Gå til innhold

Renseprodukter - hva funker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er supersløv på å rense huden min.. Ofte bare såpe og vann, eller sånne renseservietter (jada, jeg vet det er helt på trynet..) Så NÅ skal det skjerpes - og jeg vil gjerne ha noen gode tips ifht rens av hud: Hva bruker dere? Og en god peelingprodukt? (For det skal vel ikke brukes hver kveld?) Er jo helt latterlig at jeg kjøper dyre kremer og serum, men ikke prioriterer å rense og peele først..

Anonymkode: 4ccb9...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emergin c. Dyrt, men det beste jeg har prøvd, og jeg har prøvd mye! Huden blir helt ny. Jeg tenker det er helt Ok å bruke renseservietter innimellom, så lenge de er milde og man bruker fuktighetskrem etterpå. Vanlig prosedyre er:

* rens (gjerne 2 omganger) 

* peel (du trenger ikke peel mer enn 2-3 ganger i uken, kommer an på hvilken du bruker. Pleier å stå skrevet på de.

* toner

* serum

* fuktighetskrem 

og så kan du bruke ansiktsmaske ca 2 ganger i uken

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best rensekrem og har ikke funnet en eneste rensekrem som fjerner all sminke selv om jeg renser to ganger.  Er alltid litt igjen når jeg drar over med toner.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Peonjenta skrev:

Jeg liker best rensekrem og har ikke funnet en eneste rensekrem som fjerner all sminke selv om jeg renser to ganger.  Er alltid litt igjen når jeg drar over med toner.  

 

Du kan bruke vannbasert rens for å rense i dybden. Koreansk hudpleie er veldig i «vinden» for tiden. De har ti steg i ansiktspleie rutinen. Er der jeg har det å rense to ganger fra.

https://www.skinsecret.no/10-stegs-koreansk-hudpleierutine/

Endret av Lalala123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Lalala123 skrev:

Vannbasert rens er ikke oljerens 😉

Jeg regner med at siden den står som nummer en så må den brukes først.  Min foundation er tilnærmet vannfast som de fleste foundations og de lar seg ikke fjerne med noe som er vannbasert.  Skum og olje virker nok bedre enn rensekrem men jeg liker nå best rensekrem.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Peonjenta skrev:

Jeg regner med at siden den står som nummer en så må den brukes først.  Min foundation er tilnærmet vannfast som de fleste foundations og de lar seg ikke fjerne med noe som er vannbasert.  Skum og olje virker nok bedre enn rensekrem men jeg liker nå best rensekrem.......

Janei altså bruk rensekrem du! 😂 Svarte deg så best jeg kunne utifra det første innlegget ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 0.48, Peonjenta skrev:

Jeg regner med at siden den står som nummer en så må den brukes først.  Min foundation er tilnærmet vannfast som de fleste foundations og de lar seg ikke fjerne med noe som er vannbasert.  Skum og olje virker nok bedre enn rensekrem men jeg liker nå best rensekrem.......

Hvis du ikke liker å bruke olje, men har en foundation som er vannfast, hva med å bruke en rensebalm? F.eks Clinique take the day of balm? Du må nok velge noe mer enn en rensekrem hvis du skal få av all sminken når du bruker vannfast foundation. Selv bruker jeg Clinique sin balm først, så en annen rens, før jeg følger opp med toner/serum/krem. 

Anonymkode: 7fbe8...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar først av det meste av sminken med Harmoni serviettene fra vita. Deretter renser jeg huden med Emma s cleansing facial wash. En krem som skummer lett når man blander med vann. Så bruker jeg av og til toner (når jeg husker det :ler: ) så serum og krem fra the ordinary.

Anonymkode: 3ab3e...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oljete og dehydrert hudtype, så hva du trenger å bruke har jo alt å si ut i fra hvilken hudtype du har. Jeg brukte å ha helt jævlig hud. Kviser over hele, de gjorde vondt, og huden klødde uansett hva jeg brukte. Måtte dekke med sminke for å være presentabel på jobb etc. Nå bruker jeg så og si aldri sminke, og huden min er i balanse. 

Jeg bruker ulikt morgen og kveld, og litt forskjellig alt etter hva jeg har der og da. Har nesten alltid to cleansere, en til morgen og en til kveld. Emma Hardie er en fuktbombe, og deilig å bruke før leggetid, og Oskia syns jeg frisker og strammer opp så godt, så jeg liker godt å bruke den på morgenen.

Cleansere jeg liker for tiden:
Emma Hardie Moringa Cleansing Balm - kveld (denne er fantastisk)
Oskia Renaissance Cleansing Balm - morgen (også helt nydelig!)
Pixi Rose Balm Cleanser - morgen (ok+, begynte å prøve denne mnd)

Så følger jeg opp med dette:
Pixi Rose Tonic - morgen/Pixi Glow Tonic - kveld
Serozinc
Pixi Rose Caviar Essence
Pixi Rose Flash Balm
Hydralauron Moisture Serum
Kiehl’s Midnight Recovery Serum - kveld

Så er det forskjellig ut i fra tid på døgnet og året hvilken fuktighetskrem jeg behøver. 
Tromborg Below 10 Degrees - på vinteren
Pixi H20 Skindrink - morgen

Og jeg har bestilt Pixi Rose Ceramide Cream som er på vei i posten sammen med litt annet. Blir kjekt å prøve.

Det viktigste du kan gjøre er å finne ut hvilken hudtype du faktisk har. Mange tar helt feil - det gjorde jeg. Da kan du finne de riktige produktene, om du så velger 4 baseprodukter eller en slik rutine som jeg liker. Lykke til! Å passe på huden sin er viktig, men kan også være en skikkelig luksus man unner seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/25/2018 at 12:00 AM, Peonjenta said:

Jeg liker best rensekrem og har ikke funnet en eneste rensekrem som fjerner all sminke selv om jeg renser to ganger.  Er alltid litt igjen når jeg drar over med toner.  

 

Jeg renser først med kokosolje (bruker vannfast mascara, så det må til), så to runder med balm rens. Anbefaler Emma Hardie. Den funker til de fleste hudtyper. Den er knallhard mot sminken, men skånsom for huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine produkter: 

Sminkefjerner: Kokosnøttolje som jeg tørker av med en fuktig babywipe. 

Ansiktsvask: Lush sin Herbalism. Jeg liker også Angels on bare skin. 

Toner: Jeg har en flaske på bade med 2/3 kaldt vann, 1/3 eplesidereddik og noen dråper tetre-olje. 

Fuktighet: Clinique dramatically different moisturizing gel. Denne har jeg brukt i mange år og har ikke funnet en "snillere" og mer naturlig fuktighetskrem som gir like bra resultat. På kvelden blander jeg noen dråper mandelolje i kremen for enda mer fukt uten at huden blir fet. Etter dusj bruker jeg bare mandelolje. 

Thats it. 

Anonymkode: 958c7...cff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker bomullpads med lunkent vann og får av det verste.  Deretter bruker jeg ansiktrens i 2 omganger og klut med varmlunket vann. Ellers bruker jeg egen øyesminkefjerner til øyesminke.  Men bruker svært lite på huden i ansiktet da. Less is more.  

Anonymkode: 03e6d...fa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...