Gå til innhold

Kjøpe fryser som kan oppbevare 80 grader?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei hei. Jeg vurderer å kjøpe en fryser som kan holde 80 grader minus, hvor i Norge får man kjøpt dette?

God helg KG folket. :)

Anonymkode: e676a...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei hei. Jeg vurderer å kjøpe en fryser som kan holde 80 grader minus, hvor i Norge får man kjøpt dette?

God helg KG folket. :)

Anonymkode: e676a...bcf

Hva skal du fryse ned?

Anonymkode: b8de2...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du googler fryser minus 80 grader , får du flere treff men kun i danmark...

Anonymkode: b8de2...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du må lete hos firmaer som selger laboratorieutstyr. Du finner det i alle fall ikke på Elkjøp, for å si det sånn. 

Anonymkode: cb51b...779

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sånt i det hele tatt produseres - hva med å bare spørre en forhandler/butikk av hvitevarer om det er noe de kan skaffe for deg? 

Anonymkode: 54ddd...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei du kan ikke fryse ned din egen sæd eller egg...

Slike frysere koster flesk og skjorta. Husker en de kjøpte på en plass jeg jobbet og den kostet vel 140 tusen eller deromkring og den frøys ned til minus 90.

De kjøpte enn annen som gikk ned til minus 180 og den kostet vel 700 tusen...

http://www.smscientific.com/ultra-low-temperature-equipments-manufacturers/index.php

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei hei. Jeg vurderer å kjøpe en fryser som kan holde 80 grader minus, hvor i Norge får man kjøpt dette?

God helg KG folket. :)

Anonymkode: e676a...bcf

Oi! Hva skal du med det? Tror det skal godt gjøres å komme under 100.000 kroner for en slik, og det er ganske store saker (veier fort et par hundre kilo). Du kan f.eks kjøpe hos kilab.

https://www.kilab.no/produkter/panasonic/-86-frysebokser.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderte å fryse ned egen sæd ja. Hva er den kaldeste fryseren som man får kjøpt til under 50 000 kr? God kveld forresten.:)

Anonymkode: c326c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 26.9.2018 den 20.38, visp skrev:
 

Kan du ikke kontakte en sædbank og spørre om å få leie en bitteliten plass der?

Har lyst til å oppbevare det hjemme.

Anonymkode: c326c...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare å fryse ned sæd og så tro at du kan tine den igjen om 8 år og ta den i bruk. Organisk materiale som skal fryses ned for å tines opp til senere medisinsk bruk må behandles og fryses ned på rett måte for ikke å bli ødelagt (og tines igjen for den del). Det varer heller ikke evig. Får du strømbrudd i hjemme ryker heler fryseprosessen. Jeg jobber et sted der vi har fryser som går ned til -85 for oppbevaring med medisinsk organisk materiale. Å bruke en slik fryser krever en hel del sikringstiltak, du kan få froskader bare av å åpne den. Det krever stor plass, et gulv som tåler mye vekt og ikke minst et enormt kjølesystem, så du hadde neppe fått plass i boden. Prosjektet ditt er ikke realistisk. Skal du gjennom behandling som gjør at sædkvaliteten forringes kan du få fryst ned i offentlig sædbank, ellers er det nok av private som tilbyr dette i utlandet. 

Anonymkode: 65532...bef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2018 den 9.44, AnonymBruker skrev:
 

Har lyst til å oppbevare det hjemme.

Anonymkode: c326c...b1e

Ja, ok. Regner med at du vil kjenne den utgiften på pungen iallefall:)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...