Gå til innhold

Skadet hår...


ildtopp

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt endel rettetang i det siste, og har ikke vært så flink til å huske hårkur og varmebeskyttende prod. Nå er håret mitt blitt utrolig slitt, tørt og matt. Jeg mister også endel hår, virker som det brekker rett av, noe som har resultert i masse flyvehår :-( Noen som kan hjelpe meg med tips til produkter som kan bygge håret opp igjen? Trenger nok både shampoo, balsam og hårkur. Ønsker også tips om stylingprodukter. Kan kanskje nevne at jeg har en typisk nordisk hårtype, tynt/fint, men med litt fall, halvlangt...

Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

vil bare puffe denne tråden opp siden jeg har akkurat det samme problemet selv og vil gjerne ha noen tips :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Spørs på hårtype .. Men først og fremst hadde jeg klipt det litt for å få det pent igjen ( selvom det ofte er skrekken)

Også hadde jeg brukt kerastase oleo relax shampoo og hårkur + serum , samt loreal structurizing fibre gel for å samle brus og fall i tuppene.

Masse produkter , så håret blir ganske mettet.. jeg hadde prøvd en renseshampoo engang i uken også.. hvem vet jeg ikke..for det er jeg ikke så flink til selv

.. Også hadde jeg styrt unna rettetangen og spart det til spesielle anledninger.. Tvinnet håret til en tjukk pølse og satt det opp med klype til det var tørt...

Da får du ikke brusehår-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Jasmin :)

Må nok ta meg en tur for å klippe håret etterhvert ja. Men så var det disse pengene da...

Skal også roe ned bruken av rettetanga. Har lært nå :ler:

Skal sjekke ut produktene du anbefaler. Har ganske tynt hår, så jeg er litt redd for å kjøpe for rike produkter som får håret til å klappe sammen. Men samtidig ser jeg jo at det trenger masse fukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Høres ut som om vi har samme hårtype. Håret mitt er dessverre heller ikke spesielt begeistret for rettetangen... Prøver å begrense det til spesielle anledninger. Jeg gikk til det skritt å klippe av en god del av lengden, litt surt, men det fikk håret til å se mye freshere ut. Du kan også prøve Redken Anti Snap. Fikk anbefalt den av frisøren min - proteinkur som skal hjelpe mot at hårstråene brekker. Når det gjelder små flyvehår, så er det et evig problem for meg... Kjøpte nettopp Define anti frizz silk serum, bruker litt for å glatte over tørt hår, og den synes jeg hjelper endel, får fin glans også. Den koster iallefall ikke spesielt mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hvis du bruker mye varme på håret ditt, der rettetang sikkert er det aller verste (jeg bruker den også mye selv!), er produkter med proteiner viktig. Anti Snap er knallbra, og i tillegg bør du bruke en kur som gir fuktighet ukentlig. All Soft fra Redken, Moisturizer fra Joico eller ganske enkelt hårkuren fra Dove (den blå) er alle gode fuktighetsgivende kurer.

Og husk varmebeskyttelse i form av spray eller serum når du bruker rettetangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Når det gjelder lorealen gelen så er dette en super gel som temmer håret ( spesielt med fall og bølger i ) jeg er helt frelst på den, også fler av mine venninner

Retter den ut fall i håret eller temmer den småhår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Temmer småhår.. og gir hår med bølger fasong.. er igneting som retter ut håret ved å lufttørke om du har bølger/fall/krøller i håret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...