør du nok forvente å investere litt for å oppfattes som ung selv (og utseende i den grad det kan påvirkes). Ikke nødvendigvis kirurgi og fillers, men mer fysisk form, klesstil o.l. Like barn leker best etc.

Min erfaring er at menn snakker mye mer om hvor lett de drar damer 15-20 år yngre enn de selv enn de faktisk gjør. Men skal ikke utelukke at noen av de jobber så hardt og med så mange at de av og til klarer å få noen på kroken. Men personlig ville jeg sliti mye med å ha en kjæreste som er så mye yngre, med mindre det er noe helt spesielt med personen. En ting er å ha en ung lekekompis, en annen ting å ha en kjæreste man ønsker å vise fram for hele verden (familie, kollegaer etc).

Meget kloke ord og veldig enig med deg, spes. i det siste. En mann i voksen alder bør søke etter kvinne som er på hans mentale nivå og ikke minst - ei han kan vise til venner og familie. For gøy -mulig, men ikke for noe langvarig vil jeg tro.

Jeg er langt ifra uattraktiv, trener, er feminin og er stolt av det. Alderen vises ikke på meg, tvert imot er jeg som deg -utstyrt med gener som er snille med meg enn så lenge. Problemet er at jeg har lagt merke til en tendens blant menn jeg kjenner som peker i retning unge kvinner, noe jeg sliter med å forstå helt.

Uansett, takk for alle deres svar. De bekrefter det jeg helst ønsker å fortsette å tro på, at noenlunde like barn (i det minste aldersmessig) leker best!

 

TS

Anonymkode: 35f99...302

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan ikke tenke alder når jeg møter henne som jeg kan oppleve god kjemi med, da er det hverandres fellesskap som vil gå foran, da kan jeg ikke trekke meg unna henne når jeg får vite hennes alder. Men kvinner blir voksne når dem er 20 år, så hvorfor ikke møte hverandres behov uten at jeg tenker først alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Egenskap skrev:
 

jeg kan ikke tenke alder når jeg møter henne som jeg kan oppleve god kjemi med, da er det hverandres fellesskap som vil gå foran, da kan jeg ikke trekke meg unna henne når jeg får vite hennes alder. Men kvinner blir voksne når dem er 20 år, så hvorfor ikke møte hverandres behov uten at jeg tenker først alder.

Jo, altså det er forskjell på å tilfeldigvis møte på ei som er mye yngre og det å aktivt søke etter. Av det jeg har sett hittil, har slike forhold ikke fungert fordi man ikke har samme livsreferanser...med mindre det er annen interesse som driver det hele: sugarbabes og evt. sex. 

Anonymkode: 35f99...302

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Jo, altså det er forskjell på å tilfeldigvis møte på ei som er mye yngre og det å aktivt søke etter. Av det jeg har sett hittil, har slike forhold ikke fungert fordi man ikke har samme livsreferanser...med mindre det er annen interesse som driver det hele: sugarbabes og evt. sex. 

Anonymkode: 35f99...302

Men livsreferansen som du sikter etter berører du vel iblant der du har din lidenskap å være? Tilkoblinger må jo være utrolig mange av, om du ikke har trukket deg helt vekk fra det som er dine omgangskrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Egenskap skrev:
 

Men livsreferansen som du sikter etter berører du vel iblant der du har din lidenskap å være? 

Denne skjønte jeg ikke i det hele tatt. Må si at hele svaret ditt virker litt diffust...eller er det jeg som er rørete nå?

Men med livsreferanser mener jeg en viss livserfaring, tyngde, visdom, erfaring. Som å ha opplevd å være i et lengre forhold og vite hva det innebærer, kanskje hatt barn og forstår han du møter som mest sannsynlig har avkom, jaget etter status og karriere som han hun møter kanskje er litt ferdig med. Iallfall det verste. Altså kan nevne mange ulikheter her som gjør et slikt forhold vanskelig å få til. Påstår ikke at det ikke finnes unntak, for all del! Prøver vel ikke å påstå noe, men heller grave litt i triggere her. Det å være på noenlunde likt mentalt nivå bør være et minimum, totalt sett vekk fra den fysiske tiltrekningen da den ikke kan bære et helt forhold i lengden. 

Trukket meg vekk fra omgangskretsen? Det er nettopp det jeg ikke har. ellers hadde jeg ikke lagt merke til denne tendensen blant annet. 

Anonymkode: 35f99...302

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Denne skjønte jeg ikke i det hele tatt. Må si at hele svaret ditt virker litt diffust...eller er det jeg som er rørete nå?

Men med livsreferanser mener jeg en viss livserfaring, tyngde, visdom, erfaring. Som å ha opplevd å være i et lengre forhold og vite hva det innebærer, kanskje hatt barn og forstår han du møter som mest sannsynlig har avkom, jaget etter status og karriere som han hun møter kanskje er litt ferdig med. Iallfall det verste. Altså kan nevne mange ulikheter her som gjør et slikt forhold vanskelig å få til. Påstår ikke at det ikke finnes unntak, for all del! Prøver vel ikke å påstå noe, men heller grave litt i triggere her. Det å være på noenlunde likt mentalt nivå bør være et minimum, totalt sett vekk fra den fysiske tiltrekningen da den ikke kan bære et helt forhold i lengden. 

Trukket meg vekk fra omgangskretsen? Det er nettopp det jeg ikke har. ellers hadde jeg ikke lagt merke til denne tendensen blant annet. 

Anonymkode: 35f99...302

hvis det ikke finnes der du bor, så er det naturlig å bevege seg til et nytt sted å bo, for likesinnede det trenger vi, og det er ikke noe hensikt å vente om du bor der det er kun 500 mennesker som bor. Dessuten handler det om trivsel. 

Velg en som er tretti år. Da får du prøvd deg, sett iallfall mål en å avblåse i alle retninger. Du må jo våge enn ferdig kalkulere alle retninger av muligheter og uprøvde veier. Tillatt deg å bli utfordret enn å ha allerede analysert både alder og mennesker som du enda ikke har møtt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...