Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs i uke 39+5. Har ingen kynnere eller murringer, ei heller annet som kan gi tegn på fødsel i nærmeste fremtid. Det jeg derimot merket på toalettet isted var en klump med gulhvit slim/utflod på papiret. Det var på strl med en tier kanskje. Tenkte ikke så mye over det der og da før jeg begynte å lese noe om slimpropp i en annen tråd her. Ingen tegn på noe blod. Bare en svak gulhvit farge. 

Kan det være denne beryktede slimproppen jeg har hørt så mye om?! 

Anonymkode: 1e4ed...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være. Ingen her kan vel svare bedre på det enn du uansett.

Skrevet
31 minutter siden, addict skrev:

Kan være. Ingen her kan vel svare bedre på det enn du uansett.

Hehe, vet nå ikke hvor god jeg er på å svare på det, men mistenker det var det. 

Denne gangen merket jeg rester, og det hadde noe spor av blod i seg. Svært lite, men fargen var mer grumsete med blodflekker. 

Godt det er legekontroll i morgen tidlig. Puuh! 

Skrevet

Det kan godt hende. For min del gikk det et prosjektil i trusa med slim og væske og riene begynte rett etter. Når skal du til lege? Om det er sent hadde jeg ringt inn slik at legen ble oppdatert. Ikke vask eller spyl deg i underlivet før du har snakket med lege, skjer det flere endringer så ringer du føden.

Ønsker deg lykke til, og alt godt for både du og den lille!

Anonymkode: 19250...16f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende. For min del gikk det et prosjektil i trusa med slim og væske og riene begynte rett etter. Når skal du til lege? Om det er sent hadde jeg ringt inn slik at legen ble oppdatert. Ikke vask eller spyl deg i underlivet før du har snakket med lege, skjer det flere endringer så ringer du føden.

Ønsker deg lykke til, og alt godt for både du og den lille!

Tusen takk ❤️ 

Jeg har time kl 08.00 imorgen tidlig. Det er egentlig for vanlig kontroll, men jeg skal nevne det for ham og høre hva han tenker. Men ikke vaske underlivet?!  

Tegn på at fødsel nærmer seg da kanskje?! :) 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk ❤️ 

Jeg har time kl 08.00 imorgen tidlig. Det er egentlig for vanlig kontroll, men jeg skal nevne det for ham og høre hva han tenker. Men ikke vaske underlivet?!  

Tegn på at fødsel nærmer seg da kanskje?! :) 

Jeg tror du og kroppen er igang. Du skal ikke ha noe i nærheten av underlivet i tilfelle passasjen mellom livmor og fødselskanal er brutt. Føler du behov, så vasker du vulva med vann. Igjen, skjer det noe mer, så ringer du føden. Hvordan føler du deg?

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du og kroppen er igang. Du skal ikke ha noe i nærheten av underlivet i tilfelle passasjen mellom livmor og fødselskanal er brutt. Føler du behov, så vasker du vulva med vann. Igjen, skjer det noe mer, så ringer du føden. Hvordan føler du deg?

Føler meg helt fin, men merker jeg har svake sammentrekninger nederst i magen ca hver 15. Minutt. Varer kun 1 minutt omtrent. Som sterk mensenmurring. 

Får ikke sove igjen enda hvertfall. Prøver å følge litt med. :) 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg helt fin, men merker jeg har svake sammentrekninger nederst i magen ca hver 15. Minutt. Varer kun 1 minutt omtrent. Som sterk mensenmurring. 

Får ikke sove igjen enda hvertfall. Prøver å følge litt med. :) 

ok. Høres helt typisk ut. Er du alene? :)
 Legg deg på siden og hvil i hvertfall!

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ok. Høres helt typisk ut. Er du alene? :)
 Legg deg på siden og hvil i hvertfall!

Herregud, jeg er glad du er våken her og kan gi noen råd ❤️ Tusen, tusen takk! 

Høres typisk ut for hva? At fødsel starter i løpet av noen dager? 

Mannen ligger å snorker ved siden av meg her 😂🙊 han skal opp om et par timer. 

Skrevet

Herregud, jeg er glad du er våken her og kan gi noen råd ❤️ Tusen, tusen takk! 

Høres typisk ut for hva? At fødsel starter i løpet av noen dager? 

Mannen ligger å snorker ved siden av meg her 😂🙊 han skal opp om et par timer. 

Slapp helt av. Slimproppen kan gå flere uker før fødselen. Det er ikke noe tegn på noe annet egentlig enn at du kommer til å føde en gang i løpet av de neste månedene. Lev livet helt som vanlig. AnonymBruker 16f er jo helt på viddene.

Anonymkode: 745b7...9d1

• Liker 4
Skrevet

Det er nok fødsel på gang, kjære deg 😊 Men enda kan natta og morradagen gå før det starter skikkelig. Ser du får råd om å legge deg på siden, vel - hvis du vil ha det ordentlig i gang, må du opp og gå. Sette deg på huk og la tyngdekrafta bidra er også et tips 😊 Om den var på størrelse med en tier - er ikke hele proppen gått, og det er nok tett oppi der, så slapp bare av. Jeg har født fire barn, de to første fødslene startet som du beskriver! 

Anonymkode: 70301...40a

• Liker 1
Skrevet

Når fødsel starter er umulig å si, men jeg er glad du skal til lege i morgen. Som jeg sa, bare vann på vulva. Med dine uker, dager og din reaksjon ligger det vel i kortene hva som er i vente. Som regel er man ikke i tvil når noe skjer, men din fortelling er så typisk at det er trolig noe er i gjære. Legg deg og slapp av :) ta livet med ro :)

• Liker 1
Skrevet

Slapp helt av. Slimproppen kan gå flere uker før fødselen. Det er ikke noe tegn på noe annet egentlig enn at du kommer til å føde en gang i løpet av de neste månedene. Lev livet helt som vanlig. AnonymBruker 16f er jo helt på viddene.

Med 39+6 nå håper jeg da for Guds skyld baby kommer før om et par måneder 😂😂 helst snarest så jeg blir ferdig og slippe å grue meg mer 🙊

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg ikke. Du bør oppleve, hjelpe, erfare og lære mer.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fødsel på gang, kjære deg 😊 Men enda kan natta og morradagen gå før det starter skikkelig. Ser du får råd om å legge deg på siden, vel - hvis du vil ha det ordentlig i gang, må du opp og gå. Sette deg på huk og la tyngdekrafta bidra er også et tips 😊 Om den var på størrelse med en tier - er ikke hele proppen gått, og det er nok tett oppi der, så slapp bare av. Jeg har født fire barn, de to første fødslene startet som du beskriver! 

Anonymkode: 70301...40a

Når fødsel starter er umulig å si, men jeg er glad du skal til lege i morgen. Som jeg sa, bare vann på vulva. Med dine uker, dager og din reaksjon ligger det vel i kortene hva som er i vente. Som regel er man ikke i tvil når noe skjer, men din fortelling er så typisk at det er trolig noe er i gjære. Legg deg og slapp av :) ta livet med ro :)

Tusen takk, dere ❤️ Litt mer betrygget på hva som skjer. Er óg veldig glad for legetimen i morgen tidlig. Da håper jeg han henviser til kontroll på sykehuset om det er noen endringer, men jeg skal følge godt med i natt og ringe føden om det er store endringer. 

Skrevet

Tusen takk, dere ❤️ Litt mer betrygget på hva som skjer. Er óg veldig glad for legetimen i morgen tidlig. Da håper jeg han henviser til kontroll på sykehuset om det er noen endringer, men jeg skal følge godt med i natt og ringe føden om det er store endringer. 

Så en postet at jeg var helt på villspor. Du skal gjøre det du føler er riktig, og det virket som at du søkte mer bekreftelse enn råd. Legg deg til å sove/hvile. Så ser du :) 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så en postet at jeg var helt på villspor. Du skal gjøre det du føler er riktig, og det virket som at du søkte mer bekreftelse enn råd. Legg deg til å sove/hvile. Så ser du :) 

Jeg tok det innlegget med en klype salt :) glad for alle dine innspill ❤️

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg deg å sove. Dersom du får rier eller vannet går kan du begynne å tenke på å ringe føden. Slimproppen trenger ikke bety noe som helst. Selvfølgelig føder du snart når du er så langt på vei, men inntil fødselen begynner er det bare å slappe av. Dusj og vask deg helt som vanlig. Du trenger ikke ta noen spesielle hensyn overhode så lenge ikke vannet er gått. Du kan faktisk gå i mange dager enda før noe skjer. Jeg har selv gått med 4 cm åpning i flere uker før fødselen da jeg fødte et av mine barn.

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke ha noe i nærheten av underlivet i tilfelle passasjen mellom livmor og fødselskanal er brutt.

Hva mener du med dette? Det er nemlig helt trygt å ha samleie selv om slimproppen har gått. Med mindre vannet har gått er det helt trygt. 

TS: Kan absolutt høres ut som det er deler av slimproppen som går. Dette er tegn på at kroppen begynner å modne seg. Slimproppen kan gå lang og kort tid i forveien og er ikke en sikker indikator på når fødselen starter. Med tanke på svangerskapslengden din er det uansett ikke snakk om lang tid 😊 Lykke til!

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Miss.Wildfox skrev:

Hva mener du med dette? Det er nemlig helt trygt å ha samleie selv om slimproppen har gått. Med mindre vannet har gått er det helt trygt. 

TS: Kan absolutt høres ut som det er deler av slimproppen som går. Dette er tegn på at kroppen begynner å modne seg. Slimproppen kan gå lang og kort tid i forveien og er ikke en sikker indikator på når fødselen starter. Med tanke på svangerskapslengden din er det uansett ikke snakk om lang tid 😊 Lykke til!

På mitt ståsted kan jeg ikke anbefale dette,nei. Mer nysgjerrig på hvorfor du mener dette er helt trygt..? Nå handler det ikke bare om farer, men også forstyrrelser. La alt være i fred. De som ikke føler eller opplever noe kan selvsagt styre på som normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...