Gå til innhold

Selfie og rumpe- profiler på instagram. Jeg blir flau.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Masse kvinner legger ut bilder av rumpene sine. De står på badet, med bodyen dratt oppi rumpa når de lener seg litt over vasken. Står på en veranda i trusa. Hvorfor? Jeg kunne aldri lagt ut noe slik! "Synes du at jeg har fin rumpe? Kom og ta meg bakfra" er faktisk hva jeg tenker når jeg ser de. Og jeg er kvinne. 

Og så er det både kvinner og menn, som har profiler bare bestående av seg selv. Og selfies. De skriver "god natt" "ha en fin dag" "snart eksamen" "snart komfirmasjon" men så har de bare nok en selfie av seg selv. Er det fordi de ønsker deg en "god natt""god dag" at de legger ut bilde, eller er det en slags unnskyldning for å vise seg? Det lyser narsissisme lang vei. Mannen som legger ut bildene er ikke stygg skkurat, men jeg blir kvalm når selvopptattheten lyser så langt. Mest sannsynlig står han bare og ser seg i speilet og tenker hvor umenneskelig fantastisk han er, noe han absolutt ikke er. 

Anonymkode: 06850...d86

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett. Å fiske etter bekreftetelse gjennom ekshibisjonisme har blitt den nye religionen. Skikkelig trist, fordi gleden er så kortvarig og da må man gjøre drøyere ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, UhmmHæ? skrev:

Du har rett. Å fiske etter bekreftetelse gjennom ekshibisjonisme har blitt den nye religionen. Skikkelig trist, fordi gleden er så kortvarig og da må man gjøre drøyere ting. 

Kortvarig, jeg skjønte ikke helt? 

Men det er så kleint. De drar trusene, bikiniunderdelen og bodyene nærmest oppi rumpe mens de ber noen ta bilde fra bak dem. Hva er det de skl ligne på? "Her står en drømmekvinne og venter på å bli tatt"? Er hva jeg leser mellom linjene. 

Men mennene med bare selfies på profilen sin er like kleint. 

Anonymkode: 06850...d86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, UhmmHæ? skrev:

Du har rett. Å fiske etter bekreftetelse gjennom ekshibisjonisme har blitt den nye religionen. Skikkelig trist, fordi gleden er så kortvarig og da må man gjøre drøyere ting. 

Enig! Tragisk! :(

Anonymkode: 6c4a8...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker ikke jeg instagram, men tenker mye av det samme som TS når jeg ser folk legger ut denne typen bilder av seg selv i andre sammenhenger, og jeg har problemer med å forstå at folk synes det er naturlig, og ikke selv blir flaue, når de legger ut slike bilder av seg selv som skriker oppmerksomhetssyke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er trist er jo at å få komplimenter på rumpa/utseendet faktisk gir mange unge selvtillit. Mange baserer selvtilliten på antall likes og komplimenter på å vise lite hud, eller et ansikt så fullt med sminke og løsvipper at du knapt ser hvem det er. 

Prøver å gjøre mitt for at datteren min på 11 år skal lære gode verdier allerede nå, slik at hun kanskje forstår at hun har en verdi i seg selv, og ikke havner der at å legge ut lettkledde bilder av seg selv blir veien til å føle seg bra.

Da hadde jeg helt ærlig følt at jeg hadde feilet som mor.

Anonymkode: 47c17...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, jeg mener det er jo pent å se på men det er det ekstreme suget etter oppmerksomhet jeg blir helt kvalm av. 

"Klar for første dag i bhg" skriver mammaen stolt, mens hennes formfulle bryster og sugemunn eser opp mot linsa fra hennes trange topp og oversminkede ansikt mens hun ligger på sofaen, hun tok sikkert 15-30 bilder for å få det perfekte bildet og neste bilde sier " kom for sent første dag 🙈🙈🙈🙈🙈"

Narkissos ville vært stolt.

Anonymkode: 0b205...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...