Gå til innhold

Konfekt o.l. I julegave, når lage?


Gjest Aelin

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier... Når kan man starte på konfekt, karameller, småkaker o.l. Man vil gi i julegave? 

Andre ting man kan lage? Jeg er ikke god på strikking, hekling osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag heller likør! 😄 Eller dram.

Det er innmari enkelt, og kan gjerne settes alt nå, sånn at krydder/bær/frukt ol. får god tid til å sette smak, blir bare bedre av det :) Bland sprit, litt sukker og smakstilsetning i et stort, tett glass - og så er det bare å la det stå i fred og godgjøre seg, vips!

Julelikøren her blir innmari god - https://godtdrikke.net/hjemmelaget-likor/

Ellers er både egglikør og tyttebærlikør også garantert suksess, og den med tyttebær blir skikkelig julete rød :) finnes masse oppskrifter å nett

Anonymkode: a824a...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har eg laget eplegele, eplemos, chilli marmelade med appelsin og rødløk marmelade. 

Alle disse kan lages mange månder i forveien vist man har varmt produkt på varme glass, da får man vakum og tingene kan holde seg opp mot 1 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER spiselige julegaver. Hvis du tilfeldigvis er en i min vennekrets så vil jeg foreslå at akkurat nå er et godt tidspunkt å starte, og så om ca 4 timer er et godt tidspunkt å gi de bort (til meg) på 😁

Har ikke noe fornuftig svar. Jeg aner ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lag heller likør! 😄 Eller dram.

Det er innmari enkelt, og kan gjerne settes alt nå, sånn at krydder/bær/frukt ol. får god tid til å sette smak, blir bare bedre av det :) Bland sprit, litt sukker og smakstilsetning i et stort, tett glass - og så er det bare å la det stå i fred og godgjøre seg, vips!

Julelikøren her blir innmari god - https://godtdrikke.net/hjemmelaget-likor/

Ellers er både egglikør og tyttebærlikør også garantert suksess, og den med tyttebær blir skikkelig julete rød :) finnes masse oppskrifter å nett

Anonymkode: a824a...0b2

Takk for tips, likør skal jeg prøve meg på :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Merricat skrev:

Jeg ELSKER spiselige julegaver. Hvis du tilfeldigvis er en i min vennekrets så vil jeg foreslå at akkurat nå er et godt tidspunkt å starte, og så om ca 4 timer er et godt tidspunkt å gi de bort (til meg) på 😁

Har ikke noe fornuftig svar. Jeg aner ikke.

:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...