aline Skrevet 22. mars 2005 #41 Skrevet 22. mars 2005 Jeg for min del skjønner ikke hvorfor det er en sånn stor frihet å kle seg i gjennomsiktige bluser/skjorter på jobb (og det gjelder både for menn og kvinner). Fra å synes at det er noe usmakelig/upassende å kle seg i gjennomsiktig topp på jobb til å mene at alle kvinner skal bære slør ute i offentlighet; den veien er rimelig lang.... selvsagt er det lov å mene at det er smakelig, men når man går inn og mener de ikke burde få jobb fordi de kler seg annerledes en hva dere synes er sømmelig, så blir det ikke frihet lenger. det frihet å få lov til å kle seg i gjennomsiktige topper/bluser der man vil det så lenge det er det man selv vil. det er å ta fra folk friheten å nekte dem å kle seg som de vil fordi du synes de får for mye seksuell oppmerksomhet når de gjør det. det minste man kan gjøre er jo å finne ut om dette faktisk er ett problem før man bestemmer seg for at det er det. at det er ett problem for dere å se kvinner få all oppmerksomheten fra gutta på jobb er jo så, men fra det til faktisk å vite at det skaffer firmet ett useriøst rykte, er ganske langt det og. og dersom bekledningen skaffer firmaet ett useriøst rykte, da bør firmaet gjøre noe med problemet. dersom det ikke gjør noe med firmaet, bare med dere som ikke liker at deres mannlige kollegaer stirrer og synes de er dritsexy, ja da er det kvinner er kvinner værst som er ute og går.
sixx Skrevet 22. mars 2005 #42 Skrevet 22. mars 2005 De må ha pupper på størrelse med mounteverest for min del, men hold dem skjult på jobb! Oi...hvordan skal man klare å holde dem skjult da? Må være med ekstrautstyr i form av oppblåsbare utgaver det da.
Vibs Skrevet 22. mars 2005 #43 Skrevet 22. mars 2005 Aline (siden du svarte på mitt innlegg): Jeg forstod innlegget til Kine at hun kun gjorde seg tanker rundt klær/sminke til kollegaene og ønsket seg i sitt stille sinn at disse kvinnene ikke fikk jobb. Noen aktiv frihetsberøvelse savner jeg belegg for.
Gjest Anonymous Skrevet 22. mars 2005 #44 Skrevet 22. mars 2005 Kvinner som kler seg slik må jo vite hvilke signaler de sender ut? Mannfolka tenker hvertfall bare i en bane når en kvinne kler seg utfordrene, det er jeg sikker på. Så klart kan de kle seg hvordan de vil, men jeg er eniig med noen av de andre her; det går ann å dempe seg litt på jobb, å se respektabel ut. Faktisk så har vi menn begynt å skjønne at miniskjørt/topp ikke er synonymt med "kom og ta meg her på skrivebordet fordi jeg er så billig". Dere må slutte å nedvurdere oss så voldsomt. I dette tilfellet er det dere kvinner som er problemet. Jeg har sett det utallige ganger før også - den formen for sladder, misunnelse og baksnakking som preger arbeidsplassen om en kvinne tar på seg klær som ikke er "innenfor reglene" til de andre kvinnene på arbeidsplassen.
Gjest gammel snurpemunndame Skrevet 22. mars 2005 #45 Skrevet 22. mars 2005 Jeg hadde kommet til å bli småirritert på dem også. Mest pga at de kanskje ødelegger stemningen blant de tidligere ansatte på jobben. Hvis jeg som jente har en jobb med mannlige kollegaer som jeg har en normal tone med, altså spøkefull og ikke overflørtete, er dette veldig behagelig. Hvis det da plutselig skulle dukke opp en eller to nye kollegaer som brukte kroppene sine aktivt og viste seg frem, ville de fått en helt annen tone med mine mannlige kollegaer, og plutselig hadde jeg som kler meg normalt blitt den grå musa, som plutselig var uinteressant. Eller jeg ville blitt som en av gutta, i motsetning til bimbo-jentene som strutter av femininitet. Det sosiale miljøet på jobb er veldig viktig! Og det er viktig for nyansatte å tilpasse seg miljøet LITT iallefall, i klesstil og oppførsel. Plutselig befinner man seg på ungdomsskolestadiet igjen, hvor bimboene får all oppmerksomhet pga at de er lettkledde... etter å ha trodd at man var voksen.... Så må man selv begynne å etterligne deres klesstil, for ikke å føle seg som et gammelt vrak. Nei, det er ille nok ute på byen om man ikke må stri med slikt der en har jobbet de siste 10 årene også.
Vibs Skrevet 22. mars 2005 #46 Skrevet 22. mars 2005 Jeg hadde kommet til å bli småirritert på dem også. For et fantastisk herlig nick
Malou Skrevet 22. mars 2005 #47 Skrevet 22. mars 2005 Trenger ikke være bimbo fordi man kler seg sexy/utfordrende. Trenger ikke engang å være for å få oppmerksomhet fra menn. Kankje det rett og slett er den stilen de liker å ha.. HA HA! En ting å ha en sexy stil, men gjennsomsiktige topper på jobben for din egen skyld? Må i såfall være fryktelig varmt da..
aline Skrevet 22. mars 2005 #48 Skrevet 22. mars 2005 Aline (siden du svarte på mitt innlegg): Jeg forstod innlegget til Kine at hun kun gjorde seg tanker rundt klær/sminke til kollegaene og ønsket seg i sitt stille sinn at disse kvinnene ikke fikk jobb. Noen aktiv frihetsberøvelse savner jeg belegg for. joda, hun skal få lov til å synes det. de har fått vikarstillingene slik de er, og regner dermed med at det ikke er regler/restriksjoner på jobben deres som tilsier at slik klesstil ikke er tillat. som jeg sa i første innlegget mitt også, så råder jeg likevel til å bli kjent med folk fremfor å dømme rent etter hvordan de kler seg og ser ut. kanskje de er dritdyktige, supergreie damer som virkelig har noe for seg. hadde kanskje vært greit å vite for trådstarter? så hadde hun jo sluppet og irritere seg?
aline Skrevet 22. mars 2005 #49 Skrevet 22. mars 2005 ... Det sosiale miljøet på jobb er veldig viktig! Og det er viktig for nyansatte å tilpasse seg miljøet LITT iallefall, i klesstil og oppførsel. .... Det er jeg faktisk ikke enig i! når jeg ble ansatt i firmaet jeg jobber i, så var jeg den yngste i gjengen, de andre var stort sett ihvertfall ti år eldre en meg, de hadde stort sett jobbet der i ti år eller mer og det var en meeeget avslappet tone mhht bekledning, til den grad at folk rett og slett fikk store øyne når jeg kom normalt pent kledd på jobb!! at JEG skulle tilpasse meg? aldri!! jeg kommer aldri til å gå med den klesstilen som var der, og allikevel var jeg dyktig til jobben min og gjorde vel mer positivt for firmaet en negativt med min opptreden! det kom flere slike som meg også, så nå har "standarden" på hvordan man kler seg og ser ut på jobb steget i mine øyne. de "grå musene" har kledd seg så de ikke lenger er grå mus, og ingen reagerer om de ser ett skjørt eller en fin genser på jobb lenger. og ingen klager gitt! selv om ikke vi nykomlingene tilpasset oss og ikke kledde oss så de skulle se mindre kjedelige ut. De SÅ jo kjedelige ut! deres problem. det hender noe nytt og fresht ikke er livsfarlig ser du!
Vibs Skrevet 22. mars 2005 #50 Skrevet 22. mars 2005 jeg kommer aldri til å gå med den klesstilen som var der, og allikevel var jeg dyktig til jobben min og gjorde vel mer positivt for firmaet en negativt med min opptreden! det kom flere slike som meg også, så nå har "standarden" på hvordan man kler seg og ser ut på jobb steget i mine øyne. de "grå musene" har kledd seg så de ikke lenger er grå mus, og ingen reagerer om de ser ett skjørt eller en fin genser på jobb lenger. og ingen klager gitt! selv om ikke vi nykomlingene tilpasset oss og ikke kledde oss så de skulle se mindre kjedelige ut. De SÅ jo kjedelige ut! deres problem. det hender noe nytt og fresht ikke er livsfarlig ser du! Kjempeflott at folk kler seg pent, det er jo bare kjekt mener jeg. Så flott for din arbeidsplass og deg at miljøet har endret seg til det bedre angående kleskode (hvis man kan snakke om noen "kode"). Men du er vel ingen diskodronning på jobb, aline?
aline Skrevet 22. mars 2005 #51 Skrevet 22. mars 2005 .. Kjempeflott at folk kler seg pent, det er jo bare kjekt mener jeg. Så flott for din arbeidsplass og deg at miljøet har endret seg til det bedre angående kleskode (hvis man kan snakke om noen "kode"). Men du er vel ingen diskodronning på jobb, aline? ikke i mine øyne nei, men det kan jo hende DE syntes det? det er ikke sikkert disse jentene som omtales her ser på seg selv som diskodronninger heller?
Vibs Skrevet 22. mars 2005 #52 Skrevet 22. mars 2005 det er ikke sikkert disse jentene som omtales her ser på seg selv som diskodronninger heller? For all del. Vi er alle forskjellige.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 22. mars 2005 #53 Skrevet 22. mars 2005 Hm. Det förste som slo meg var en av trådstarters kommentarer. Hva er det som sier at en kvinne som er mer sminket, og har mer sans for klär og former ikke har ben i nesa? Dette provoserer stort altså jenter! Skulle nesten tro at innlegget bare er provokasjon..
Gjest _Kine_ Skrevet 24. mars 2005 #54 Skrevet 24. mars 2005 Her var det skjedd en del siden sist! Det er fint med mange tilbakemeldinger og morsomt å se hvor forskjellig man tenker.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #55 Skrevet 27. mars 2005 :o Er det rart jenter ikke får samme betaling som menn når jenter tenker mer på å være babes enn på selve jobben?
aline Skrevet 27. mars 2005 #56 Skrevet 27. mars 2005 nå er det jo ingen som aner noe om disse jentene faktisk gjør en god jobb eller ikke da, så å si at de tenker bare på å være babes kan (sier bare kan, da jeg ikke kjenner dem), være helt feil.
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 29. mars 2005 #57 Skrevet 29. mars 2005 :o Er det rart jenter ikke får samme betaling som menn når jenter tenker mer på å være babes enn på selve jobben? Er man dum, fordi man er en babe?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå