Gå til innhold

Hjelpe meg:( sønnen min på 22 år har fridd til kjæresten etter 3 mnd og gifter seg neste mnd!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 hours ago, AnonymBruker said:
 

Altså, der er jo bare å skille seg om det ikke funker? Forstår jo at du synes det går fort, men absolutt ingen katastrofe.

Anonymkode: 4f125...ab3

Du skal ikke undervurdere hvor traumatisk det kan være å skulle leve en periode sammen med ei som ikke engang unner sine egne barn å være lykkelige, men som i stedet knuser de små hjertene deres hver gang en ny reservepappa kommer inn, og forsvinner ut igjen av hennes liv, bare fordi hun er så selvopptatt at hun på død og liv må leke familie med menn hun har kjent i kun et par måneder. Det venter ham ingenting godt i denne relasjonen.

Endret av xfs367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Det du egentlig reagerer på, TS, er at den utkårede er alenemor og du har allerede gjort deg opp en mening om at hun er desperat og ute etter å lure sønnen din inn i en forpliktelse med henne.

Anonymkode: 6bb01...fad

Det finnes ingen unnskyldning for å dra unger inn i et tilfeldig forhold på den måten.

Anonymkode: fa6c3...4d3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestevenninne giftet seg etter to måneder, de har nå vært gift i fire år, like lykkelige enda. 

En annen venninne giftet seg etter 3 mnd, de har vært gift i to år nå. 

Jeg selv gifter meg når jeg og kjæresten har vært sammen i litt over året. 

Noen ganger bare vet man at man har funnet den rette. 

Anonymkode: 7a193...e9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner et ungt par som gifts seg etter 14 dager. Det går veldig bra fortsatt, 20 år senere. Men det er selvsagt mot alle odds. Du bør ihvertfall prøve å huske at de er to om dette, og ønske henne velkommen som svigerdatter. Både fordi det er viktig for sønnen din, men også fordi hun potensielt kan bli værende i familien i lang tid. 

Anonymkode: 1fe52...816

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner et par som giftet seg etter seks uker. To år senere var de foreldre..og skilt. 

Anonymkode: 48a5a...e63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene mine gjorde det samme, de hadde fine 25 år sammen og 2 døtre 

De ble sammen folovet seg flyttet sammen giftet seg samme år 

Anonymkode: 07f2e...2c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG-logikk:

Jeg kjenner et par som giftet seg 3 uker etter å ha møtt hverandre, og så vant de i lotto. Ergo er dette en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:
 

Hva i all verden?! Vi har møtt henne én gang! Jeg er helt i sjokk! Har ingenting jeg skulle ha sagt, men er redd han ødelegger for seg selv nå. Trenger noen gode ord for å klare å roe meg ned.

Anonymkode: 2ea02...e09

Minner meg litt om meg selv. Jeg var 22 år gammel da jeg ble gift. 21 år da jeg forlovet meg, og jeg hadde også kun vært kjæreste med min bedre halvdel i tre måneder da. Hadde for øvrig ikke rukket å møte min svigerfar enda da. Jeg er fortsatt gift med han jeg da giftet meg med, ti år etter. 

 

Pust ut! Han er voksen!

Anonymkode: 9acc5...c02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:
 

Nei, hun er ikke religiøs. Desperat er vel heller rette ordet. Hun gikk fra kjæresten bare dager før de to møttes og har to barn. 

Ts

Anonymkode: 2ea02...e09

Da er vel heller spørsmålet hvor lenge hun var utro mot sin ekskjæreste, med din sønn? Og hvorfor du har gitt din sønn en etikk som gjør at det er ok for ham å la en annen være utro? "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv.."

Anonymkode: 9acc5...c02

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:
 

Da er vel heller spørsmålet hvor lenge hun var utro mot sin ekskjæreste, med din sønn? Og hvorfor du har gitt din sønn en etikk som gjør at det er ok for ham å la en annen være utro? "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv.."

Anonymkode: 9acc5...c02

Ser nå at du skrev "bare dager før de to møttes", men jeg tror du skal ta den med en klype salt. Er ikke sikkert du kjenner hele sannheten.

Anonymkode: 9acc5...c02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Chizue skrev:
 

Vet du, det minner meg om ei jeg kjenner, bare.... Det her er noen år siden nå.
1mnd - De flyttet sammen.
3mnd - Ble fridd til - Kort tid etterpå ventet de barn.
5mnd - De giftet seg.

Det er nå 9år siden 😛
Og de er lykkelig.

En sjelden gang vet man bare :)  

Jo, men det er faktisk ikke ansvarlig når det er barn i bildet. 

De aller, aller fleste går fra hverandre raskt i et slikt scenario - og det er svært uheldig for barn å få en ny person inn i livene sine så brått. Spesielt når mor nettopp har gått fra sin forrige kjæreste. 

Begriper ikke at så mange her tar så lite hensyn til barna som faktisk er de viktigste her.

Normalt oppegående foreldre ville ikke engang introdusert en kjæreste på så kort tid. 

Anonymkode: 61f96...d3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Min bestevenninne giftet seg etter to måneder, de har nå vært gift i fire år, like lykkelige enda. 

En annen venninne giftet seg etter 3 mnd, de har vært gift i to år nå. 

Jeg selv gifter meg når jeg og kjæresten har vært sammen i litt over året. 

Noen ganger bare vet man at man har funnet den rette. 

Anonymkode: 7a193...e9e

Ja? Og jeg har vært sammen med samme fyr i 18 år uten å skille meg - kunne ikke falt meg inn å gifte meg så raskt med barn i bildet. 

Anonymkode: 61f96...d3a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og min mann gjorde det samme og vi har vært gift i 15 år nå, så det kan gå.

Anonymkode: 6b036...2c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta en samtale, men ikke vær nedlatende.
Når det kommer til saken er de voksne, og folk må få lov å gjøre sine feil. 
Kanskje de ikke er rett for hverandre, men kanskje de er det. La ting gå som de går, de finner ut av det. :) 
Vis litt tillit, de er voksne mennesker. 

Klart du er bekymret, men dette er noe som de må finne ut av. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at hvis du tar en alvorsprat med de, så kommer dette kanskje bare til å virke mot sin hensikt. Plutselig er de gift neste uke. Jeg tror du bør la han få denne erfaringen selv, enten det holder eller ikke. Logisk sett så er det mye som tyder på at det ikke holder, men da har han erfaring nok til og vite at man ikke skal gifte seg så fort neste gang og han er en erfaring rikere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan det være nettopp siden hun har barn, så blir det fort seriøst? At hun tenker at om han skal være i livet hennes, må han virkelig mener det. Med hensyn til barna er hun ikke interessert i noe useriøst? Eller motsatt, han har fridd for å overbevise henne at han er kjempeseriøs og satser alt og går helt inn for at dette? 

Sier ikke dette er riktig, men at det kan være en måte å tenke på, særlig når en er ung. 

Hva om du tilbyr å bidra økonomisk til bryllupet om de venter et år? At du kan sette av litt penger i måneden det neste åtet, som hjelp/gave til de. Å er de ennå sammen er det jo mest sannsynlig seriøst. Og da hyggelig å bidra litt for å hjelpe de unge..

Hvor gamle er barna?  Har de kontakt med faren? Eller skal din sønn bli "pappa"? 

Anonymkode: da6ab...9a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ham gjøre det. Alle burde få en sjanse til å gjøre ett ekteskap akkurat slik de vil uten innvendinger. Heller noen som faktisk tør å satse på ekteskapet fremfor å gå fra samboerskap til samboerskap. 

Anonymkode: fc500...507

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært verre om hun ble gravid 3 mnd ut i forholdet (opplevd dette selv). Skilsmisse er en enkel sak i forhold. Din sønn er voksen og bestemmer selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du jeg anbefaler deg til å holde kjeft og støtte sønnen din. Min svigermor (monster) utrykket høyt så høyt hun bare kunne om hvor grusomt det var at han skulle gifte seg med fæle meg. Jeg som hadde to barn fra før og hvor uretferdig det var mot den fantastiske sønnen hennes. Vel det endte egentlig med at sønnen hater henne og at de kun snakker sammen når de må. De har hatt det ganske så fraværende før eneste grunnen til at hun fikk sønnen sin tilbake var pga av meg. Men dette vet hun ikke, i og med at hun hater meg. Jeg trodde vi hadde det kjempe fint helt til vi skulle gifte oss da kom all eder og galle ut. Vi hadde vert sammen i 6 år før vi giftet oss altså! 

Anonymkode: 16298...58f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...