Gå til innhold

Flytte til Fredrikstad,hvor bo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da letter vi på baken og ser oss etter hus eller rekkehus i Fredrikstad. 

Hvor er det trygt og godt å bo og vokse opp for barn og barnefamilier?

Hvilke skoler er bra?Flink på mobbing(Nulltolleranse) og godt sosialt miljø?

Stor jungel på nettet og ikke lett å bli klok på alt.

Så spør her i håp om tips og erfaringer på godt og vondt.

Har sett på Rolvsøy og Kråkerøy. Kanskje gamle Fredrikstad. Evt andre forslag?

Takker

Anonymkode: f9ac0...5c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da letter vi på baken og ser oss etter hus eller rekkehus i Fredrikstad. 

Hvor er det trygt og godt å bo og vokse opp for barn og barnefamilier?

Hvilke skoler er bra?Flink på mobbing(Nulltolleranse) og godt sosialt miljø?

Stor jungel på nettet og ikke lett å bli klok på alt.

Så spør her i håp om tips og erfaringer på godt og vondt.

Har sett på Rolvsøy og Kråkerøy. Kanskje gamle Fredrikstad. Evt andre forslag?

Takker

Anonymkode: f9ac0...5c3

Bor på Gressvik(Hurrød skole har nulltolleranse mtp mobbing, en fantastisk rektor) :) Vi trives og har bodd her i 1 år. Masse jevngamle barn og ungene er masse ute med venner. Nære til 4 forskjellige matbutikker, apotek, bakeri etc :) 3 km til sentrum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst på Gressvik (faktisk Hurrød)! Og hadde en flott oppvekst der. Veldig rolig område, alt du trenger, og kort vei til sentrum. 

Anonymkode: c12b7...9c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har sett på Rolvsøy og Kråkerøy. Kanskje gamle Fredrikstad. Evt andre forslag?

Takker

Anonymkode: f9ac0...5c3

Ang. skoler, så er det vanskelig, det kommer vel mye an på barna, og klassene de havner i. 

Gamle fredrikstad (altså selve gamlebyen) er jo superkoselig i sommerhalvåret, men kan oppleves ganske tomt og livløst på vinteren, men i områdene rundt er det jo mye, både hus og rekkehus. Og kort vei til Kongstenhallen. Det kan jo fort bli en del sportsaktiviteter med barn i familien. Ellers synes jeg det er fint i og rundt Isegran. Rolig og koselig, og samtidig sentrumsnært. Murvillaene på Cicignon kan man jo drømme om, men da bør budsjettet være romslig. Litt ut fra selve byen, både Kråkerøy og Rolvsøy siden, er det massevis av fine plasser og boligfelt, men det spørs jo litt på det praktiske, da. Skal dere jobbe i Fr. stad, eller må dere ut av byen hver dag med offentlig transport? Tog går det vel relativt ofte, men jeg er usikker på hvordan bussforbindelsen er ut til de forskjellige "forstedene" 

Satser på at dere finner noe bra. "Det årnær sæ´ i Fredriksta´" vet du😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor ute på slevik, veldig trygt byggefelt fra 70-80tallet. Det er små forhold ved skolen så det er veldig oversiktlig og bra synes jeg, men det er ikke konfliktfritt. Dårlige klasser kan du finne selv på de "beste" skolene.

Det finnes mange rolige strøk i Fredrikstad, selv de områdene som tidligere var sterkt preget av typisk arbeiderklasse rekkehus og tomannsboliger har utviklet seg til å bli trygge rolige strøk, 

Nå sier du ikke så mye om prisklasse men de dyreste stedene er de beste (bombe), snakker om nordre kråkerøy og falchåsen.

Jeg tilhører onsøyklanen og kjenner best gressviksiden av byen og vil anbefale å i det minste kikke på boliger her, veldig fint i de nye husene på trondaltoppen. 

 

Om jeg skulle flyttet ville jeg sett på hus i Gressvik, Slevik, Oksviken, Ambjørnrød, Gamle Fredrikstad, Kråkerøy spesielt Buskogen, Glombo eller Langøya, alle disse stedene er et stykke utenfor byen. Nære bykjernen ville jeg kanskje sett på Oredalen, Trara, trosvik, og holmen nære merkurbanen. Ville enda holdt meg unna kniple, hassingen og holmen. Cicignon er i mine øyne for millionærer og/eller pensjonister.

Tidligere hørte jeg mye rart fra Lisleby og sellebakk, men kan ikke si hvor mye som var faktisk sant og hvor mye som var typsisk øssiden mot bysiden drittslenging. Gressvik var ganske belastet med rus for bare noen få år siden men har blitt en skikkelig fin forstad.

Anonymkode: 4b973...522

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Påkrevd skrev:

Ang. skoler, så er det vanskelig, det kommer vel mye an på barna, og klassene de havner i. 

Gamle fredrikstad (altså selve gamlebyen) er jo superkoselig i sommerhalvåret, men kan oppleves ganske tomt og livløst på vinteren, men i områdene rundt er det jo mye, både hus og rekkehus. Og kort vei til Kongstenhallen. Det kan jo fort bli en del sportsaktiviteter med barn i familien. Ellers synes jeg det er fint i og rundt Isegran. Rolig og koselig, og samtidig sentrumsnært. Murvillaene på Cicignon kan man jo drømme om, men da bør budsjettet være romslig. Litt ut fra selve byen, både Kråkerøy og Rolvsøy siden, er det massevis av fine plasser og boligfelt, men det spørs jo litt på det praktiske, da. Skal dere jobbe i Fr. stad, eller må dere ut av byen hver dag med offentlig transport? Tog går det vel relativt ofte, men jeg er usikker på hvordan bussforbindelsen er ut til de forskjellige "forstedene" 

Satser på at dere finner noe bra. "Det årnær sæ´ i Fredriksta´" vet du😁

Min samboer er oppvokst på Kongsten (mineberget) og har hatt det veldig fint der.

Egentlig tror jeg det bare er å velge og vrake, TS :) Mange flotte plasser i Fredrikstad.

Anonymkode: c12b7...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan anbefale ambjørnerød, et stille og rolig boligfelt 10 minutter fra Fredrikstad der hele boligfeltet er bygd rundt skolen så uansett hvor man bor på feltet så bor man i gangavstand til skolen 😊

ellers så er Oredalen bra (men da må de krysse en stor vei for å komme til skolen), og falchåsen går for å være et bra område 😊

Anonymkode: 94d93...fe4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange flotte svar :)

 

Ts

Anonymkode: f9ac0...5c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt gamlebyen, Torsnes vist dere har bil , Gressvik. 

Visse steder på Sellebakk og Lisleby, ryktene er litt overdrevne.  Nabbetorp/Lundheim er sentralt og fint.  

Anonymkode: 916bb...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På ‎02‎.‎10‎.‎2018 den 10.39, Absurdah skrev:

Bor på Gressvik(Hurrød skole har nulltolleranse mtp mobbing, en fantastisk rektor) :) Vi trives og har bodd her i 1 år. Masse jevngamle barn og ungene er masse ute med venner. Nære til 4 forskjellige matbutikker, apotek, bakeri etc :) 3 km til sentrum :)

Hvor var det dere bodde før dere flyttet til Fredrikstad?

Anonymkode: 8e20d...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at Gressvik er et fint område for barnefamilier å bo! 

Anonymkode: 2ab9e...061

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kråkerøy eller Begby.

Hva er budsjettet deres? 

Anonymkode: a3f46...64e

Ja der bor millionærene..

Anonymkode: 2ab9e...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjølshunn, kjølbergskogen, Torp, skjærviken, begby, Evt Tornes om dere har bil og ønsker mer landlig. Men disse stedene er virkelig fine, de ligger på østsiden, og når bommene i sapesborg og Fredrikstad kommer så har man alt utenom de store kleskjedene osv innen for bommene. Her på østsiden er det, barnehager, skoler, europris, Nille, matbutikker, solarium, gatekjøkken, bensinstasjon, negl og frisør salonger, interiør butikk, bokhandel, treningsentere, kongsten badet, Apotek, kiropraktorer, fysio, tannlege, leger, dyrlege, dyrebutikker, blomsterbutikker+++ veldig fint område 

Anonymkode: 588e7...a41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var det dere bodde før dere flyttet til Fredrikstad?

Anonymkode: 8e20d...650

Et lite tettsted

Endret av Absurdah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja der bor millionærene..

Anonymkode: 2ab9e...061

Bor millionærene på Begby? Syns det er så stygt der :P Masse trafikk og ingen ting der?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Absurdah skrev:

Et lite tettsted i Follo :)

Vil det også si at ungene dine dermed kommer til å legge om dialektene sine fra vanlig Oslo/Akershus-dialekt til denne "ille gøtte" Fredrikstad-dialekta?

Anonymkode: 8e20d...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil det også si at ungene dine dermed kommer til å legge om dialektene sine fra vanlig Oslo/Akershus-dialekt til denne "ille gøtte" Fredrikstad-dialekta?

Anonymkode: 8e20d...650

De slipper vel ikke unna den 😅

Anonymkode: 2ab9e...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...