Gå til innhold

Hvilken el-bil passer for meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Omtrent 99% av alle Teslaer er 100% lånefinansiert. Penisforlengere?

Anonymkode: d2473...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Mens jeg ville anbefalt Tesla om man har råd og behovet er der. Jeg drømmer om Tesla, og ale jeg snakker med er fornøyd.

Anonymkode: 182bc...8bd

Da lyver 99,9% av de du kjenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Omtrent 99% av alle Teslaer er 100% lånefinansiert. Penisforlengere?

Anonymkode: d2473...206

Kildeløs.

Ditt innlegg altså.

Anonymkode: a633c...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Omtrent 99% av alle Teslaer er 100% lånefinansiert. Penisforlengere?

Anonymkode: d2473...206

Ikke så rart det når Tesla har kjørt masse kampanjer med renter så lavt som 0,25%. Man er passe dum om man betaler bilen med kontanter om man kan låne penger til under en prosents rente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, -jk- skrev:
 

Ikke så rart det når Tesla har kjørt masse kampanjer med renter så lavt som 0,25%. Man er passe dum om man betaler bilen med kontanter om man kan låne penger til under en prosents rente.

jepp, folk som kjøper biler i prisklasser som har 100 til 200k verditap for å spare noen tusen i bom/bensin året er økonomiske genier.

Anonymkode: d2473...206

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

jepp, folk som kjøper biler i prisklasser som har 100 til 200k verditap for å spare noen tusen i bom/bensin året er økonomiske genier.

Anonymkode: d2473...206

De som kjøper biler i prisklassen 700k til en million hadde neppe kjøpt en bensinbil til 100k heller. Sammenligningen er nok mot biler som BMW 5-serie osv. Da kan det være kjekt å få med seg 25.000,- spart i drivstoff pr. år + kanskje en del bompenger også. Det betyr at man kan koste på seg en del dyrere bil enn man ellers kunne gjort, uten å bruke mer penger totalt sett. 25k pr. år er en kvart million over 10 år...

Forøvrig regner jeg med verditap rundt 70k pr. år for min TMX. 200k? Da har man gjort noe seriøst galt. Jeg solgte min gamle TMS etter 3,5 år og 94.000km med verditap på 64k årlig. Det var da på ingen måte den mest økonomiske varianten, en mer "basic" modell hadde nok havnet langt under dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det leveringstiden da... ville sett på Kia Soul eller kanskje Nissan leaf, de tror jeg det går å få tak i. Ellers må du satse brukt om du ikke kan vente i 2 år på ny bil. De fleste biler som kommer i 2019 har 4000-5000 i kø allerede.

Anonymkode: 08a8e...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Så var det leveringstiden da... ville sett på Kia Soul eller kanskje Nissan leaf, de tror jeg det går å få tak i. Ellers må du satse brukt om du ikke kan vente i 2 år på ny bil. De fleste biler som kommer i 2019 har 4000-5000 i kø allerede.

Anonymkode: 08a8e...8bb

BMW i3 får man også levert kjapt, samt Tesla S/X da. Og Renault Zoe, men den kan ikke anbefales av andre grunner. Jeg hadde sterkt vurdert i3, kjekt med kjapp bil med rustfritt karosseri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i3 ja, en knøttebil med 4 seter, selvmordsdører og knøtebagasjerom til nesten 400k. Ikke akkurat en "norgesbil" dette her.

Anonymkode: d2473...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

i3 ja, en knøttebil med 4 seter, selvmordsdører og knøtebagasjerom til nesten 400k. Ikke akkurat en "norgesbil" dette her.

Anonymkode: d2473...206

Tja, starter på snaue 320k da. Godt utvalg på bruktmarkedet også. Ingen familiebil av rang nei, men er man 2 så har man god plass til både seg selv og masse bagasje. Dessuten er den lett å parkere i byen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Og hvordan kommer det til å gå med Tesla-biler om vinteren, når man skal kjøre lenge avstander i tjue eller tretti minusgrader? 

Anonymkode: 3d142...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Og hvordan kommer det til å gå med Tesla-biler om vinteren, når man skal kjøre lenge avstander i tjue eller tretti minusgrader? 

Anonymkode: 3d142...58d

Ikke spørsmål om hvordan det kommer til å gå, alle vet at de kommer halvparten så langt mot da det er 20 varmegrader😆😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge venner og kjente så anbefales ikke hverken Tesla eller i3 om man skal kjøre på vanskelig føre. En god venninne har i3 og hun velger dieselbilen om det er glatt/snø. Er vist som å kjøre en kjelke sier ho :P Med tanke på den bakken deres TS. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sirah skrev:
 

I følge venner og kjente så anbefales ikke hverken Tesla eller i3 om man skal kjøre på vanskelig føre. En god venninne har i3 og hun velger dieselbilen om det er glatt/snø. Er vist som å kjøre en kjelke sier ho :P Med tanke på den bakken deres TS. 

 

tipper dine kjente har kjørt bakhjulsdriftutgavene. Et helt vanlig problem uavhengig av motor. Prøv 4x4 eller en forhjulsutgave for å sammenligne.

Anonymkode: d2473...206

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Etter å ha kjørt elbil siden 2000-tallet så har jeg erfart det motsatte..

Anonymkode: d2473...206

Du er èn, men når det kommer en slik uttalelse fra de som jobber med å reparere, endrer ikke det noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, tdm900 skrev:
 

Du er èn, men når det kommer en slik uttalelse fra de som jobber med å reparere, endrer ikke det noe som helst.

troll velger alltid selv hvem de vil tro på i forhold til hvilken agenda de kjører

Anonymkode: d2473...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

troll velger alltid selv hvem de vil tro på i forhold til hvilken agenda de kjører

Anonymkode: d2473...206

Troll poster som AB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...