Gå til innhold

Farmen kjendis 2019


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Skjønte du ikke det? Vinneren av Farmen  får en bil.. 

Anonymkode: 9072f...fab

Joda, skjønte det. Men ikke hvorfor det skulle være svært farlig med Martine eller Svein bak rattet.

Anonymkode: efa69...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, skjønte det. Men ikke hvorfor det skulle være svært farlig med Martine eller Svein bak rattet.

Anonymkode: efa69...c85

Hvis jeg skal gjette: fordi de virker så klønete og uoppmerksomme. :vetikke:

Anonymkode: fcccb...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først det var Mina som svarte feil med vilje. 

Hun svarte jo at en klukkhøne var var en høne som klukker mye. 

Anonymkode: d3234...eb9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Carina Dahl avslørte at hun ikke vinner Farmen i forbindelse med MGP. I et intervju rett før helgens grand prix-finale sa hun noe ala "jeg har aldri vunnet noe jeg har stilt opp i før".... Forsnakkelse?

Anonymkode: 55448...ac7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Martine skriver på bloggen sin at hun svarte feil med vilje i kunnskapskonkurransen fordi hun ville hjem.

Anonymkode: fd7cf...a19

:skratte::skratte::skratte:

Noen som seriøst tror på det? Bare noen få dager før alt er ferdig? Og en bil til 400k i premie? Pinlig uttalelse av henne. Synes de skal være voksnen nok til å akseptere et tap, i stedet for å komme med slike flaue unnskyldninger.

Anonymkode: 55448...ac7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg hjelp dere..

har tatt opp hele på dekoder, men ikke sett noe, har jo fulgt med i media så vet jo hvem som er igjen og ikke..

men så til det store spørsmålet.. er det verdt å se hele eller er det egentlig bare å få med seg de siste finaleepisodene og slette resten? 

Anonymkode: 33f50...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.3.2019 den 22.12, Simpson skrev:

Erlend og Erik trekker helt klart ned totalinntrykket for samer. De er av same ulla.

Erlend og Erik er ikke samer. De har kanskje en tippeoldermor som er same, men de er ikke vokst opp med kulturen og kan ikke språket, så "ekte" samer er de ikke. 

Anonymkode: c7a54...fb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå trenger jeg hjelp dere..

har tatt opp hele på dekoder, men ikke sett noe, har jo fulgt med i media så vet jo hvem som er igjen og ikke..

men så til det store spørsmålet.. er det verdt å se hele eller er det egentlig bare å få med seg de siste finaleepisodene og slette resten? 

Anonymkode: 33f50...8b8

Slett alt. Tenk så mange timer du sparer som du kan bruke på andre ting. ;)

Anonymkode: 1130b...773

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 55448...ac7

Kan du ikke skrive slikt med spoilertagg? Er ikke alle som er interessert i rykter... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Erlend og Erik er ikke samer. De har kanskje en tippeoldermor som er same, men de er ikke vokst opp med kulturen og kan ikke språket, så "ekte" samer er de ikke. 

Anonymkode: c7a54...fb0

Erlend Elias er lulesame fra Tysfjord. Din definisjon på "ekte" same er noe spesiell. Som du kanskje vet har samer blitt utsatt for mye urett opp gjennom tidene, blant annet fornorskning. Det vil i praksis si at de ikke fikk prate samisk på skolen. I den tiden bodde også elvene på internat siden skolene ofte var langt hjemmefra. Så elvene ble tvunget til å snakke norsk både på skole og internatet.

Min pappa var en av disse elevene. Den behandlingen førte til at hans samisk ble dårligere, noe som igjen har ført til at min samisk er dårlig. Jeg skjønner mer enn jeg kan snakke. Til dags dato er det ingen som har stemplet meg som "Ikke ekte same". Jeg er same nok til å stå i samemanntallet, selv om jeg ikke er vokst opp i lavvo på finnmarksvidda.

Endret av Oida
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Kan dere ta den diskusjonen om Erik og Erlend Elias, er samer eller ikke, ett annet sted :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Winza skrev:

Kan du ikke skrive slikt med spoilertagg? Er ikke alle som er interessert i rykter... 

Dette er så ikke spoiling....Bare løse spekulasjoner som neppe betyr noe som helst. Du bør ikke vanke på dette forumet om du ikke vil lese om spekulasjoner og tanker om Farmen.....

Anonymkode: 55448...ac7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Oida skrev:

Erlend Elias er lulesame fra Tysfjord. Din definisjon på "ekte" same er noe spesiell. Som du kanskje vet har samer blitt utsatt for mye urett opp gjennom tidene, blant annet fornorskning. Det vil i praksis si at de ikke fikk prate samisk på skolen. I den tiden bodde også elvene på internat siden skolene ofte var langt hjemmefra. Så elvene ble tvunget til å snakke norsk både på skole og internatet.

Min pappa var en av disse elevene. Den behandlingen førte til at hans samisk ble dårligere, noe som igjen har ført til at min samisk er dårlig. Jeg skjønner mer enn jeg kan snakke. Til dags dato er det ingen som har stemplet meg som "Ikke ekte same". Jeg er same nok til å stå i samemanntallet, selv om jeg ikke er vokst opp i lavvo på finnmarksvidda.

Et trivelig innlegg, men lite relevant for Farmen Kjendis.....

Anonymkode: 55448...ac7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så ikke spoiling....Bare løse spekulasjoner som neppe betyr noe som helst. Du bør ikke vanke på dette forumet om du ikke vil lese om spekulasjoner og tanker om Farmen.....

Anonymkode: 55448...ac7

Ok

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Hvem tror dere vinner i dag? Håper på Svein og Ronald, klarer ikke å se for meg at Svein vinner hinderløypen så håper han vinner første konkurransen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Winza said:

Hvem tror dere vinner i dag? Håper på Svein og Ronald, klarer ikke å se for meg at Svein vinner hinderløypen så håper han vinner første konkurransen

Hva er første konkurransen? 

Anonymkode: efa69...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Winza
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er første konkurransen? 

Anonymkode: efa69...c85

Husker ikke hva den heter men er den hvor de skal lede en hest gjennom en løype

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Winza said:

Husker ikke hva den heter men er den hvor de skal lede en hest gjennom en løype

Takk. :)

 

Anonymkode: efa69...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et trivelig innlegg, men lite relevant for Farmen Kjendis.....

Anonymkode: 55448...ac7

Beklager! Ble en smule provosert av defineringen på hvem som er "ekte" samer og ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

:skratte::skratte::skratte:

Noen som seriøst tror på det? Bare noen få dager før alt er ferdig? Og en bil til 400k i premie? Pinlig uttalelse av henne. Synes de skal være voksnen nok til å akseptere et tap, i stedet for å komme med slike flaue unnskyldninger.

Anonymkode: 55448...ac7

Jeg tror mange bloggere generelt får mye hjelp fra sine management, ofte kan de komme med fornuftige utsagn. På direkten blir de avslørt som Marine på Farmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...