Gå til innhold

Problemer med huseier


aanonym11

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Men kan de ta det til forliksrådet og få ett krav på det der?

Anonymkode: 2ba67...241

Det kan de. Men som sagt, huseier kan bestemme seg for å fortsette å være en rasstapp og la være å betale. Det er nok av eksempler på folk som er rettspålagt å betale en erstatning, men som fortsatt gir fullstendig beng i å betale noe som helst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La oss si det slik:

Hvis du drar i konfliktrådet så vil huseier måtte betale tilbake depositumspengene + renter fra dag en de ble mottatt.

Hvis du har ødelagt noe eller er skyldig husleie så vil du måtte betale dette, men du vil få depositumet tilbake. 

Altså. Slik du forteller det nå er det alvorlige mangler ved leiligheten, du får ikke kontakt med huseier, og du skal da holde igjen husleie til det er utbedret. Siden han ikke svarer så bør sende en siste melding og si du flytter ut innen mandag om det ikke blir ordna. Så flytter du om ingenting skjer. 

Så møtes dere i konfliktråd om en måned, der vil han kanskje kreve husleie, men du skal da altså få hele depositum tilbake. Du skylder han heller ingen husleie pga de alvorlige manglene, så det vil han ikke nå gjennom med. Dette er en no brainer. 

 

Anonymkode: ef82a...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

La oss si det slik:

Hvis du drar i konfliktrådet så vil huseier måtte betale tilbake depositumspengene + renter fra dag en de ble mottatt.

Hvis du har ødelagt noe eller er skyldig husleie så vil du måtte betale dette, men du vil få depositumet tilbake. 

Altså. Slik du forteller det nå er det alvorlige mangler ved leiligheten, du får ikke kontakt med huseier, og du skal da holde igjen husleie til det er utbedret. Siden han ikke svarer så bør sende en siste melding og si du flytter ut innen mandag om det ikke blir ordna. Så flytter du om ingenting skjer. 

Så møtes dere i konfliktråd om en måned, der vil han kanskje kreve husleie, men du skal da altså få hele depositum tilbake. Du skylder han heller ingen husleie pga de alvorlige manglene, så det vil han ikke nå gjennom med. Dette er en no brainer. 

 

Anonymkode: ef82a...393

Ps. Det blir ikke ord mot ord med det med å ta imot penger kontant, for du har vel en bankkonto som vil kunne bevise dette. Han kan heller ikke bevise at du har overført noe til hans bankkonto når du ikke har gjort det.

Anonymkode: ef82a...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi anbefale om å først fokusere på å få ett bra sted å bo, og prøve å ikke bli for stresset av dette. Så kan du ta det videre derifra.

Anonymkode: 2ba67...241

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor utleier i en del av boligen selv ? ( han bor i hoveddelen dere i f.eks. sokkelleiligheten/kjellerleiligheten ) Eller bor han et annet sted? Bor han selv i huset, kommer det an på hvor stor del er utleie del og hvor stor del benytter han selv. 

Siden han vil ha leien kontant mistenker jeg her at han forsøker seg på skatteunndragelse. Kanskje no du kan slå i bordet med? 

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/bolig-og-eiendeler/bolig-eiendom-tomt/utleie/

Uansett ville jeg med så uryddige leieforhold lett etter noe annet. Dette med at han har tatt kontrakten og ikke gir den tilbake er heller ikke lov, jeg hadde forhørt meg med disse på Jussbuss. https://foreninger.uio.no/jussbuss/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold oss oppdatert på hva du gjør :)

Anonymkode: 2ba67...241

Faren min fikk nok og ringte inn til han. Alt skal ordnes i løpet av ca en uke og kontrakten lå i postkassa noen timer etter at de snakket sammen 😊 Min største frykt var at han kom til å endre masse i kontrakta mens han hadde den, men det eneste som var endret var at han hadde skrevet på et kontonummer vi skal betale til! 

Endret av aanonym11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra om det dere trenger ordnet ordner seg raskt. Men om dere må betale husleien kontant ville jeg vurdert ett annet sted når dere får tid til å se på det. 

Anonymkode: 2ba67...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...