Gå til innhold

Andreas Nørstrud


Pøbelkråka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 minutter siden, Minnie23 skrev:

Nå føler jeg meg litt dum, men er tukte det samme som å slå?

Han sa i et intervju at folk klarte ikke å skille på tukt og vold. Med tukt mente han oppdragelse og kjærlighet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at journalisten gjorde jobben sin, og stilte oppfølgingsspørsmål: Hva legger du i "fysiske sanksjoner", Andreas? Folk som er negativt innstilt til deg vil jo tolke det på sin måte ...

Andreas kan for eksempel ha ment at hun får ekstra arbeidsbyrde, eller at goder blir inndratt for en periode. Fysiske sanksjoner er ikke det samme som fysisk avstraffelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2018 den 13.21, Marissa skrev:
 

Jeg tenker at det må være rom for noe annet en "alt er likestilt og likedelt" -livet for de som ønsker det og velger det selv. 

 

På 2.10.2018 den 16.16, Horselady skrev:
 

Kona gått inn i dette forhold med åpne øyne og selv valgt det. Hun har jo selv stått fram på tv og sagt at hun synes dette er greit. Jeg synes fyren er uspiselig og kunne slett ikke tenkt meg et slikt liv. Det kunne ha blitt endel harde diskusjoner da!

 

På 3.10.2018 den 0.17, Konditorfrue skrev:
 

Uansett, kona godtar og vil dette,de må velge selv..

Men barna har ikke valgt dette selv. Og selv om kona visste godt hva slags holdninger mannen hun valgte å starte familie med hadde, er jeg redd hun kan komme til å angre en dag. Men da sitter hun i saksa, økonomisk avhengig av han og med en skokk med unger. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Horten Market skrev:
 

Regner med at journalisten gjorde jobben sin, og stilte oppfølgingsspørsmål: Hva legger du i "fysiske sanksjoner", Andreas? Folk som er negativt innstilt til deg vil jo tolke det på sin måte ...

Andreas kan for eksempel ha ment at hun får ekstra arbeidsbyrde, eller at goder blir inndratt for en periode. Fysiske sanksjoner er ikke det samme som fysisk avstraffelse.

Ja, for å få ekstra arbeidsbyrde (tipper kona til Andreas har mer enn nok fra før) eller inndragelse av dersom man er "ulydig" er jo helt normalt i et sunt forhold... 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Horten Market skrev:
 

Andreas kan for eksempel ha ment at hun får ekstra arbeidsbyrde, eller at goder blir inndratt for en periode. 

Ja, for med 5 unger på en gammel gård uten strøm og vaskemaskin så er nok ikke "arneidsbyrden" stor nok.  Og "goder" - hva slags goder, å ikke få den daglige ørefiken fordi kaffen er for svak eller at brødet ble svidd i kanten?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jordbærogfløte skrev:
 

I dag gjester paret «God morgen Norge»

Det var bare han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Jolanda skrev:
 

Det var bare han. 

Ok, så henne i kullissene i storyen til programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolanda skrev:
 

Det var bare han. 

Og hva hadde han å si? (har ikke tv2). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/2/2018 at 1:21 PM, Marissa said:
 

Jeg tenker at det må være rom for noe annet en "alt er likestilt og likedelt" -livet for de som ønsker det og velger det selv. 

Jeg synes nok også at alle må få velge sin livsstil for seg selv. 

Personlig synes jeg fyren er motbydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:
 

Jeg synes nok også at alle må få velge sin livsstil for seg selv. 

Personlig synes jeg fyren er motbydelig.

Enig i at alle bør få velge livsstil for seg selv, selv om jeg personlig ikke liker livsstilen de har valgt. Ihvertfall så lenge det ikke går utover andre. Dersom de var et gammelt ektepar som bodde for seg selv, hadde det nå vært en ting, men de er en barnefamilie. Og barna har ikke valgt denne livsstilen. I dag har jenter samme rettigheter som gutter, og alle har rett til selv å bestemme hvem de skal gifte seg med. Man kan selv velge bort disse rettighetene, men man kan ikke velge dem bort på vegne av sine barn. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Konditorfrue
På 3.10.2018 den 2.00, Purple Basil skrev:
 

Men ungene har ikke valgt å bli født inni dette. Stakkars jenter som må vokse opp med en far som mener at de er mindreverdige fordi de ikke er gutter. 

Er enig med det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Thyra said:
 

Enig i at alle bør få velge livsstil for seg selv, selv om jeg personlig ikke liker livsstilen de har valgt. Ihvertfall så lenge det ikke går utover andre. Dersom de var et gammelt ektepar som bodde for seg selv, hadde det nå vært en ting, men de er en barnefamilie. Og barna har ikke valgt denne livsstilen. I dag har jenter samme rettigheter som gutter, og alle har rett til selv å bestemme hvem de skal gifte seg med. Man kan selv velge bort disse rettighetene, men man kan ikke velge dem bort på vegne av sine barn. 

Jeg er enig med deg i det. Men det er nå engang slik at barn er prisgitt foreldrenes oppdragelse og livssyn. 

Nå er denne familien såpass profilert at jeg regner med at relevante etater følger med. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Antoinette skrev:
 

Ja, for med 5 unger på en gammel gård uten strøm og vaskemaskin så er nok ikke "arneidsbyrden" stor nok.  Og "goder" - hva slags goder, å ikke få den daglige ørefiken fordi kaffen er for svak eller at brødet ble svidd i kanten?

Bor de uten strøm? Huff, hørtes fryktelig slitsomt ut, hvert fall siden hun må gjøre alt av vasking osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Darkrose skrev:
 

Bor de uten strøm? Huff, hørtes fryktelig slitsomt ut, hvert fall siden hun må gjøre alt av vasking osv.

Neida, det er bare noen som tror at de gjør det enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Nuna skrev:
 

Neida, det er bare noen som tror at de gjør det enda ;)

Det var et tv-team og filmet der de bodde i Tuddal. Ikke strøm og et gammeldags bondekjøkken med vedfyrt komfyr. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dømmende mot en familie som har valgt å leve annerledes enn A4! Er dere like fordømmende mot homofile også? Nei, fordi det er sosialt stigmatiserende å snakke nedsettende om homofil livsførsel.

Her viser dere en forskjell mellom kvinner og menn som er en årsak til at kvinner aldri kan bli likestilt med menn. Fordi kvinner flest er ute av stand til å ta en sosial risiko. Frykten for selv å være utenfor gjør at dere dømmer andre og hverandre så sterkt om noen avviker fra den trange sosiale normen.

Menn er frie fordi vi ikke har dette sosiale presset på å være A4. Vi presser heller ikke andre. Det er kvinner selv som gjennom sosiale sanksjoner tvinger hverandre til å bli slaver av hva andre mener.

Feminismen har forsøkt å likestille kvinner med menn gjennom å undertrykke menns frihet i loven. Men loven kan ikke sette dere fri fra det sosiale slaveriet dere har lagt på dere selv.

Som enkeltindivider kan kvinner bli frie ved å heve seg over den fordømmende kvinnekulturen. Men hvor mange våger? Den kvinne som vil være likestilt med menn, må vise en manns mentale styrke.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2018 den 7.01, Antoinette skrev:
 

Ja, for med 5 unger på en gammel gård uten strøm og vaskemaskin så er nok ikke "arneidsbyrden" stor nok.  Og "goder" - hva slags goder, å ikke få den daglige ørefiken fordi kaffen er for svak eller at brødet ble svidd i kanten?

Har de ikke 6 barn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...