Gå til innhold

Hos svigermor og mannen hennes har jeg fått skylden for noe jeg ikke har gjort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som har ført til at mannen hennes ikke godtar meg, behandler meg både stygt og dårlig. Det handler om en ganske gammel sak, men etter den hendelsen begynte mannen hennes å behandle meg sånn og nå har det pågått i 3 år. Jeg vet ikke om jeg bør ta opp noe om saken for å fortelle at det ikke er som de tror. Jeg fikk en skikkelig skyllebøtte av svigermor den gangen, jeg nektet for saken. Etter det har svigermor unnskyldt seg til sin sønn for at hun beskyldte meg, men ingen har noen gang tatt det opp med meg. 

Nå har behandlingen jeg har fått tatt så av at jeg har sagt at den mannen ikke er velkommen hos oss mer. Mulig han bare ikke liker meg uavhengig av den saken der, men ellers så har han ingen grunn til å mislike meg. 

Tidligere svigerdatter av min svigermor (sammen med mannens bror) var over lang tid behandlet veldig dårlig av de. Hun betrodde seg til meg rett som det var med ganske drøye ting. Jeg visste ikke hva jeg skulle tro så i ny og ne spurte jeg svigermor om enkelte saker for å få to sider av saken. Mest for min egen del til neste gang svigerinne betrodde seg til meg. 

En hendelse så fikk jeg vite at svoger skulle hjem dit for å ta denne behandlingen opp med de. Jeg ville gjerne si ifra, men både svoger og svigerinne hadde tillit til meg så jeg holdt tett. Da svoger var på vei mens vi var hos svigermor så ringte svigerinne for å få ut litt frustrasjon. Jeg gikk ut og pratet et par ganger før svoger kom dit. Svigermor spurte hvem jeg pratet med og jeg sa det var svigerinne. 

Så kom svoger og tok praten. Jeg har selv hørt hvor stygt svigermor og mannen har pratet om svigerinne. Jeg hørte også hvordan de nektet for alt der de satt med armene i kors. De tok ikke til seg noe og svigermor gråt. Praten roet seg etter hvert og noen timer senere skulle vi dra. Da kom svigermor trampende og la ut om at hun mislikte sterkt at jeg hadde gått videre med praten hennes. At sånn mistillit, være redd for hva man sier, sånn kunne det ikke være. 

Ikke kunne jeg si at jeg visste praten kom, men jeg sa det som det var at dette kommer verken fra eller påfunn av meg. Jeg holder tett og har ikke sagt til svigerinne at svigermor mener det og det om henne. Jeg har heller ikke sagt til svigermor hva svigerinne tenker om de. Jeg har derimot samlet på informasjon fra begge hold og lyttet til begge partner. Visst det jeg har visst, men ikke sagt noe. 

Så ble forholdet deres slutt (svoger og svigerinne) og jeg forstår først nå hva svigerinne må ha gått gjennom. Alt det hun fortalte stemmer jo for de siste årene er det jeg som har fått den behandlingen. Jeg som trodde det var hun som var sær når jeg hørte begge sider av saken. 

Jeg blir oversett med mindre mannen til svigermor kan kommentere noe negativt eller si motsatt av meg i alle saker. Han avbryter meg alltid midt i setninger. Han er ekstremt stygg i munn så fort ingen er tilstedet. Han er frekk på meldinger til kjæresten min. Han ignorere oss, han gratulerer ikke, han kommer ikke i selskap. Om han er med på besøk så setter han på tvn for å slippe å prate med oss. Ser på klokka etter 20 min og vil hjem. Han håner alt jeg mener, snakker ekstremt stygt om mine/våre interesser. Han gratulerte ikke da han fant ut at jeg var gravid, ikke da barnet kom til og har ikke holdt eller vist interesse for barnet. Svigermor er med han på alt han gjør og unnskylder han om det blir for mye. Jeg har den siste tiden blitt fysisk utestengt i tillegg, så behandlingen eskalerer. 

Min tanke er at det kan være den situasjonen blandet med at vi ikke har noe til felles og at jeg tidligere har tatt opp ting som virkelig var dårlig. Jeg pleier stort sett å ignorere han i selskap, prater aldri direkte til han, men sier alltid hei og svarer på det han spør om. 

Noen råd til hva jeg bør gjøre? 

Anonymkode: 50592...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i alle dager er mannen din oppi alt dette?!? Det er da han som får stramme opp sin familie, slik at de behandler deg bedre. Ellers får dere kutte de ut begge to.

Anonymkode: 1dcef...956

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må mannen din ta tak ellers så må dere bryte kontakt. Men her har du jo all mulighet til å få både mann og svoger til å ta opp dette 

Anonymkode: 8def6...8b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i alle dager er mannen din oppi alt dette?!? Det er da han som får stramme opp sin familie, slik at de behandler deg bedre. Ellers får dere kutte de ut begge to.

Anonymkode: 1dcef...956

Med barn i bildet så er det ikke lett. Og ja jeg syns mannen burde støtte meg litt mer enn han gjør. 

Anonymkode: 50592...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Enten må mannen din ta tak ellers så må dere bryte kontakt. Men her har du jo all mulighet til å få både mann og svoger til å ta opp dette 

Anonymkode: 8def6...8b5

Svoger er veldig konfliktsky. Møtte på tidligere svigerinne for litt siden og sa at jeg hadde fått skylden for hele saken. Noe hun absolutt ikke kunne forstå for jeg hadde ikke noe med det å gjøre.

Anonymkode: 50592...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slemt av meg å si til mannen at jeg kommer til å boikotte hele moren hans frem til ham støtter meg fullt ut i saken?

Anonymkode: 50592...863

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De høres forferdelige ut og jeg ville hatt absolutt minst mulig kontakt med dem, kanskje konfrontert dem om jeg kunne og spurt om hva problemet deres var?! Men skjønner at det er vanskelig. De høres «giftige ut» og bruk minst mulig krefter og tid på dem... De vil aldri bli gode å ha nær tror jeg. 

Anonymkode: e9bcc...0cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Med barn i bildet så er det ikke lett. Og ja jeg syns mannen burde støtte meg litt mer enn han gjør. 

Anonymkode: 50592...863

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Svoger er veldig konfliktsky. Møtte på tidligere svigerinne for litt siden og sa at jeg hadde fått skylden for hele saken. Noe hun absolutt ikke kunne forstå for jeg hadde ikke noe med det å gjøre.

Anonymkode: 50592...863

Det er ikke noe vanskeligere å bryte ned barn I bildet. Vi har også problemer med et par svigerforeldre og det at et brudd vil gjøre at de mister kontakt med barnebarna gjør det egentlig lettere. 

Men selv om svoger er konfliktsky gjør vel ikke mannen  din ikke kan ta tak?

Anonymkode: 8def6...8b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ikke at du vil boikotte moren? 😂 Men si at du ikke takler måten de er mot deg og må beskytte deg selv mot belastningen og derfor øsnker å være minst mulig med dem. Han kan være med dem alene mens du har «andre viktige ting» å gjøre ... Aldri vær alene der og finn på andre ting. Kjæresten din kan ta med barna til dem. 

Anonymkode: e9bcc...0cf

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De høres forferdelige ut og jeg ville hatt absolutt minst mulig kontakt med dem, kanskje konfrontert dem om jeg kunne og spurt om hva problemet deres var?! Men skjønner at det er vanskelig. De høres «giftige ut» og bruk minst mulig krefter og tid på dem... De vil aldri bli gode å ha nær tror jeg. 

Anonymkode: e9bcc...0cf

Etter siste besøket her gjorde jeg det klart for svigermor at mannen hennes ikke er velkommen hos oss mer. Har ikke hørt et ord mer om saken selv om hun var innom som avtalt dagen etter. 

Etter siste ferie på hytten deres gjorde jeg det klart for mannen at jeg aldri mer skal reise dit. Han kan godt dra dit om han ønsker, kanskje med barnet etter hvert som det vokser til også, men jeg blir aldri med igjen. 

Anonymkode: 50592...863

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er ikke noe vanskeligere å bryte ned barn I bildet. Vi har også problemer med et par svigerforeldre og det at et brudd vil gjøre at de mister kontakt med barnebarna gjør det egentlig lettere. 

Men selv om svoger er konfliktsky gjør vel ikke mannen  din ikke kan ta tak?

Anonymkode: 8def6...8b5

Jeg tenker at det blir lettere for barna å ha kontakt med farmor når de blir større og kan styre besøkene selv. Nå blir det mye at svigermor kommer hit og vi styrer besøket. Og det er veldig tungt syns jeg. 

Mannen har satt ned foten et par ganger, men han vil så gjerne så da blir det vanskelig. Han kan finne seg i mye dritt mot seg selv og syns hele greia er veldig vanskelig når det går sånnpå meg. 

Sist så sa han at de verste tingene mot meg skjer når han ikke er tilstedet så da føles det rart om han skal ta tak i problemet. Akkurat den delen forstår jeg ikke selv..

Anonymkode: 50592...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier ikke at du vil boikotte moren? 😂 Men si at du ikke takler måten de er mot deg og må beskytte deg selv mot belastningen og derfor øsnker å være minst mulig med dem. Han kan være med dem alene mens du har «andre viktige ting» å gjøre ... Aldri vær alene der og finn på andre ting. Kjæresten din kan ta med barna til dem. 

Anonymkode: e9bcc...0cf

Sagt det sikkert hundre ganger de siste  par årene! Har også hatt som en liten løsning at han drar for å besøke de så jeg slipper. Men så jobber han mye og får sjeldent tid. Så går de etter meg for å ikke besøke de ofte nok.

Anonymkode: 50592...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Etter siste besøket her gjorde jeg det klart for svigermor at mannen hennes ikke er velkommen hos oss mer. Har ikke hørt et ord mer om saken selv om hun var innom som avtalt dagen etter. 

Etter siste ferie på hytten deres gjorde jeg det klart for mannen at jeg aldri mer skal reise dit. Han kan godt dra dit om han ønsker, kanskje med barnet etter hvert som det vokser til også, men jeg blir aldri med igjen. 

Anonymkode: 50592...863

Høres bra ut😊 forstår at det er kjipt men det høres ut som at disse folka lever på dramatikk og finner noe annet å være grinete over etterhvert. Høres dysfunksjonelt! Hold deg unna. Jeg hadde oppfordret mannen min til å ta vare på mors si og ta ansvar for barnas kontakt med barnebarn så er du sikker på at du ikke misforstås til å være enda en som lager «drama» med splitt/hersk:) 

Anonymkode: e9bcc...0cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Dette er en annen tråd jeg laget om samme menneskene. Så gir det litt mer forståelse om det evige maset om å være med de. 

De skrev til og med i et bursdagskort til meg at de syns vi burde ha mer sosial omgang med hverandre.

Anonymkode: 50592...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres bra ut😊 forstår at det er kjipt men det høres ut som at disse folka lever på dramatikk og finner noe annet å være grinete over etterhvert. Høres dysfunksjonelt! Hold deg unna. Jeg hadde oppfordret mannen min til å ta vare på mors si og ta ansvar for barnas kontakt med barnebarn så er du sikker på at du ikke misforstås til å være enda en som lager «drama» med splitt/hersk:) 

Anonymkode: e9bcc...0cf

Sist hun sendte melding om besøk så ba jeg henne om å sende melding til sin sønn og avtale med han. Det falt henne liksom ikke inn før 😂

Anonymkode: 50592...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette er en annen tråd jeg laget om samme menneskene. Så gir det litt mer forståelse om det evige maset om å være med de. 

De skrev til og med i et bursdagskort til meg at de syns vi burde ha mer sosial omgang med hverandre.

Anonymkode: 50592...863

For et mareritt 😵 Jeg synes ikke du høres urimelig ut på noen måte. Be mannen din komme tidligere hjem flere ganger i uka for å ta dem i mot eller be han si at sviger får komme i helgene når han er hjemme hvis hun vil møte barnebarnet sitt. Han kan si at hverdager passer dårlig siden han jobber så mye. Han kan si at HAN SER at de sliter ut deg, de er aldri fornøyde og psssiv aggressive. Han ser behovet om å være til stedet fremfor å la dem være alene med deg. Derfor får de komme når han har fri fra jobb. 

Anonymkode: e9bcc...0cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

For et mareritt 😵 Jeg synes ikke du høres urimelig ut på noen måte. Be mannen din komme tidligere hjem flere ganger i uka for å ta dem i mot eller be han si at sviger får komme i helgene når han er hjemme hvis hun vil møte barnebarnet sitt. Han kan si at hverdager passer dårlig siden han jobber så mye. Han kan si at HAN SER at de sliter ut deg, de er aldri fornøyde og psssiv aggressive. Han ser behovet om å være til stedet fremfor å la dem være alene med deg. Derfor får de komme når han har fri fra jobb. 

Anonymkode: e9bcc...0cf

Hun vil ikke komme i helgene for da går hun glipp av sine interesser. Skrev på melding at "du kan jo sette av en helg og ha en hel dag med barnebarnet." Det var en melding jeg ikke fikk svar på. Skrev så en ny melding om at "du får avtale med sønnen din" og fikk svar med en gang. 

Han sier at det passer dårlig i uka siden han jobber mye. Får forståelse så da henvender de seg til meg. Men de tror ikke på at jeg ikke orker besøk, da bare holder jeg de borte fra barnebarnet. Når må  går hjemme sånn og barnet ikke har kolikk kan man umulig være sliten. 

Vi vet begge at de aldri blir fornøyde og i perioder vegrer han seg mot den nesten daglige telefonsamtalen fra henne. 

Kjenner bare at jeg møter kun veggen med disse folka og at jeg er helt tom, men jeg vet ikke om mannen ser hvor slitsomt det er for meg. Og jeg vil jo ikke ha det sånn at hver gang vi prater om de så har jeg ikke hyggelige ting å si. Sikkert ikke hyggelig for han å høre på hva jeg går gjennom. Men heller ikke kos å høre om hva jeg mener om de. 

Anonymkode: 50592...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

For et mareritt 😵 Jeg synes ikke du høres urimelig ut på noen måte. Be mannen din komme tidligere hjem flere ganger i uka for å ta dem i mot eller be han si at sviger får komme i helgene når han er hjemme hvis hun vil møte barnebarnet sitt. Han kan si at hverdager passer dårlig siden han jobber så mye. Han kan si at HAN SER at de sliter ut deg, de er aldri fornøyde og psssiv aggressive. Han ser behovet om å være til stedet fremfor å la dem være alene med deg. Derfor får de komme når han har fri fra jobb. 

Anonymkode: e9bcc...0cf

Verste er jo at han ikke orker han heller, men de tar ikke han for det 😜

Anonymkode: 50592...863

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får være klar med dem at de ikke får være alene med deg! Så da må svigermor finne tid mellom ærende i helgene. 

Anonymkode: e9bcc...0cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ser sine svigerforeldre bare noen få ganger i året, i påsken, ved jul, bursdager  ect - jeg er en av dem😅 ikke ukentlig! 

Anonymkode: e9bcc...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...