Gå til innhold

Dårlig erfaring med menn som blir stupforelska i begynnelsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har datet en mann i 2-3 uker nå, og han er helt stupforelska. Snakker om framtiden vår sammen og vil at jeg skal treffe familien hans (litt voldsomt, synes jeg). Det er jo fint det, men jeg blir livredd av det, ikke fordi jeg ikke liker ham, men fordi jeg har dårlig erfaring med menn som faller hardt og fort og - de mister ofte interessen også like fort. Det skremmer meg faktisk så mye at jeg får lyst til å løpe motsatt vei før han rekker å dumpe meg når jeg endelig har kommet til samme «nivå» som ham, for det gjør jeg nok etter hvert.

Tror dere det er noe i teorien min, eller har jeg bare kokt det sammen i hodet mitt?

Desto mer jeg forstår av menn og dating, desto mindre forstår jeg... 

Anonymkode: 060ad...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo veldig an på.. er dere unge? Har dere vært i forhold før? Man kjenner jo seg selv litt i forhold til sånt 😊

Anonymkode: b2490...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har datet en mann i 2-3 uker nå, og han er helt stupforelska. Snakker om framtiden vår sammen og vil at jeg skal treffe familien hans (litt voldsomt, synes jeg). Det er jo fint det, men jeg blir livredd av det, ikke fordi jeg ikke liker ham, men fordi jeg har dårlig erfaring med menn som faller hardt og fort og - de mister ofte interessen også like fort. Det skremmer meg faktisk så mye at jeg får lyst til å løpe motsatt vei før han rekker å dumpe meg når jeg endelig har kommet til samme «nivå» som ham, for det gjør jeg nok etter hvert.

Tror dere det er noe i teorien min, eller har jeg bare kokt det sammen i hodet mitt?

Desto mer jeg forstår av menn og dating, desto mindre forstår jeg... 

Anonymkode: 060ad...cea

Ingen fasit, men du kan jo lese litt om "lovebombing"- rødt flagg.

Anonymkode: f8f7f...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Kommer jo veldig an på.. er dere unge? Har dere vært i forhold før? Man kjenner jo seg selv litt i forhold til sånt 😊

Anonymkode: b2490...f10

Vi er rett rundt 30 begge to, jeg har vært i fire forhold - og datet flere som har vært slik som han her er nå, derav varselbjeller nå. Han har kun vært i ett (veldig, veldig langt) forhold.

TS

Anonymkode: 060ad...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Ingen fasit, men du kan jo lese litt om "lovebombing"- rødt flagg.

Anonymkode: f8f7f...666

Det er akkurat det jeg dessverre/heldigvis har lest om, og opplevd. Nå synes jeg det er vanskelig å skille mellom en god, gammeldags forelskelse og røde flagg ;( 

Anonymkode: 060ad...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det er akkurat det jeg dessverre/heldigvis har lest om, og opplevd. Nå synes jeg det er vanskelig å skille mellom en god, gammeldags forelskelse og røde flagg ;( 

Anonymkode: 060ad...cea

Kan jo kombineres med andre røde flagg.

Gi ting tid, selv er jeg blitt på vakt etter dårlige opplevelser, men uten at det tar alt fokus, kun på en sunn måte. Anbefaler alle det samme.

Anonymkode: f8f7f...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har datet en mann i 2-3 uker nå, og han er helt stupforelska. Snakker om framtiden vår sammen og vil at jeg skal treffe familien hans (litt voldsomt, synes jeg). Det er jo fint det, men jeg blir livredd av det, ikke fordi jeg ikke liker ham, men fordi jeg har dårlig erfaring med menn som faller hardt og fort og - de mister ofte interessen også like fort. Det skremmer meg faktisk så mye at jeg får lyst til å løpe motsatt vei før han rekker å dumpe meg når jeg endelig har kommet til samme «nivå» som ham, for det gjør jeg nok etter hvert.

Tror dere det er noe i teorien min, eller har jeg bare kokt det sammen i hodet mitt?

Desto mer jeg forstår av menn og dating, desto mindre forstår jeg... 

Anonymkode: 060ad...cea

Dette er min erfaring også. "Opp som en løve, ned som en skinnfell". Følg magefølelsen din, den stemmer ofte veldig bra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste ble stupforelska bare etter noen få timer. Også jeg ble skeptisk, men hadde ingen grunn til det. Og han sa jeg eksker deg etter kun to dager,altså. 

Menn er forskjellige. Tror alder og det å vite hva man vil ha i livet er viktig. I mitt tilfelle ville jeg ha angret dypt hvis jeg hadde ødelagt kjærligheten med å tenke for mye. Har funnet meg verdens snilleste mann. Og selv ett år etter at vi møttes elsker han meg like intenst. 

Noen damer takler mye passion. Andre gjør ikke det. Så vi damer er også forskjellige. 

Anonymkode: d0a82...1e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig erfaring, i tillegg til andres opplevelser, har lært meg at man burde holde seg unna folk som blir såpass interesserte veldig fort.

Det finnes selvfølgelig unntak, men som oftest er det et rødt flagg som viser at disse menneskene har en tendens til å ha et følelsesmønster som kan bli veldig vanskelig å håndtere for en partner, for å si det på en fin måte.

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2018 den 18.13, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har datet en mann i 2-3 uker nå, og han er helt stupforelska. Snakker om framtiden vår sammen og vil at jeg skal treffe familien hans (litt voldsomt, synes jeg). Det er jo fint det, men jeg blir livredd av det, ikke fordi jeg ikke liker ham, men fordi jeg har dårlig erfaring med menn som faller hardt og fort og - de mister ofte interessen også like fort. Det skremmer meg faktisk så mye at jeg får lyst til å løpe motsatt vei før han rekker å dumpe meg når jeg endelig har kommet til samme «nivå» som ham, for det gjør jeg nok etter hvert.

Tror dere det er noe i teorien min, eller har jeg bare kokt det sammen i hodet mitt?

Desto mer jeg forstår av menn og dating, desto mindre forstår jeg... 

Anonymkode: 060ad...cea

Høres ut som eksen min, inkl alderen 😛 Hvis han ble singel for +/- 6 mnd siden og er fra Østfold så er det et dårlig tegn, da må jeg bare få advare deg 😕 

Anonymkode: 53856...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teorien din stemmer på meg i hvert fall. Faller lett inn og ut av kjærlighet, og er ikke til å stole på en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...