Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest _Kine_
Skrevet

Jeg jobber i et mellomstort firma der flere avdelinger deler kontorlokaler. Her forleden dag oppdaget jeg at det har kommet to nye vikarer hos oss. To virkelige "berter". Vakler rundt på høye hæler gjør de begge (hadde de nå bare lært seg å gå med høye hæler..). Hun med de største puppene bruker gjennomsiktige topper, hun andre er totalt nedsminket. Dette er ikke en bedrift som driver med mote, make up eller andre skjønnhetsrelaterte produkter, men produkter relatert til helse og medisin.

Jeg håper i mitt stille sinn at de ikke får fast jobb noen av dem... De kunne vært så flotte og pene begge to om de bare hadde dempet "sexy"-stilen litt, og fremstått som en smule mer seriøse. Jeg synes de, på vegne av kvinner generelt, reduserer kvinner til objekter som tripper rundt i kontorgangene og søker mannlig oppmerksomhet. De har i alle fall lykkes i å få min oppmerksomhet - og jeg er kvinne :-? Jeg mener firmaets seriøsitet synker med tilskuddet av disse to. Vi har flere andre vakre kvinner på jobb med ben i nesen og bena godt plantet på jorden, men de kler seg "realt" og sminker seg ikke overdrevent. Disse er jeg stolt over å jobbe sammen med. Men de to nye...nei, ikke mine typer.

Er dette bare misunnelse, eller er det flere som gjør seg slike tanker rundt "bimbo"-kollegaer?

Videoannonse
Annonse
Gjest _Kine_
Skrevet

..jeg kan jo bare føye til at jeg ikke aner hvordan de gjør jobben sin noen av disse to. De jobber i en annen avdeling. Kanskje de er kjempedyktige begge to (men fordomsfull som jeg er, så tviler jeg jo på det)

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å bry meg. Tror ikke disse jentenes stil sier noe om jenter generelt. De fleste vet at det er store forskjeller.

Gjest _Kine_
Skrevet
Jeg hadde ikke giddet å bry meg. Tror ikke disse jentenes stil sier noe om jenter generelt. De fleste vet at det er store forskjeller.

Ja, jeg skulle ønske jeg kunne la være å bry meg. Det er kanskje like greit det er påskeferie nå, og jeg får tankene over på noe annet :ler:

Skrevet

Ja, jeg skulle ønske jeg kunne la være å bry meg. Det er kanskje like greit det er påskeferie nå, og jeg får tankene over på noe annet :ler:

Det første som slo meg, var at du var litt sjalu. Ikke at det er noe unormalt. Det jeg tenker om dette, handler vel litt om hvor trygg man er på seg selv. Det som er positivt med slike sexbomber er at de kan trigge andre til å tenke klær og stil på jobb. Når jeg jobber samme med mennesker som kler seg fint og er opptatt av seg selv, ser jeg at det påvirker meg også. Jeg liker det i grunn.

Skrevet

Hvis de er flinke syns jeg absolutt de må få fortsette å jobbe der, eller skal man la være å ansette kvinner som sexer seg opp? Trenger ikke være bimbo fordi man kler seg sexy/utfordrende. Trenger ikke engang å være for å få oppmerksomhet fra menn. Kankje det rett og slett er den stilen de liker å ha..

Skal andre få lov å mene at du ikke bør få ha din jobb fordi du feks kler deg for dagligdags, eller bruker feil snittt i bukse, og fornuftige sko?

Gjest Anonymous
Skrevet

I likestillingens navn trodde jeg faktisk at også jenter fikk lov til å kle seg som de vil, innenfor rimelighetens grenser...

:wink:

Gjest _Kine_
Skrevet
I likestillingens navn trodde jeg faktisk at også jenter fikk lov til å kle seg som de vil, innenfor rimelighetens grenser...

:wink:

Javisst, til stor glede for mannlige kollegaer som henger ut kontordørene for å kikke etter disse to når de vakler forbi :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er helt enig med "Lillesøster".

Jeg forstår ikke problemet med at enkelte damer går i høye heler, korte skjørt og kler seg sexy - og så på jobb. Om de har endel sminke så er vel det greit?

Jeg tror nok det er kvinner med et vaklende/svakt selvbilde/selvtrygghet som reagerer mest på, og er kritiske overfor, andre kvinner.

Kvinner er kvinner verst: misunnelige og sladrete.

Hvordan skal det gå med verden hvis alle skal ha så strenge moralske regler?! :o

Skrevet

Trenger da på ingen måte å dreie seg om missunelse. De fleste har da noen persontyper Utseendemessig/oppførsel som de ikke har mye til overs for.

Jeg takler ikke glatte gutter ...sånne som han christian i idol. Er jeg da sjalu på ham av den grunn?

Ble ikke den mest saklige kommentaren, men håper poenget kom sånn nogenlunde fram....

Skrevet

En annen ting er at det er lettere å arbeide sammen de man føler er fra samme planet som en selv.

Skrevet

bli en bitteliten smule kjent med dem før du fortsetter og dømme dem er mitt råd.

jeg har selv tenkt det værste om ei jeg i omgangskretsen min, før jeg kjente henne. var sikker på at ho var den bortskjemte bimboen som ikke hadde særlig verken livserfaring, vett eller tanke for andre en seg selv.

heldigvis ble jeg likevel kjent med henne, og hun er ett flott menneske og ei jeg virkelig liker godt nå som jeg kjenner henne.

Hun er pen, og hun gjør noe med det!

hun kler seg mer utfordrene en jeg noengang hadde våget, det er jeg missunnerlig på. og hun KAN gjøre det, for hun har kropp til det, noe jeg også er missunnerlig på. hun sminker seg vel endel, og stæsjer håret mye, med sitt laaange blonde hår... som jeg også er missunnerlig på.

før jeg ble kjent med henne var det ett problem, hun hadde alt jeg ikke hadde, ergo var det enklest å tenke at jaja, hun hadde sikkert ikke like mye mellom øra, eller finne på andre feil slik at jeg ikke følte at hun faktisk VAR bedre en meg..

nå vet jeg at vi er rimelig like på endel områder, ingen av oss er bedre en den andre, ingen av oss tror vi er bedre en hverandre, hun SER i mine øyne bedre ut en meg, men so? bra for henne!

bli kjent med dem.

Skrevet

Klart man skal gi folk en sjanse.

Argumenterte nå helst for at man i blant bare ikke like folk rent instinktivt... men man bør jo helt klart finne ut om man har "rett" i slik forhåndsdømming da...

Skrevet

oj... var ikke rettet mot deg Cherie, tenkte på trådstarteren jeg altså. :)

Skrevet

Joda, men på sett og vis argumenterte jeg jo litt for trådstarter:) men uansett ingen hard feelings :)

Svare var mest for å nyansere meg selv litt også.

Skrevet
Trenger da på ingen måte å dreie seg om missunelse. De fleste har da noen persontyper Utseendemessig/oppførsel som de ikke har mye til overs for.

Jeg takler ikke glatte gutter ...sånne som han christian i idol. Er jeg da sjalu på ham av den grunn?

....

Vel, handler det ikke om missunnelse så handler det definitivt om holdninger når man dømmer mennesker så overfladisk. :)

Skrevet
bli en bitteliten smule kjent med dem før du fortsetter og dømme dem er mitt råd.

jeg har selv tenkt det værste om ei jeg i omgangskretsen min, før jeg kjente henne. var sikker på at ho var den bortskjemte bimboen som ikke hadde særlig verken livserfaring, vett eller tanke for andre en seg selv.

heldigvis ble jeg likevel kjent med henne, og hun er ett flott menneske og ei jeg virkelig liker godt nå som jeg kjenner henne.

Hun er pen, og hun gjør noe med det!

hun kler seg mer utfordrene en jeg noengang hadde våget, det er jeg missunnerlig på. og hun KAN gjøre det, for hun har kropp til det, noe jeg også er missunnerlig på. hun sminker seg vel endel, og stæsjer håret mye, med sitt laaange blonde hår... som jeg også er missunnerlig på.

før jeg ble kjent med henne var det ett problem, hun hadde alt jeg ikke hadde, ergo var det enklest å tenke at jaja, hun hadde sikkert ikke like mye mellom øra, eller finne på andre feil slik at jeg ikke følte at hun faktisk VAR bedre en meg..

nå vet jeg at vi er rimelig like på endel områder, ingen av oss er bedre en den andre, ingen av oss tror vi er bedre en hverandre, hun SER i mine øyne bedre ut en meg, men so? bra for henne!

bli kjent med dem.

:ler: Høres nesten ut som om jeg kjenner den samme jenta, Aline. Og reagerte likedan første gang vi møttes, før jeg ble nødt til å revurdere oppfatningen min. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

_Kine_, jeg synes du skal slutte å dømme folk etter hvordan de ser ut og kler seg, og heller prøve å møte alle på samme respektfulle måte.

Skrevet

Vel, handler det ikke om missunnelse så handler det definitivt om holdninger når man dømmer mennesker så overfladisk. :)

Det gjør det jo. Men det der skjer ganske automatisk da. Blir litt på samme måte som å ikke like katter. Siden jeg liker alle andre dyr... kan jeg sikkert like katter også om jeg går inn for å lære dem å kjenne...om dere skjønner... Men i utgangspunktet liker jeg da altså ikke katter .....

Skrevet
_Kine_' date=' jeg synes du skal slutte å dømme folk etter hvordan de ser ut og kler seg, og heller prøve å møte alle på samme respektfulle måte.[/quote']

Fordi om hun (muligens) instinktivt ikke liker noen er det da ikke dermed sagt at hun ikke er respektfull i møtet med dem/slike mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...