Gå til innhold

Et fatalt valg mens jeg ikke hadde det bra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For litt over to år siden var jeg gift med eksen. Vi hadde det bra inntil vi flyttet til en mindre plass der vi ikke kjente noen. Dette ble veldig krevende for oss. I tillegg forsøkte vi å få barn, noe vi ikke lyktes med. Vi mistet hverandre på veien, vi sluttet å ta vare på forholdet og alt som skulle være hyggelig ble ikke hyggelig likevel. Vi kranglet om alt. Vi skaffet oss blant annet en hund, men det fungerte ikke heller. Det ble bare enda en ting å krangle om.

Det bygde seg opp frustrasjon inni meg, og jeg følte ikke at jeg ble forstått av han. Jeg prøvde å si at jeg hadde det vanskelig, men snakket til en vegg. Så kranglet vi sånn en julaften for to år siden, og da fikk jeg nok. Da vi kom hjem fra juleferien, så sa jeg at følelsene hadde kjølnet. Så ble det slutt etter noen måneder.

Bruddet var vanskelig, men det ble for alvor vondt og vanskelig da han bare forsvant ut av livet mitt. Han var lei seg og bitter for han ønsket ikke å gjøre det slutt. Jeg måtte derimot komme meg vekk og prøvde å "stå i det" på best mulig måte.

Jeg begynte å gå til psykolog like etter bruddet, og jeg har jobbet mye med meg selv og egen trivsel i hverdagen. Nå som jeg har fått det bedre med meg selv, så savner jeg eksen min. For jeg forstår nå at jeg handlet i frustrasjon og panikk. Jeg var på sett og vis ikke meg selv. Eksen min hadde det heller ikke så bra med seg selv i tiden før bruddet. Den versjonen av han jeg gjorde det slutt med er ikke den han virkelig er.

Nå har det gått to år, og jeg sørger fortsatt. Jeg tenker på han hver dag, og vil så gjerne prøve igjen. Men det er for sent. Jeg har prøvd å møte nye folk, men jeg klarer ikke la være å sammenligne de med eksen. Da "taper" de naturligvis alltid. Eksen har heller ikke lyst til å ha kontakt med meg. Han er fortsatt såret.

Jeg har så dårlig samvittighet, og jeg angrer sånn på alt jeg gjorde for to år siden. Jeg skammer meg sånn over at jeg tok han for gitt. Eksen min var/er fantastisk. Veldig seg selv, lite mainstream, spesiell og unik på så mange måter.

Jeg vet at det var jeg som valgte å gå, men det er vanskelig å akseptere at jeg gjorde som jeg gjorde med tanke på at verken han eller jeg var oss selv i den vanskelige perioden.

Tips?

Anonymkode: 78f34...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt han, si unnskyld og at du savner han som F..

Anonymkode: c61b0...24d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt han, si unnskyld og at du savner han som F..

Anonymkode: c61b0...24d

Enig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du romantiserer forholdet. Dere hadde det ikke bra sammen, og dere vil nok falle tilbake i samme sport med tiden. Det er lett å tenke at denne gangen skal alt bli riktig, men i de aller, aller, aller fleste tilfeller lurer folk seg selv og kaster bort 2 år til på et forhold som aldri vil gå noe steder. 

Anonymkode: 6cbef...70e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send melding og si at du vil ha han tilbake, angrer og at du savner han. Legg ved linken til denne tråden.

Anonymkode: 41bc2...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du romantiserer forholdet. Dere hadde det ikke bra sammen, og dere vil nok falle tilbake i samme sport med tiden. Det er lett å tenke at denne gangen skal alt bli riktig, men i de aller, aller, aller fleste tilfeller lurer folk seg selv og kaster bort 2 år til på et forhold som aldri vil gå noe steder. 

Anonymkode: 6cbef...70e

Helt enig med dette! 

Anonymkode: 55715...6e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi det tid. Helt vanlig at du tenker på dette selvom det har gått to år. Har ingen tips til deg utenom at du må prøve å glemme fortiden. Det blir bedre ❤ 

Anonymkode: b51c1...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser bare de gode tingene, det er helr vanlig etter et brudd, man glemmer alt som ikke fungerte, husker bare de milde og gode dagene.

Anonymkode: 3cb41...702

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig så vil det falle tilbake til gamle spor, men jeg syntes allikevel det er verdt et forsøk nr. 2. Send han en melding og spør om dere kan prate sammen. Man angrer oftest mer på det man ikke gjorde enn det man gjorde :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange som har gjort den feilen om å gå fra sin kjære og stå i det til de mistet personen de egentlig elsket. Deretter blir de bitre og ender opp her på KG hvor de prøver å lure folk til å gjøre samme feilen som dem selv. Derfor råder jeg deg til å overse alle som sier at du ikke bør gå tilbake til eksen din. Følg hjertet ditt i stedet. 

Anonymkode: a497a...989

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høre at du fortsatt føler det sånn. 

Jeg er enig med flere her, det kan høres ut som du romantiserer tanken på eksen din. Jeg kan fortsatt kjenne at jeg savner min eks, selv om det snart har gått 5 år siden det ble slutt. 

Og det er kjempebra at du har jobbet med deg Selv, og funnet ut av ting som er vanskelig for deg. 

Det betyr riktignok ikke at han har gjort det samme. Og selv om du er en flott person, og han er en flott person, betyr ikke det at dere er gode sammen. Det er mange feller å trå i her, og man kan fort gå i gamle mønstre dersom dere skulle bli kjærester igjen. 

Jeg forstår at dette er vanskelig for deg, men det finnes så utrolig mange flotte mennesker der ute som du kan dele tiden din med! Du kan finne en ren og ny lykke som den personen du har utviklet deg til etter psykologhjelp, uten å måtte ty til fortiden! 

Lykke til!

Anonymkode: 62a29...ab4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...