Gå til innhold

(primært til bibeltroende kristne): Hva vet dere om naturen?


Gjest TomKrus

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

så du innrømmer at evolusjon har foregått men ikke med mennesket?

Nei, jeg sier at det for mange mennesker er vanskelig å forstå og oppfatte evolusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svar til DD:

Jaså, har de sluttet å lete ette The missing link nå, da er det jo forståelig at en må finne på noe nytt uforståelig og ubeviselig, umotbeviselig sprøyt.

Så lenge det finnes seriøse forskere, må nok de useriøse forandre sine konklusjoner etter hvert som de blir motbevist.

Du som vet hvordan allting har utviklet seg de siste milliarder av år, kan sikkert også forklare oss hvordan liv oppstår av ingenting.

Det er ikke nok å bare dekke seg bak millioner av år, men det finnes selvsagt en viss trygghet i det.

Siden du kaller det løgn det jeg skriver, bør du kunne bevise at så er tilfelle, ellers kan du ende opp som en løgner selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Svar til DD:

Jaså, har de sluttet å lete ette The missing link nå, da er det jo forståelig at en må finne på noe nytt uforståelig og ubeviselig, umotbeviselig sprøyt.

Hehe. for normalt utdannede mennesker så framstår du fort som en skrulling med slike svar :)

Hva er det neste? At du skal komme med analogien om klokka som ble funnet i skogen, og som fordrer en urmaker? I så fall skal du vite at benytter deg av argumenter som er opptil 150 år gamle. Mye ny kunnskap som har dukket opp siden det. Har du fått noe av det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gjest må jeg si at hvis det er slik at en lærer å komme med mer sprøyt, istedet for å gi et fornuftig svar, ja da er jeg veldig glad for at jeg ikke har en normal utdannelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gjest må jeg si at hvis det er slik at en lærer å komme med mer sprøyt' date=' istedet for å gi et fornuftig svar, ja da er jeg veldig glad for at jeg ikke har en normal utdannelse.[/quote']

Jeg gir opp.. hversågod og lev ditt liv i villfarelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donnie, man kan ikke lære gammel bikkje nye triks må du vite.. Og det bevises hver dag at evolusjonen ikke er uten feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mystisk

Deretter har det tydeligvis oppstått liv av seg selv i havet, som etter hvert har krabbet opp på land og utviklet seg til forskjellige arter. Ifølge evolusjonistene

nedstammer vi fra apene, noe vi stadig får høre fra NRK.

Evolusjonistene har i alle år i ren desperasjon lett etter en såkalt <missing link> som de aldri har funnet. Utviklingen skal visstnok ha skjedd over millioner av år (for sikkerhets skyld), men jeg vil stille et spørsmål til deg TomKrus og alle som fortsatt tror på denne evolusjonsteorien: Det lever i dag millioner av aper, og det lever milliarder av mennesker på jorden i dag. Hvorfor lever ikke alle mellomstadiene fra aper til mennesker i dag? Det burde ha vært flere milliarder av disse også i dag, men ikke engang rester etter en eneste er funnet.

Kanskje du burde lese litt mer naturvitenskap? og dette med mellomstadiet mellom aper og mennesket..vel,apetypen mennesket stammer fra finnes jo ikke mer siden den faktisk er menneske nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at dagen var som tusen år, som ble nevnt lenger oppe her, har hun fra et annet sted i Bibelen. Husker ikke helt hvor i farta. Der står det at en dag er som tusen år for Gud, og tusen år som en dag. Det vil si at Gud er hevet over tiden, han står på en måte utenfor den. Forresten er mye av Bibelen skrevet på et billedlig, metaforisk språk. Så det er nok ikke mange kristne som hevder å tro fullt og fast at jorden ble skapt på seks dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må folk på død og liv komme med en "forklaring"?

Hva med å vedgå at man igrunn har begrenset kjennskap ti hva som evt. har foranlediget vår eksistens? Ja; bortesett fra at faderen traff moderen da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må folk på død og liv komme med en "forklaring"?

Hva med å vedgå at man igrunn har begrenset kjennskap ti hva som evt. har foranlediget vår eksistens? Ja; bortesett fra at faderen traff moderen da..

Ja kanskje det er et lite mirakel at man ikke er en flekk i baksetet på granadaen istedet!

Støtter meg uansett til det logiske jeg.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...