AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #1 Del Skrevet 8. oktober 2018 Var meget dust og kjøpte feil maling til interiør på lørdagen. Har mange gamle møblerfra 1800 tallet som skal pusses og males på nytt. Originale malingen eller lakken er glans. Dette tenkte jo ikke jeg på når jeg var å kjøpte malingen. Så jeg kjøpte mange liter med matt. Det tar ca 6 timer for meg å dra tilbake og bytte. Så det er ikke aktuelt. Er det noen som vet om det går an å fixe malingen selv fra matt til blank på noen måte? Finner lite om det på nett. Anonymkode: de18d...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drakan Skrevet 8. oktober 2018 #2 Del Skrevet 8. oktober 2018 Ikke å anbefale. Dra å bytt, så er du sikker på resultatet, fremfor å ødelegge gamle fine møbler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #3 Del Skrevet 8. oktober 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Var meget dust og kjøpte feil maling til interiør på lørdagen. Har mange gamle møblerfra 1800 tallet som skal pusses og males på nytt. Originale malingen eller lakken er glans. Dette tenkte jo ikke jeg på når jeg var å kjøpte malingen. Så jeg kjøpte mange liter med matt. Det tar ca 6 timer for meg å dra tilbake og bytte. Så det er ikke aktuelt. Er det noen som vet om det går an å fixe malingen selv fra matt til blank på noen måte? Finner lite om det på nett. Anonymkode: de18d...0bb Nei, du kan ikke endre matt maling til blank maling. Skal du pusse og slipe ned møbler for så å male dem igjen så trenger du en grunning før du bruker maling. Ellers vil malingen flasse av etter meget kort tids bruk. Du bør og bruke maling beregnet på møbler. Anonymkode: 5177b...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #4 Del Skrevet 10. oktober 2018 Om malingen er blandet får du heller ikke byttet. Selg den og kjøp ny. Anonymkode: 041a0...5d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå