Gå til innhold

Min sønn(15)røyker hasj


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, veggteppe skrev:

Synes det høres fornuftig ut. Han er heldig som har så gode foreldre. At han selv sa ifra og ba om hjelp er god indikator på at han vil lykkes. Hold kommunikasjonen åpen. Legg godt tilrette for at han får etablert seg i den nye arenaen (hobby) som han har påbegynt og knytter sin identitet mot denne gjengen, ikke den gamle «dårlige».

Du sa han nylig hadde starter med en ny hobby/interesse, og fortalte selv også nylig om de dårlige valgene han har tatt.

Kanskje har han følt seg dratt imellom de to «identitetene» og miljøene. og derfor valgt å be om hjelp? 

Synes det høres ut som at dere gjør en god jobb! :) 

Tusen takk! Du aner ikke hvor godt det er å lese dette. Jeg føler meg så alene midt oppi dette, så når jeg får sånne gode ord, så føler jeg en boost inni meg som jeg virkelig trenger nå. Vi har ikke tenkt å inneblande mange. Vi tar dette et skritt om gangen. Det er tross alt gutten vår det er snakk om. Forhåpentligvis var dette et feil-valg som han ønsker å rette opp igjen. Sånn som vi ser det nå, så virker det slik. 

Anonymkode: e3916...206

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, waco skrev:

Hvis det ikke er rene urinprøver hva gjør du da, - skader han litt med straff?

Kan ikke du fortelle litt om hvordan det er mulig å eie et annet menneske, med litt kontroll?

Ts her. Jeg mener at man aldri kan eie et annet menneske og man kan aldri underkue for å få kontroll. Men det jeg forsøker er å guide han til å selv se at dette kan bli svært destruktivt for han på ulike områder i i hans eget liv. Nå er han i en alder der hjernen ikke er utviklet, så han kan ikke se på konsekvensene av egen handling på lik linje med oss voksne. Ikke minst er det jo mitt og farens ansvar å gjøre det vi kan for å unngå videre utvikling i denne destruktive adferden. Jeg har sett forandringen siden vinter, og ingenting tyder på at han er lykkelig og gjør ting bedre ved å røyke hasj. Han spør meg om hjelp, for han ser det selv nå at han har følt seg så kjip og tung. Han har alltid vært åpen og ærlig. Men dette følte han som et stort stress og det bygger seg opp innvendig, sa han til meg. Han har ikke røykt siden August. Om to uker starter han urinprøver. Vi må få igang forebyggende arbeid, i samarbeid med han. Jeg takker bare at han er villig til dette, for gudene vet hva jeg hadde gjort om han satte seg på bakbeina og gav blaffen i alt. 

Anonymkode: e3916...206

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...