AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #21 Skrevet 27. september 2018 https://www.klikk.no/foreldre/gravid/fodsel/slimpropp-og-fodsel-2233501 Anonymkode: 745b7...9d1 1
Miss.Wildfox Skrevet 27. september 2018 #22 Skrevet 27. september 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: På mitt ståsted kan jeg ikke anbefale dette,nei. Mer nysgjerrig på hvorfor du mener dette er helt trygt..? Nå handler det ikke bare om farer, men også forstyrrelser. La alt være i fred. De som ikke føler eller opplever noe kan selvsagt styre på som normalt. Anonymkode: 19250...16f Ditt ståsted er personlig, jeg har mitt fra fagpersoner. Samleie er ikke farlig for mor eller baby, med visse unntak: vannet må ikke ha gått, dersom morkakens plassering ikke er optimal (dekker helt eller delvis mormunnen), hvis man har truende prematur fødsel (avkortet mormunn og/eller hatt rier som er stoppet tidlig i svangerskapet). Dersom man bør avstå fra samleie av medisinske årsaker får man beskjed av helsepersonell. Såklart gjør man ikke noe man ikke har lyst til eller føler seg komfortabel med, men det er absolutt ikke farlig. Hvis jeg skal gi deg mitt personlige synspunkt har jeg den oppfatningen av at det ikke finnes noe mer naturlig hvis paret selv ønsker det. Det er samleie som var starten på graviditeten og samleie kan også avslutte det når mormunnen er moden nok og klar, ironisk nok. Sæd inneholder nemlig prostaglandiner som kan føre til modning og utskillelse av kjærlighetshormonet oxytocin kan føre til fødselsstart når det er klart. Prostaglandiner er faktisk noe av det man bruker for å starte fødselen ved overtidig svangerskap. Her er en sikker kilde til informasjon: https://helsenorge.no/gravid/sex-nar-du-er-gravid 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #23 Skrevet 27. september 2018 1 minutt siden, Miss.Wildfox skrev: Ditt ståsted er personlig, jeg har mitt fra fagpersoner. Samleie er ikke farlig for mor eller baby, med visse unntak: vannet må ikke ha gått, dersom morkakens plassering ikke er optimal (dekker helt eller delvis mormunnen), hvis man har truende prematur fødsel (avkortet mormunn og/eller hatt rier som er stoppet tidlig i svangerskapet). Dersom man bør avstå fra samleie av medisinske årsaker får man beskjed av helsepersonell. Såklart gjør man ikke noe man ikke har lyst til eller føler seg komfortabel med, men det er absolutt ikke farlig. Hvis jeg skal gi deg mitt personlige synspunkt har jeg den oppfatningen av at det ikke finnes noe mer naturlig hvis paret selv ønsker det. Det er samleie som var starten på graviditeten og samleie kan også avslutte det når mormunnen er moden nok og klar, ironisk nok. Sæd inneholder nemlig prostaglandiner som kan føre til modning og utskillelse av kjærlighetshormonet oxytocin kan føre til fødselsstart når det er klart. Prostaglandiner er faktisk noe av det man bruker for å starte fødselen ved overtidig svangerskap. Her er en sikker kilde til informasjon: https://helsenorge.no/gravid/sex-nar-du-er-gravid Jeg er fagperson, men det er ikke lov å si på forumet. Har du fått inntrykk av at samleie er TS sitt hovudproblem? Det er ikke et tema. Så kan du google og søke alt du vil etter et eller annet. Jeg tror TS håndterer dette helt fint. Anonymkode: 19250...16f
Miss.Wildfox Skrevet 27. september 2018 #24 Skrevet 27. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er fagperson, men det er ikke lov å si på forumet. Har du fått inntrykk av at samleie er TS sitt hovudproblem? Det er ikke et tema. Så kan du google og søke alt du vil etter et eller annet. Jeg tror TS håndterer dette helt fint. Anonymkode: 19250...16f Nei absolutt ikke, men når du sier at ingenting bør være i nærheten av en gravid kvinnes kjønnsorgan etter at slimproppen er gått og dette ikke er noe du anbefaler da du mener det ikke er trygt, følte jeg for å nøste opp i det da informasjonen er feil. Mange kvinner (og menn) vil få denne tråden opp når de googler slimproppen i tiår frem i tid, det kan skape unødig bekymring. Desverre finnes det nok av de som tror på alt de leser og ikke vet at det finnes kilder på nett som er troverdig og korrekt basert på forskning (som helsenorge.no). Hvordan TS forholder seg til feilaktig råd og informasjon har jeg ingen forutsetninger for å mene noe om. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #25 Skrevet 27. september 2018 Takker for alle innspill 😊 Legen mente også slimproppen har gått og ettersom jeg fremdeles har hyppige kynnere med enten 15 eller 5 min mellomrom, bør jeg forvente fødselen starter i løpet av nærmeste dagene. Han trodde ikke det gikk flere uker over som det KAN gjøre ettersom jeg er jo så nærme termin, men selvsagt ingen garanti. Så lenge kynnerne er som de er, skulle jeg slappe av mest mulig og samle krefter. Prøve å sove til tross for vonde sammentrekninger. Mye av det av 16f nevnte Sex er det siste jeg kunne tenke meg nå. Lysten har vært enormt i det siste, men jeg føler meg «åpen» og rar der nede siden dette startet, så bare tanken på sex er kjip 🙊🙊 Anonymkode: 1e4ed...f5f
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #26 Skrevet 27. september 2018 Det er helt riktig som Miss.Wildfox sier, det er ikke farlig å ha samleie etter slimproppen har gått. Det er kun når vannet har gått at man skal avstå fra det. I tillegg kan slimproppen gå flere uker før fødsel starter og er derfor ingen sikker indikasjon på at fødselen er nært forestående, men siden du er såpass langt på vei og du har så hyppigere kynnere så er det vel mer sannsynlig at det ikke tar så lang tid for deg. Høres fornuftig ut at du hviler deg og samler krefter til fødselen! Lykke til! Anonymkode: 9a4cd...69f 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2018 #27 Skrevet 27. september 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt riktig som Miss.Wildfox sier, det er ikke farlig å ha samleie etter slimproppen har gått. Det er kun når vannet har gått at man skal avstå fra det. I tillegg kan slimproppen gå flere uker før fødsel starter og er derfor ingen sikker indikasjon på at fødselen er nært forestående, men siden du er såpass langt på vei og du har så hyppigere kynnere så er det vel mer sannsynlig at det ikke tar så lang tid for deg. Høres fornuftig ut at du hviler deg og samler krefter til fødselen! Lykke til! Anonymkode: 9a4cd...69f Takk 😊😊 Anonymkode: 1e4ed...f5f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå