Gå til innhold

Hjelp, jeg har fått dansk kjæreste!


Anim92

Anbefalte innlegg

Og jeg trenger seriøst hjelp til å finne flere positive ord enn "dejlig".

For feks.. "fint" = greit nok 😬🤔

Jeg vet jo hva jeg ville sagt på norsk, og ofte blir det forstått også. Men ikke alltid. Hva slags fine ting kan man si på dansk? Bruker man uttrykket "jeg er glad i deg" på samme måte som på norsk?

Og - er det ting jeg burde vite når det gjelder dansker? Noen spesielle uskrevne regler eller kulturforskjeller jeg kommer til å møte?🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjovt, fedt, godt ... Men det er vel like greit at dere først som sist lærer dere hverandres språk, slik at du ikke trenger å bruke danske uttrykk? Han lærer jo enkelt hva du mener etter en gang eller to. Og så kan dere eventuelt heller forsøke unngå såkalte falske venner, ord som ikke betyr det samme på norsk og dansk? :)

Anonymkode: 60263...f05

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare snakke som du pleier, det er jo ikke farlig om det blir litt misforståelser, bare morsomt det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en svenske, og det har blitt noen misforståelser i blant på grunn av språket. :) Men man må bare kommunisere. Vi spør hverandre om å forklare hvis en av oss bruker et ord den andre ikke forstår, og vi spør hverandre om slikt som du lurer på. Men han snakker ikke norsk til meg, og jeg snakkerikke svensk til han. Hvorfor ikke spørre kjæresten din? Det er jo bare artig å diskutere uansett :) 

Anonymkode: 19d15...ae3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bruke danske ord til han? Snakk norsk til han og han vil lære seg norsk, sånn ca ihvertfall. Akkurat som du vil lære deg dansk ved at han snakker dansk til deg. 

Misforståelser blir det, men det er bare morsomt. Det kan man le av. 

Anonymkode: 4dbb1...2c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...