Gjest Newroz Skrevet 7. oktober 2018 #301 Del Skrevet 7. oktober 2018 13 minutter siden, Jobbermedbarn skrev: Er helt enig med deg! For en trist tråd. De aller fleste av oss diskuterer redelig og ærlig inne på rampelys. Skammelig at denne tråden får fortsette slik den har utviklet seg. Problemet er at vi gjør det for mye, for seriøst, og at vårt interessefelt er noe noen andre syns er dølt. Skal vi gjøre enkelte i denne tråden til lags så må vi være flere steder på forumet (hvilket vil ta mer tid), være mer usaklige og ikke dokumentere noe (hvilket kommer til å føre til at innleggene blir slettet, og som jeg ikke er noe fan av heller. Syns ikke det er så hyggelig akkurat å være frekk og ufin). Jeg forstår ikke helt hvorfor de har et horn i siden til noen som faktisk kritiserer på en seriøs måte. Det burde vært verre at man er usaklig og slenger med leppa, er frekk og spekulerer, men det er tydeligvis ikke der skoen trykker. Skulle nesten tro at det er noen i denne tråden som ikke ønsker at det skal rettes fokus mot lovbrudd og eksponering av barn. Sånn da fikk jeg spekulert litt jeg også, og det er jo greit her: her er det lov med brukerdebatt og spekulasjon i andre brukeres motiv og tidsbruk. Alt er lov! Da rusler jeg tilbake til ramplyset hvor man faktisk må oppføre seg som folk, for å diskutere temaet virkelighetslitteratur som faktisk er ganske interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #302 Del Skrevet 7. oktober 2018 8 minutter siden, Newroz skrev: Problemet er at vi gjør det for mye, for seriøst, og at vårt interessefelt er noe noen andre syns er dølt. Skal vi gjøre enkelte i denne tråden til lags så må vi være flere steder på forumet (hvilket vil ta mer tid), være mer usaklige og ikke dokumentere noe (hvilket kommer til å føre til at innleggene blir slettet, og som jeg ikke er noe fan av heller. Syns ikke det er så hyggelig akkurat å være frekk og ufin). Jeg forstår ikke helt hvorfor de har et horn i siden til noen som faktisk kritiserer på en seriøs måte. Det burde vært verre at man er usaklig og slenger med leppa, er frekk og spekulerer, men det er tydeligvis ikke der skoen trykker. Skulle nesten tro at det er noen i denne tråden som ikke ønsker at det skal rettes fokus mot lovbrudd og eksponering av barn. Sånn da fikk jeg spekulert litt jeg også, og det er jo greit her: her er det lov med brukerdebatt og spekulasjon i andre brukeres motiv og tidsbruk. Alt er lov! Da rusler jeg tilbake til ramplyset hvor man faktisk må oppføre seg som folk, for å diskutere temaet virkelighetslitteratur som faktisk er ganske interessant. TAKK OG LOV. HADET. Anonymkode: 601fd...dfe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #303 Del Skrevet 7. oktober 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt forsøk, men det henger jo ikke på greip. 2. Om en bedrift for tusende gang gjør samme feil - så skal en altså slutte å kritisere dem for det? En bedrift kan da ikke unndras kritikk, bare fordi en har gjort samme overtredelse mange ganger før. Det gjør jo faktisk bare forholdet _verre_ og berettiger kraftigere kritikk. 3. Selvfølgelig kritiserer man et individ, på samme måte som når en kritiserer hvilken som helst annen virksomhet mennesker bedriver. Det står alltid et menneske bak. Men en kan ikke unndra seg kritikk, utelukkende på grunnlag av at en er et enkeltmannsforetak. 4 .Irrelevant hvilken merkelapp du ønsker å sette på det. Så lenge det er faktiske overtredelser som bemerkes, så er det ikke mobbing. Greenpeace, Amnesty Internatinal, osv - "mobbbermentalitet"? Å kalle engasjement for "mobbermentalitet", det er i seg selv hetsing. 5. Ikke et reelt argument. Hva du måtte mene om andres tidsbruk og prioriteringer av egne ressurser er irrelevant for debatten. Eller skal vi diskutere hvor mye tidsbruk det er innafor eller ei å bruke på ulike fritidsaktiviteter og annet samfunnsengasjement? 6. Ja, det er en mulig risiko, ved all type engasjement, om hva det skulle være. Her er vi vel ved kjernen? Men, det er altså fritt fram for enhver, å gå inn i trådene å argumentere imot, delta og være med å farge diskusjonene. Men en kan ikke sitte på gjerdet, og forvente å få bestemme hva andre skal bry seg med eller ei. 7. Men det er jo rett og slett ikke sant. Selv om det ikke har vært fokus i denne debatten. Derimot, så er det fokus på at det ikke er ok å diskutere og kritisere personlige ting om bloggerne - som de ikke har delt offentlig selv. Spekulasjoner er ikke lov. Påstander som ikke kan dokumenteres med kilder slettes. Det er absolutt _ingen_ offentlige personer som har et slikt særskilt vern omkring seg ved debatt på KG, som bloggerne har. Rampelyset modereres svært strengt, og brukerne holder hverandre i ørene. Mulig akkurat denne biten er så åpenlys for de som faktisk er engasjert der, at en glemmer å påpeke det utad? Men det virker på meg som om debatten her i tråden, for det meste handler om fordommer om debatten av bloggere, enn reelt innsyn i hva som foregår i de diskusjonstrådene? Anonymkode: a508d...6c7 Usmakelig. Anonymkode: 601fd...dfe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 7. oktober 2018 #304 Del Skrevet 7. oktober 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: TAKK OG LOV. HADET. Anonymkode: 601fd...dfe lol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. oktober 2018 #305 Del Skrevet 7. oktober 2018 Denne tråden er virkelig lavmål. Nei, jeg gidder heller ikke huske hvilken anonym som sa hva på side 1 og 13 osv, det er for mange anonyme i tråden og hvis ikke folk tør skrive under nick, får de tåle «dere» akkurat som flere mener at vi som skriver på Rampelys må tåle både «dere» og langt verre karakteristikker. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. oktober 2018 #306 Del Skrevet 7. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Usmakelig. Anonymkode: 601fd...dfe Usaklig. Hva er usmakelig? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #307 Del Skrevet 7. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Usmakelig. Anonymkode: 601fd...dfe ? Ja, det har du lov til mene. Men du må faktisk argumentere _hvorfor_ Ellers er igjen dette bare nok et eksempel på hets av debattanter. Meeen - vi er jo på skråblikk og generaliseringer, så kan vel ikke forvente rampelys-nivå på debatten akkurat Førovrig @ ❤️ lola ❤️ - så er dette nok et klassisk eksempel på hersketeknikk og skittent spill i debatt, hvor en forsøker å latterliggjøre de saklige og godt argumenterte innleggene i tråden, framfor å heller imøtegå dem Anonymkode: a508d...6c7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litjmusa Skrevet 7. oktober 2018 Forfatter #308 Del Skrevet 7. oktober 2018 På 5.10.2018 den 11.58, Litjmusa skrev: Jeg har sittet på sidelinja og fulgt med enkelte tråder om bloggere jeg synes er flotte mennesker, og ser at enkelte her inne på KG virker å ha en personlig vendetta mot disse bloggere. Enten det er for å skjerme barn fra offentlig plublisering (noe som til dels kan være forståelig), til kropp og sminke, reklame, hvordan de svarer følgerne sine osv. Hvor går grensa i hvor mye man har rett til å innvadere andre sitt liv og kritisere de offentlig? Spesielt er det noen brukere som har det med å "følge" etter disse bloggerne i flere år, og bruker masse tid og energi til å lagre screenshot av disse og linke til det ene og det andre for å få frem poenget sitt. Jeg ønsker ikke at denne tråden skal handle om enkeltsaker som alle har egne meninger om, men hvor grensa går til "personlig forførgelse. " Vær så snill og respekter det. Noen av brukerne jeg har reagert på er i samtlige blogger tråder, noen har vært brukere her leeeenge og har sin egen fanklubb. Og er det noen som stiller spørsmål til dette blir de disset, eller rapportert. Jeg synes også det er merkelig at enkelte bruker hele fritiden sin på å kritisere noen de ikke liker, skape blæst rundt dem og gi dem flere lesere, noe som virker mot sin hensikt - i hvertfall hvis man ikke liker dem. Hva synes dere? Til slutt lurer jeg på hva KG gjør i slike tilfeller, der noen ser ut til å "forfølge" offentlige personer. Jeg er tilbake, og beklager for det første at jeg tillot med å starte en tråd jeg ønsket en god diskusjon rundt. Så får jeg samtdidig unnskylde for at jeg ikke har fulgt tråden som noen påpekte her, men jeg har faktisk et liv utenom også. Ser jo tidspunker her når folk har postet at det virker som om noen faktisk "bor" på KG. Uansett unødvendig å poengtere med at jeg har forlatt tråden, noe som er direkte usant. Legger ved HI der jeg spesifiserte at jeg ikke ønsket diskusjon av enkeltsaker, noe som fort ble glemt i denne tråden. Og jeg fikk svar på mine antagelser på at her er det de med flest profiler, og de med størst fanklubb som roper høyest og som stadig gjentar seg selv gjennom utallige sider og som absolutt SKAL motbevise de saklige argumentene som kom inn blant noen anonyme brukere innimellom. Jeg kommer heller ikke til å svare på noen spørsmål angående dette da det ser å virke mot sin hensikt fordi det er veldig få som faktisk orker å reflektere rundt spørsmålet som ble spurt i HI, og ting blir tatt ut av kontekst. De samme brukerne jeg hadde lagt merke til blant annet i andre diskusjoner av bloggere, er her også, og er raske med å dra sine innlegg sist i tråden, og med motargumentasjoner om småpirking som igjen bekrefter mine tanker om hetsing og mobbing på nett. Fikk tilslutt ikke svar fra KG hva de velger å gjøre, men er nå heldigvis i dialog med noen andre vedrørende personforførgelse og hetsing på nett, og det JEG mener er å gå over grensa til hvordan man oppfører seg på nett, så det blir heldigvis fulgt opp. (Slapp av jeg har lært meg å ta screenshot og dokumentere) Til alle andre som orket å prøve å sette seg inn i siatuasjonen til bloggere, så er det dere som gjør forskjellen og som faktisk viser empati og forståelse for mennesket bak. Jeg er enig at rett skal være rett, men man skal ikke gå ild og vann for å få det som man vil, og heller ikke godta all oppførsel fordi "loven sier...". Loven sier man kan kjøre på grønt lys, men det betyr ikke at man skal kjøre om det står en person foran bilen som risikerer å bli påkjørt. Til syvende og sist, takk til dere som unner andre å få til noe, og støtter hverandre med gode råd og er med på og løfter disse bloggerne opp tross sine feil og mangler. Det finnes mange fine mennesker der ute og mange som vil andre vel. Takk til dere som ser verdien i mennesket,. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥ Lola ♥ Skrevet 7. oktober 2018 #309 Del Skrevet 7. oktober 2018 9 minutter siden, Litjmusa skrev: Jeg er tilbake, og beklager for det første at jeg tillot med å starte en tråd jeg ønsket en god diskusjon rundt. Så får jeg samtdidig unnskylde for at jeg ikke har fulgt tråden som noen påpekte her, men jeg har faktisk et liv utenom også. Ser jo tidspunker her når folk har postet at det virker som om noen faktisk "bor" på KG. Uansett unødvendig å poengtere med at jeg har forlatt tråden, noe som er direkte usant. Legger ved HI der jeg spesifiserte at jeg ikke ønsket diskusjon av enkeltsaker, noe som fort ble glemt i denne tråden. Og jeg fikk svar på mine antagelser på at her er det de med flest profiler, og de med størst fanklubb som roper høyest og som stadig gjentar seg selv gjennom utallige sider og som absolutt SKAL motbevise de saklige argumentene som kom inn blant noen anonyme brukere innimellom. Jeg kommer heller ikke til å svare på noen spørsmål angående dette da det ser å virke mot sin hensikt fordi det er veldig få som faktisk orker å reflektere rundt spørsmålet som ble spurt i HI, og ting blir tatt ut av kontekst. De samme brukerne jeg hadde lagt merke til blant annet i andre diskusjoner av bloggere, er her også, og er raske med å dra sine innlegg sist i tråden, og med motargumentasjoner om småpirking som igjen bekrefter mine tanker om hetsing og mobbing på nett. Fikk tilslutt ikke svar fra KG hva de velger å gjøre, men er nå heldigvis i dialog med noen andre vedrørende personforførgelse og hetsing på nett, og det JEG mener er å gå over grensa til hvordan man oppfører seg på nett, så det blir heldigvis fulgt opp. (Slapp av jeg har lært meg å ta screenshot og dokumentere) Til alle andre som orket å prøve å sette seg inn i siatuasjonen til bloggere, så er det dere som gjør forskjellen og som faktisk viser empati og forståelse for mennesket bak. Jeg er enig at rett skal være rett, men man skal ikke gå ild og vann for å få det som man vil, og heller ikke godta all oppførsel fordi "loven sier...". Loven sier man kan kjøre på grønt lys, men det betyr ikke at man skal kjøre om det står en person foran bilen som risikerer å bli påkjørt. Til syvende og sist, takk til dere som unner andre å få til noe, og støtter hverandre med gode råd og er med på og løfter disse bloggerne opp tross sine feil og mangler. Det finnes mange fine mennesker der ute og mange som vil andre vel. Takk til dere som ser verdien i mennesket,. 😍😊👏 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #310 Del Skrevet 7. oktober 2018 Hva mener du med fanklubb og tilhengere? Og HVEM er det du mener driver med personforfølgelse? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #311 Del Skrevet 7. oktober 2018 18 minutter siden, Litjmusa said: Jeg er tilbake, og beklager for det første at jeg tillot med å starte en tråd jeg ønsket en god diskusjon rundt. Så får jeg samtdidig unnskylde for at jeg ikke har fulgt tråden som noen påpekte her, men jeg har faktisk et liv utenom også. Ser jo tidspunker her når folk har postet at det virker som om noen faktisk "bor" på KG. Uansett unødvendig å poengtere med at jeg har forlatt tråden, noe som er direkte usant. Legger ved HI der jeg spesifiserte at jeg ikke ønsket diskusjon av enkeltsaker, noe som fort ble glemt i denne tråden. Og jeg fikk svar på mine antagelser på at her er det de med flest profiler, og de med størst fanklubb som roper høyest og som stadig gjentar seg selv gjennom utallige sider og som absolutt SKAL motbevise de saklige argumentene som kom inn blant noen anonyme brukere innimellom. Jeg kommer heller ikke til å svare på noen spørsmål angående dette da det ser å virke mot sin hensikt fordi det er veldig få som faktisk orker å reflektere rundt spørsmålet som ble spurt i HI, og ting blir tatt ut av kontekst. De samme brukerne jeg hadde lagt merke til blant annet i andre diskusjoner av bloggere, er her også, og er raske med å dra sine innlegg sist i tråden, og med motargumentasjoner om småpirking som igjen bekrefter mine tanker om hetsing og mobbing på nett. Fikk tilslutt ikke svar fra KG hva de velger å gjøre, men er nå heldigvis i dialog med noen andre vedrørende personforførgelse og hetsing på nett, og det JEG mener er å gå over grensa til hvordan man oppfører seg på nett, så det blir heldigvis fulgt opp. (Slapp av jeg har lært meg å ta screenshot og dokumentere) Til alle andre som orket å prøve å sette seg inn i siatuasjonen til bloggere, så er det dere som gjør forskjellen og som faktisk viser empati og forståelse for mennesket bak. Jeg er enig at rett skal være rett, men man skal ikke gå ild og vann for å få det som man vil, og heller ikke godta all oppførsel fordi "loven sier...". Loven sier man kan kjøre på grønt lys, men det betyr ikke at man skal kjøre om det står en person foran bilen som risikerer å bli påkjørt. Til syvende og sist, takk til dere som unner andre å få til noe, og støtter hverandre med gode råd og er med på og løfter disse bloggerne opp tross sine feil og mangler. Det finnes mange fine mennesker der ute og mange som vil andre vel. Takk til dere som ser verdien i mennesket,. Jeg støtter det du skriver her (og i HI). Som denne tråden viser, så er det egentlig bortkastet energi å forsøke å diskutere med dem det gjelder (dem/dere er det jo allerede etablert at er ok å bruke i denne tråden) fordi de mangler evne/ønske til den type refleksjon, som du nevner. Jeg tror for min del at det handler om at disse bloggertrådene har blitt egne bobler hvor man havner i en dårlig (for dem: god) sprial, og hvor man mister litt perspektiv på hvordan det kan bli sett på utenfra. Det er ikke vondt ment, det er en menneskelig egenskap som vi alle innehar. Anonymkode: 36c8c...1eb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #312 Del Skrevet 7. oktober 2018 SÅ fordi man ikke er enig med Litjmusa, så har man ikke evne til refleksjon? Jaja. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 7. oktober 2018 #313 Del Skrevet 7. oktober 2018 «Løfter bloggerne opp». Djeezus. Hva ER dette? Fanklubb? Personforfølgelse og hetsing? Høres ut som noe en blogger kunne skrevet når det brenner under føttene. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. oktober 2018 #314 Del Skrevet 7. oktober 2018 @Litjmusa: Så fint at du fikk tid til å avlegge tråden et sjeldent besøk igjen, for første gang siden du startet den. Jeg lurer også på hva du sikter til i dette avsnittet i trådens åpningsinnlegg: Sitat Spesielt er det noen brukere som har det med å "følge" etter disse bloggerne i flere år, og bruker masse tid og energi til å lagre screenshot av disse og linke til det ene og det andre for å få frem poenget sitt. "Noen"? Hvor mange følger etter bloggere i flere år og lagrer screenshots av det bloggere poster? Dreier det seg om en stor gruppe KG-brukere? Hvis det ikke er så særlig mange, men mer i retning... EN ENESTE, bare for å velge et tilfeldig antall, hvordan harmonerer dette med at du ikke ønsker å diskutere enkeltbrukere? Det går liksom ikke helt i hop for meg (eller for noen som har fulgt med på Rampelyset over tid, og i særdeleshet i feks Funkygine-tråden i løpet av de siste dagene ). Dessuten: Hvorfor er det spesielt urovekkende etter ditt syn å følge en blogger over flere år og dokumentere ordrett det vedkommende poster med screenshots? Jeg mener, det ligger jo offentlig ute på nett av bloggerens egen frie vilje uansett? Ville det ikke være verre å poste feks ville oppdiktede rykter og rene løgnhistorier? Hva galt kan screenshots gjøre, når de ikke viser annet enn bloggeren faktisk har postet offentlig? 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #315 Del Skrevet 7. oktober 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg støtter det du skriver her (og i HI). Som denne tråden viser, så er det egentlig bortkastet energi å forsøke å diskutere med dem det gjelder (dem/dere er det jo allerede etablert at er ok å bruke i denne tråden) fordi de mangler evne/ønske til den type refleksjon, som du nevner. Jeg tror for min del at det handler om at disse bloggertrådene har blitt egne bobler hvor man havner i en dårlig (for dem: god) sprial, og hvor man mister litt perspektiv på hvordan det kan bli sett på utenfra. Det er ikke vondt ment, det er en menneskelig egenskap som vi alle innehar. Anonymkode: 36c8c...1eb Dette er akkurat det samme jeg kunne ha skrevet om enkelte bloggere... Det siste innlegget til TS var veldig oppklarende, på mange måter... Anonymkode: 6f418...18e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #316 Del Skrevet 7. oktober 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er akkurat det samme jeg kunne ha skrevet om enkelte bloggere... Det siste innlegget til TS var veldig oppklarende, på mange måter... Anonymkode: 6f418...18e Ja, selvfølgelig kan man se det hos dem også. Problemene kommer når man kan se det i alle andre enn seg selv. Når man er arrogant nok til å tro at alle andre tar feil og man selv sitter på sannheten (som mange av dere, ironisk nok, kritiserer bloggerne for). Anonymkode: 36c8c...1eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #317 Del Skrevet 7. oktober 2018 10 minutter siden, pøbelsara said: SÅ fordi man ikke er enig med Litjmusa, så har man ikke evne til refleksjon? Jaja. 9 minutter siden, Kollontaj said: «Løfter bloggerne opp». Djeezus. Hva ER dette? Fanklubb? Personforfølgelse og hetsing? Høres ut som noe en blogger kunne skrevet når det brenner under føttene. Kule onliners, som er laget for å sanke + hos "fanklubben" - men hvor er argumentene? Anonymkode: 36c8c...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. oktober 2018 #318 Del Skrevet 7. oktober 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, selvfølgelig kan man se det hos dem også. Problemene kommer når man kan se det i alle andre enn seg selv. Når man er arrogant nok til å tro at alle andre tar feil og man selv sitter på sannheten (som mange av dere, ironisk nok, kritiserer bloggerne for). Anonymkode: 36c8c...1eb Jeg tror enkelte i denne tråden er i en egen boble også, sånn helt generelt, altså. Og inne i den bobla er det antakelig veldig dårlig luftkvalitet. I følge det jeg føler. Helt klart og tydelig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 7. oktober 2018 #319 Del Skrevet 7. oktober 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kule onliners, som er laget for å sanke + hos "fanklubben" - men hvor er argumentene? Anonymkode: 36c8c...1eb Hvem er fanklubben? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2018 #320 Del Skrevet 7. oktober 2018 1 minutt siden, pøbelsara said: Hvem er fanklubben? De fleste av dere som har svart for å forsvare dere i denne tråden, tenker jeg. Anonymkode: 36c8c...1eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå