Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette handler vel mer om å vite hvordan man skal kle seg rett og slett.

Jeg er helt for å kle seg fint på jobb. Men ærlig talt, gjennomsiktig topp på jobb når du driver med salg av medisin? Da mister du mye av min tillit hvis jeg var den som satt på andre siden av møterommet! Å det handler ikke om sjalusi. De må ha pupper på størrelse med mounteverest for min del, men hold dem skjult på jobb!

Kle deg seriøst og voksent på jobb. (er min mening :wink: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mi også i grunn. Ble litt opptatt av å forsvare he he "retten" eller det naturlige i å forhåndsdømme her...

Gjest Anonymous
Skrevet

Det gjør det jo. Men det der skjer ganske automatisk da. Blir litt på samme måte som å ikke like katter. Siden jeg liker alle andre dyr... kan jeg sikkert like katter også om jeg går inn for å lære dem å kjenne...om dere skjønner... Men i utgangspunktet liker jeg da altså ikke katter .....

:roll::roll::roll:

Skrevet
Dette handler vel mer om å vite hvordan man skal kle seg rett og slett.

Jeg er helt for å kle seg fint på jobb. Men ærlig talt, gjennomsiktig topp på jobb når du driver med salg av medisin? Da mister du mye av min tillit hvis jeg var den som satt på andre siden av møterommet! Å det handler ikke om sjalusi. De må ha pupper på størrelse med mounteverest for min del, men hold dem skjult på jobb!

Kle deg seriøst og voksent på jobb. (er min mening :wink: )

vel, siden JOBBEN faktisk ansatte/tok inn disse jentene vel vitende om hvordan de sminket sg og kledde seg, så må de enten være uforskammet dyktige så de blir ansatt/tatt inn som vikarer PÅTROSS AV at de kler seg "feil" , ellers så kler de seg ikke feil fra ledelsens synspunkt, men dere vet vel bedre da eller?

jeg har jobbet myyye med selgere, flere av dem har kledd seg utfordrende, de har blitt tatt seriøst forde, fordi de er flinke i jobben sin og viser klart at de gjør som de vil og er trygge på seg selv!

og jeg oppfatter egentlig at det er ett større problem at mannfolka i firmaet løper og titter etter disse snellene, fremfor at det er oppfattet at de faktisk ikke blir tatt seriøst av kundene!

eller?

Gjest Anonymous
Skrevet

vel, siden JOBBEN faktisk ansatte/tok inn disse jentene vel vitende om hvordan de sminket sg og kledde seg, så må de enten være uforskammet dyktige så de blir ansatt/tatt inn som vikarer PÅTROSS AV at de kler seg "feil" , ellers så kler de seg ikke feil fra ledelsens synspunkt, men dere vet vel bedre da eller?

jeg har jobbet myyye med selgere, flere av dem har kledd seg utfordrende, de har blitt tatt seriøst forde, fordi de er flinke i jobben sin og viser klart at de gjør som de vil og er trygge på seg selv!

og jeg oppfatter egentlig at det er ett større problem at mannfolka i firmaet løper og titter etter disse snellene, fremfor at det er oppfattet at de faktisk ikke blir tatt seriøst av kundene!

eller?

Kan det ikke hende at de kledde seg annerledes når de ble ansatt? Er vel en del av norges befolkning som tar på seg en litt annen klesstil på intervjuer og at ledelsen faktisk ikke var klar over at de hadde en helt annen stil.

Hvorfor skal en ikke få lov å la klesstilen være en del av førsteinntrykket og hvordan man vurderer folk? De har selv valgt å kle seg sånn.

Skrevet

selvsagt kan de ha gjort det, men siden de er på vikariat, så er jo det ganske tåpelig dersom de ønsker fast ansettelse. er det imot hva ledelsen synes passer seg, så hjelper det jo lite å kle seg for å få en vikarstilling for så å kle seg ufint etterpå.

som jeg sa, så dømte jeg min venninde pga måten hun så ut, så jeg skjønner at det er lett jeg. det er derfor jeg sa bli kjent med dem før du FORTSETTER fordømningen.

ja, de har valgt å kle seg slik, de er sikkert også vant til å få sure miner, men de velger likevel å kle seg slik, antagelig fordi de liker det? og hva er feil med det? skal man endre personlig stil og hva man liker av klær, for at "alle" skal like deg?

jeg tror neppe DE har problemer med at trådstarter har problemer med dem. så den med problemet må jo gjøre noe med det.

Gjest miminon
Skrevet

Jeg har jobbet mange steder, på arbeidsplasser både med og uten bimboer. Og vil vel ikke si at bimboene jeg har møtt har vært noe verre enn de andre kollegene mine.

Noen tenker ikke på hvordan de kler seg og hvordan det virker for andre, husker for mange år siden..... på 80-tallet og en kollega brukte miniskjørt i skranken på et postkontor..... skal si hun var populær blant de mannlige kundene der hun bøyde seg ned etter pakkene, og hun bøyde ikke knærne. :wink:

Men hun tenkte ikke over det før vi sa det til henne, og gjett om hun ble flau. Verdens mest koselige jente som likte å kle seg i topper uten bh under og korte skjørt. Men i pakkeluken ble det bukse deretter, men en sexy bukse.

Gjest Anonymous
Skrevet

Etterhvert er det mange firmaer som har innført kleskoder for de ansatte. Nettopp for å unngå at kvinnelige medarbeidere kler seg om om de skulle være prostituerte og for å opprettholde firmaets ansikt utad.

Når det er sagt så ville jeg ikke brydd meg med det, så lenge de gjør jobben sin selvsagt. Sier du noe blir du bare utnevnt til den bitre, misunnelige kjerringa.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det første jeg tenker når jeg ser slike kvinner , er at de er veldig usikker på seg selv.

Skrevet

Syntes det er greit å mene at disse to "bimboene" kan dempe stilen sin. Du skal få lov til å mene det. Syntes det ikke er så voldsomt dømmende heller. Er man radikal i sin stil så vil man få kommentarer på det.

For min del så kan folk kle seg så radikalt man bare vil. Gjør det selv, men har en mening om at det ikke hører hjemme på en arbeidsplass. Greit å kle seg sexy, men hva med litt klasse over det jenter? Trenger ikke nødvendigvis kle seg "møt meg på kopimaskinen om fem sec, jeg har ingen undis på meg"-bimbo, for å være sexy.

Arbeidsplassen er ingen pub/diskotek. Litt anstendighet er vel å kreve?

Skrevet

ja, men stil og klessmak er jo faktisk som baken, delt.

hvorfor skal min klesstil være rett?

fordi jeg ikke viser nok hud til at mannfolka snur seg etter meg?

og hvor mye/lite kan man vise før man ikke lenger er anstendig kledd?

klart man kan tenke hva man vil, men personlig synes jeg også at man skal tenke over at det som jeg og du går kledd i kan oppfattes helt annerledes av andre en det det gjør av oss selv.

og det kan være klasse over det selv om det er utfordrende, klasse er ikke likestilt med tildekket er det vel? klasse har også med øyet som ser forøvrig.

Skrevet

Det må da få lov å få være seg selv! Folk er forskjellige, hvor kjedelig hadde det ikke vært om alle var helt like....

Skrevet
Syntes det er greit å mene at disse to "bimboene" kan dempe stilen sin. Du skal få lov til å mene det. Syntes det ikke er så voldsomt dømmende heller. Er man radikal i sin stil så vil man få kommentarer på det.

For min del så kan folk kle seg så radikalt man bare vil. Gjør det selv, men har en mening om at det ikke hører hjemme på en arbeidsplass. Greit å kle seg sexy, men hva med litt klasse over det jenter? Trenger ikke nødvendigvis kle seg "møt meg på kopimaskinen om fem sec, jeg har ingen undis på meg"-bimbo, for å være sexy.

Arbeidsplassen er ingen pub/diskotek. Litt anstendighet er vel å kreve?

Jeg er veldig enig i hva Black Rose skriver: Jobben er ikke et diskotek. Jeg forstår faktisk godt at Kine "irriterer" seg litt over disse damene på jobb.

Gjest Izobel
Skrevet

Det går an og kle seg stilig uten og overdrive. En venninne av meg hadde en tendens til og ha skjørt med splitt helt opp. Hun trodde når de snakka om hu som, se på det, at de syntes det var sexy, men det var faktisk stikk mottsatt.

De kler seg tydeligvis med samme stil når de går på byn. For min del synes at det er penere når en ikke overdriver med minimale klær og sminke. Jeg jobber bare med menn på et verksted, klart de synes det er stilig med "bimbo og berter" men flere har gitt uttrykk for at det er penest når jentene kler seg mer "normalt" :)

Skrevet

For min del synes at det er penere når en ikke overdriver med minimale klær og sminke.

Er så enig så enig.

Men samtidig så kunne det aldri falt meg inn å kritisere andre for deres klesstil.

Hvis noen ikke går kledd i passende antrekk på jobben så er det lederens oppgave å si i fra. Ikke alle oss

kvinnefolk som elsker å kritisere andre. :tunge1:

Gjest Bertine
Skrevet

Kvinner som kler seg slik må jo vite hvilke signaler de sender ut? Mannfolka tenker hvertfall bare i en bane når en kvinne kler seg utfordrene, det er jeg sikker på. Så klart kan de kle seg hvordan de vil, men jeg er eniig med noen av de andre her; det går ann å dempe seg litt på jobb, å se respektabel ut.

Skrevet

det kan jo hende DE synes de ser respektable ut?

men det er kanskje ikke deres smak og mening de bør følge?

Skrevet

Fikk en merkelig tanke da jeg leste igjennom denne tråden igjen:

Kan det være eldre menn i turban som skjuler seg bak noen av nickene? Av den typen menn som har fått igjennom at kvinner skal skjules bak slør fordi de er fristerinner og som ikke anser kvinner og kvinnekropper som en del av samfunnet, men at de egner seg best

kontrollert og styrt?

I denne tråden så påstås det jo også at kvinner blir sett ned på når de går kledd på en annen måte, at de selv må ta ansvar for signaler de sender ut for menn kan ikke styre seg, at firmaer mister troverdigheten osv.osv.

Tror neppe det skjuler seg menn i turban bak nickene, og mener ikke å fornærme noen, men fikk assosiasjonen!

:ler:

Skrevet

og det kan jo ihvertfall få noen av oss til å tenke over om vi ER så mye mer frie til å gjøre som vi vil, vi som fordømmer mennene som krever at kvinner skal skjule seg i forskjellige situasjoner..... ER vi bedre? eller er det bare VÅRE regler som skal følges istedenfor deres?

Skrevet

Jeg for min del skjønner ikke hvorfor det er en sånn stor frihet å kle seg i gjennomsiktige bluser/skjorter på jobb (og det gjelder både for menn og kvinner). Fra å synes at det er noe usmakelig/upassende å kle seg i gjennomsiktig topp på jobb til å mene at alle kvinner skal bære slør ute i offentlighet; den veien er rimelig lang.

Jeg føler meg ikke veldig "turban-mann" her jeg sitter, selv om jeg mener man kan dempe klesdrakten/sminken på jobb. I dette tilfellet var det snakk om to kvinner. Det finnes mannlige ekvivalenter der ute også som ikke helt har grepet om hva det vil si å kle seg passende på jobb. Selv om jeg har inntrykk av at mange menn går andre vei; de kler seg ned og seg lurvete ut.

Men enig med aline: smaken er delt, og hva som er passende i mine øyne er kanskje usmakelig i andres øyne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...