Gå til innhold

Er det veldig uvanlig å røyke for de som er 20 år . jeg vil begynne å røyke.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, lurer på dette. Jeg snuser pr tidspunkt, og det er jeg ikke flau over. Mange gjør jo det. Men røyking er det vel ikke så mange unge som driver med? Veldig fintom noen som varer jobber i matvarebutikken. Ser dere ofte unge folk som kjøper røyk? Jeg vil bytte ut snusen med røyk. Fordi snus misfarger tennene mine. 

Anonymkode: 027de...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehm... det gjør røyk også! 

Kan du ike bare slutte, hvorfor må du erstatte en dårlig vane med en annen..?

 

Anonymkode: dcd49...05b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er nok helst gamliser som meg som røyker, og snus er og blir ganske harry. For din egen del bør du holde deg unna alt sånt.

Hilsen en røyker

Anonymkode: 500ff...bed

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, lurer på dette. Jeg snuser pr tidspunkt, og det er jeg ikke flau over. Mange gjør jo det. Men røyking er det vel ikke så mange unge som driver med? Veldig fintom noen som varer jobber i matvarebutikken. Ser dere ofte unge folk som kjøper røyk? Jeg vil bytte ut snusen med røyk. Fordi snus misfarger tennene mine. 

Anonymkode: 027de...7c3

Og du tror ikke at røyk gjør tennene dine stygge og gule? Samt gir deg en skikkelig dårlig ånde og kroppslukt? Og kanskje kreft, dårlig økonomi, dårlig kondis osv osv. Vanskelig å finne en kjæreste som aksepterer denne ekle uvanen. Dersom du vil slutte med snus bør du heller gå over til nikotintyggis, men vær obs på at du også kan bli avhengig av det. Men mye bedre med tyggis enn snus og røyk. For å svare på spørsmålet ditt: tror det er svært få unge som røyker. Jeg jobber på en vgs, og ser svært sjeldent at ungdommer på studiespes med en sigarett i hånden. Ser kun noen få fra yrkesfag. 

Anonymkode: 05e1c...f55

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk misfarger også tennene i tillegg til at du har en mye høyere risiko for kreft (og ikke bare i lungene, men i hele kroppen).  Kan vel også nevne KOLS. Vær så snill ikke ødelegg deg selv med en sånn dumskap. 

Anonymkode: eef4c...ea8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er nok helst gamliser som meg som røyker, og snus er og blir ganske harry. For din egen del bør du holde deg unna alt sånt.

Hilsen en røyker

Anonymkode: 500ff...bed

Ts: Ja, men jeg handler alltid på den samme butikken. Er kun 1 butikk her i området. Der kjenner de meg såpass god at jeg småprater med de som jobber der osv, dekjenner meg igjen. Vet til og med hvilken snus jeg skal ha. Ville du som sitter i kassen syntes at det var rart om jeg plutselig skulle ha røyk istedenfor snus. 

Anonymkode: 027de...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Røyking er skikkelug turn off, så du må være forberedt på at mulige partnere velger deg bort fordi du røyker. For meg er det ihvertfall helt uaktuelt å date en som røyker - det er harry, og vitner om dårlig dømmekraft og lav intelligens.

Hvorfor vil du med vilje gjøre deg avhengig av et stoff som gir deg lav status, dårlig økonomi og som kommer til å forgifte deg og drepe deg langsomt?

Anonymkode: b2182...466

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå over til Epok snus da vel, den er helt hvit. Men surhetsregulerende middel er der likevel og det kan gulne tennene litt. 
Røyk misfarger også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med e sigg istede. Missfarger ikke tennene og er mye mindre skadelig enn røyk og snus. 

Anonymkode: d3fac...8bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både snus og røyk er superteit, men at du baserer kva du vil gjera på kva er vanlig at andre gjer er kanskje meir teit. Drit i kva andre gjer, vist du vil øydelegga lungene dine så gjer du det. Trenger du støtte frå andre som gjer det og?

Når eg blir pensjonist skal eg kanskje røyka pipe. Vi får sjå :P

 

Anonymkode: 5714c...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror ikke at røyk gjør tennene dine stygge og gule? Samt gir deg en skikkelig dårlig ånde og kroppslukt? Og kanskje kreft, dårlig økonomi, dårlig kondis osv osv. Vanskelig å finne en kjæreste som aksepterer denne ekle uvanen. Dersom du vil slutte med snus bør du heller gå over til nikotintyggis, men vær obs på at du også kan bli avhengig av det. Men mye bedre med tyggis enn snus og røyk. For å svare på spørsmålet ditt: tror det er svært få unge som røyker. Jeg jobber på en vgs, og ser svært sjeldent at ungdommer på studiespes med en sigarett i hånden. Ser kun noen få fra yrkesfag. 

Anonymkode: 05e1c...f55

Ts: Vanskelig å finne kjæreste pga av røyk? Snus er jo like ekkelt. 

Og, grunnen til at du ikke ser noen på vgs med røyk er vel fordi det ikke er lov med røyk der? Er ikke så lenge side njeg gikk der og på min skole var røyk ulovlig. 

Og, er ikke røyk like dyrt som snus? Jeg bruker allerede masse penger på snus, så det kommer jo ikke itl å gjøre noe forskjell økonomisk. 

Anonymkode: 027de...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BiancaWhite skrev:

Gå over til Epok snus da vel, den er helt hvit. Men surhetsregulerende middel er der likevel og det kan gulne tennene litt. 
Røyk misfarger også. 

Ts. hva er forskjellen på misfarging og gulne? 

Anonymkode: 027de...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Belle âme

Vel, som 19 åring vil eg seie at dei unge eg kjenner som røyker fast går på yrkesfag og som gjerne ikkje er blant dei populære, men er en liten gjeng med smågutter som røyker rett foran skulen når timane har begynt og trur dei er råtøffe:fnise:

Felles med dei er også at dei har foreldre som røyker. Røyk på fest derimot gjer over 50%.

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts. hva er forskjellen på misfarging og gulne? 

Anonymkode: 027de...7c3

det er det samme......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts: Ja, men jeg handler alltid på den samme butikken. Er kun 1 butikk her i området. Der kjenner de meg såpass god at jeg småprater med de som jobber der osv, dekjenner meg igjen. Vet til og med hvilken snus jeg skal ha. Ville du som sitter i kassen syntes at det var rart om jeg plutselig skulle ha røyk istedenfor snus. 

Anonymkode: 027de...7c3

Om jeg satt i kassa, hadde jeg ikke tenkt at det var rart akkurat, for alt jeg visste handlet du for noen andre.

Men det er sant som andre skriver, at det er få unge i dag som begynner å røyke, snus har blitt mer og mer vanlig istedet.

Jeg nevner ikke alle skadevirkningene med begge disse tingene, for det regner jeg med at du vet allerede. Oppfordrer deg til å slutte nå, for det blir verre jo lenger du holder på.

Anonymkode: 500ff...bed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts: Vanskelig å finne kjæreste pga av røyk? Snus er jo like ekkelt. 

Og, grunnen til at du ikke ser noen på vgs med røyk er vel fordi det ikke er lov med røyk der? Er ikke så lenge side njeg gikk der og på min skole var røyk ulovlig. 

Og, er ikke røyk like dyrt som snus? Jeg bruker allerede masse penger på snus, så det kommer jo ikke itl å gjøre noe forskjell økonomisk. 

Anonymkode: 027de...7c3

Nei, snus er ikke like ekkelt. Røykere lukter vondt og smaker stort sett askebeger. Snuser du porsjon vil smaken forsvinne fortere. 

Grunnen til at ingen røyker på vgs lenger er at røyk er utdatert. Vi hadde heller ikke lov å røyke på vgs, men det hindret oss ikke ;) Tviler på at 16 åringene i dag er bedre på å følge regler. Det er nesten ingen som begynner å røyke hjemme lenger. Jeg bor i utlandet og her er det mange fler som røyker (kanskje fordi det ikke finnes snus her). De fleste nordiske her ser på det som tåpelig å røyke. 

Snus var billiger en gang, men jeg vet ikke prisene nå. 

I tillegg blir tennene dine faktisk gulere av å røyke, og du vil også få gule fingertupper. Røyk er også farligere enn snus. Jeg har både røykt og snust, men har heldigvis klart å slutte. 

Endret av Inwe
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyk lukter vondt. En selv lukter vondt og klærne lukter vondt. Og så er det svindyrt. Jeg skjønner heller ikke hva som er vitsen med å begynne å røyke. Jeg skjønner ikke vitsen med snus heller, det er også stygt.

Anonymkode: 5a7cb...d74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Belle âme skrev:

Vel, som 19 åring vil eg seie at dei unge eg kjenner som røyker fast går på yrkesfag(INGENTING negativt med det), og som gjerne ikkje er blant dei populære, men er en liten gjeng med smågutter som røyker rett foran skulen når timane har begynt og trur dei er råtøffe:fnise:

Felles med dei er også at dei har foreldre som røyker. Røyk på fest derimot gjer over 50%.

Så det er okay å være idiotisk nok til å røyke, så lenge det er fest og alkohol? Aldri forstått meg på fenomenet festrøyking, hvis man ikke er avhengig av røyk, kan jeg ikke fatte å begripe at folk gidder å røyke bare fordi de skal drikke..

Jeg røyker forøvrig ts, og du burde ikke begynne. Jeg begynte for snart 18 år siden, da var det så innmari kult å røyke, alle gjorde det. Jaggu sitter en her enda, med den idiotiske vanen spm koster skjorta og helsa, og litt til. 

 

Epok er en helt hvit snus, den var genial, og var veldig på vippen til å få meg til å begynne å snuse i istedenfor. Men den er borte fra butikkene nå, så da blir det røyk i istedenfor. Forbannede regel altså, den hindrer jo ikke folk i å røyke/snuse..

Anonymkode: d72e4...2fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...