Gå til innhold

Er jeg i et forhold med tre? Jeg, han og hasjen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hmmmm.. Det er ikke tilfeldigvis eksen min du er sammen med? Høres skremmende likt ut hvordan jeg hadde det for et par år siden. Skulle likt å vite fornavnet. 

Saken her er nå uansett klar: Han er ikke noe å samle på. 

Anonymkode: 4bf29...369

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 23.9.2018 den 15.30, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har røyka som en skorstein, og tatt pauser innimellom og har aldri opplevd noe av det du beskriver. Det med nikotin kan jeg gi deg, den er litt lei. Men jeg snuser utenom så det går liksom greit. At det er så veldig psykisk avhengighetsskapende er jeg også litt usikker på. Det er klart man kan savne det litt, men da tenker man bare "jaja" og så går man videre. Er ikke verre enn det. Aldri følt meg elendig etter en pause.

Slutt å overdrive og synes synd på deg selv så går det kanskje bedre. 

Anonymkode: dfb5c...c67

Det er vel strengt tatt ikke hasjruseren som merker mest av de negative effektene. Det er personene rundt hasjbrukern.

En hasjbruker føler seg jo bare helt supersmart, kreativ og vanvittig viktig. Og vil aldri klare å se seg selv slik han/hun faktisk er overfor kjæreste, arbeidsgiver eller andre. 

Den hjerneskaden hasjbruker får gjør at de aldri blir de samme igjen. Selv om de slutter er det noen skruer løs for alltid for å si det slik. Desverre. Man merker veldig tydelig spesielt den manglende selvinnsikten. Ganske tragisk. 

Hos hasjbrukere er det selvinnsikten som først blir «delete» i hjernen. Deretter daglig fungeringing (evne til å lage sunn mat, hygiene, husarbeid etc). De er selvsagt bedre fungerende enn tungt narkomane men deres sløvhet medfører MYE i forhold til ADL ferdigheter. 

Anonymkode: 7a05a...443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mæn40 skrev:
 

 

Jeg skal ikke si at jeg sitter på en fasit, men du burde virkelig spørre hva han har tenkt videre.  Og sett en sluttdato så fort som mulig. Det er et barn på vei, som trenger to våkne foreldre. 

Hasjrøyking er IKKE kompatibelt med å være forelder. Det er mye ansvar som må taes på alvor.

Men begynn kanskje å snakk om hva du gleder deg til med å være forelder?  Spør han om det samme. Det burde ikke oppfattes sim mas.

Hasj er ikke kompatibelt med det meste.

hasjere som har holdt på en stund er hjerneskadet for livet desverre og du tar en stor risiko ved å ha en slik som partner. 

Harsjbrukere ufarliggjør hva de driver med for så å dra med seg andre nedover i elendigheten. 

Anonymkode: 7a05a...443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ewzp0xo3hlgove
2 timer siden, AnonymBruker skrev:
Den hjerneskaden hasjbruker får gjør at de aldri blir de samme igjen. Selv om de slutter er det noen skruer løs for alltid for å si det slik. Desverre. Man merker veldig tydelig spesielt den manglende selvinnsikten. Ganske tragisk. 

Hos hasjbrukere er det selvinnsikten som først blir «delete» i hjernen. Deretter daglig fungeringing (evne til å lage sunn mat, hygiene, husarbeid etc). De er selvsagt bedre fungerende enn tungt narkomane men deres sløvhet medfører MYE i forhold til ADL ferdigheter. 

Hvordan vet du dette? Påvirker det alle som røyker hasj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyka hasj flere ganger i uken i 20 år og ingen veit det. Ikke at det syns heller. Har en lederstilling i et stort firma der jeg har ansvaret for 250 mennesker ca. Noen kan det gå ille for og andre ikke.

Anonymkode: 70d45...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Har du hatt en periode der du røyket mye for så å ta en pause? Jeg røyket ca annenhver dag i flere mnd. Da jeg sluttet fikk jeg abstinenser jo. Svettet masse i 2-3 dager. Sånn jeg svetter dagen etter jeg har vært skikkelig på fylla. Hadde masse syke drømmer også. Noen fortalte meg at grunnen til at man drømmer mye med en gang man har sluttet er fordi du sjelden kommer helt ned i rem- søvn når du røyker mye hasj. Og når jeg tenkte over det husker jeg at jeg hadde elendig søvn når jeg røyket, var liksom alldri opplagt. Virker sikkert forskjellig for folk. Aldri mer hasj, jeg ble psysisk avhengig av det. Og jeg skulle bare røyke en sjelden gang.. 

Anonymkode: 599f9...932

I en periode røyket jeg ca hver time med unntak av når jeg sov, i flere måneder. Null abstinenser. Jeg sier ikke at det ikke eksisterer, men det er lett å skape symptomer bare ved å tenke på det og forvente det. Ts skrev selv at hun overdrev. 

Anonymkode: b09f6...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Røyka hasj flere ganger i uken i 20 år og ingen veit det. Ikke at det syns heller. Har en lederstilling i et stort firma der jeg har ansvaret for 250 mennesker ca. Noen kan det gå ille for og andre ikke.

Anonymkode: 70d45...dc7

Sikkert ikke. Ikke så mange som veit hva som man skal se etter. Men tipper de aller fleste synes du er RAR og annerledes selv om dem ikke vet hvorfor. Dessuten hører vi stadig om hvor vellykka disse hasjere er ifølge dem selv.... jada du er helt sikkert konsernsjef eller toppdirektør for er multiselskap.... lykke til.

Anonymkode: 7a05a...443

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 1.56, AnonymBruker skrev:
 

Hmmmm.. Det er ikke tilfeldigvis eksen min du er sammen med? Høres skremmende likt ut hvordan jeg hadde det for et par år siden. Skulle likt å vite fornavnet. 

Saken her er nå uansett klar: Han er ikke noe å samle på. 

Anonymkode: 4bf29...369

Om det er eksen din eller ikke vet jeg ikke, men jeg har tenkt å samle på han ;) 

TS 

Anonymkode: 821b0...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ha tredje part(hasjen) med i et forhold, betyr hasjen har kontroll over personen du bor med. Da kan du ikke forvente at han elsker deg, men du er kun et støtte i et forhold. Om du bruker hasj så oppmuntrer du han til at det er trygt å bruke, dermed er dere begge kontrollert av destruktiv ånd i livet deres. Eneste måten å komme ut av destruktivitet er ærlighet, innse, og fortelle det åpent om et problem for å komme ut av det. Å holde det hemmelig, er som å tillate mørke få være over hjemmet deres. 

En rednings bjelke som finnes er å oppleve og erfare mennesker som elsker deg. Det gjelder venner, kolleger og i familie. Grunnen at mange havner utenfor er fordi det er mangel på mennesker rundt dem. Eller noen misbruker friheten som dem har fått igjennom familie til å bruke det til noe destruktivt. 

 

Anonymkode: 1b272...eda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 9.55, AnonymBruker skrev:
 

Det er vel strengt tatt ikke hasjruseren som merker mest av de negative effektene. Det er personene rundt hasjbrukern.

En hasjbruker føler seg jo bare helt supersmart, kreativ og vanvittig viktig. Og vil aldri klare å se seg selv slik han/hun faktisk er overfor kjæreste, arbeidsgiver eller andre. 

Den hjerneskaden hasjbruker får gjør at de aldri blir de samme igjen. Selv om de slutter er det noen skruer løs for alltid for å si det slik. Desverre. Man merker veldig tydelig spesielt den manglende selvinnsikten. Ganske tragisk. 

Hos hasjbrukere er det selvinnsikten som først blir «delete» i hjernen. Deretter daglig fungeringing (evne til å lage sunn mat, hygiene, husarbeid etc). De er selvsagt bedre fungerende enn tungt narkomane men deres sløvhet medfører MYE i forhold til ADL ferdigheter. 

Anonymkode: 7a05a...443

Dummeste jeg har lest på lenge. 

Anonymkode: 19eca...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2018 den 21.13, AnonymBruker skrev:
 

Samboeren min røyker hasj. Mye og hver dag. Da jeg møtte han sa at han at den rette dama ville få han til å slutte. Jeg er tydeligvis ikke det. 

Nå har det seg slik at jeg starta å røyke selv. Ikke så mye som han, men alt for mye. Nå etter ett og ett halvt år er jeg et blekt inaktivt vrak som bare sitter i sofaen. Så jeg sa jeg hadde fått nok. Og jeg ba han ta røykinga ute. Hva skjer? Han drar ut døra rundt 17.00 til en av dealerne sine, og nå sitter han der, for der kan han røyke. 

Så nå sitter jeg her da, full av abstinenser, helt alene. Og jeg blir sintere og sintere. Sint fordi han bryr seg mer om hasj enn meg. 

Hva skal jeg si når han kommer hjem? I natt eller i morgen? 

Anonymkode: c5119...2d8

Jeg har faktisk gjort det samme en periode i mitt liv. 

For det første, du er ikke full i abstinenser. Du svetter ut dritten og så takker du det psykisk. 

Ja, du er i et forhold med dem begge to. 

Klok av skade så ville jeg gjort det slutt. 

 

Anonymkode: b023b...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 9.55, AnonymBruker skrev:
 

Det er vel strengt tatt ikke hasjruseren som merker mest av de negative effektene. Det er personene rundt hasjbrukern.

En hasjbruker føler seg jo bare helt supersmart, kreativ og vanvittig viktig. Og vil aldri klare å se seg selv slik han/hun faktisk er overfor kjæreste, arbeidsgiver eller andre. 

Den hjerneskaden hasjbruker får gjør at de aldri blir de samme igjen. Selv om de slutter er det noen skruer løs for alltid for å si det slik. Desverre. Man merker veldig tydelig spesielt den manglende selvinnsikten. Ganske tragisk. 

Hos hasjbrukere er det selvinnsikten som først blir «delete» i hjernen. Deretter daglig fungeringing (evne til å lage sunn mat, hygiene, husarbeid etc). De er selvsagt bedre fungerende enn tungt narkomane men deres sløvhet medfører MYE i forhold til ADL ferdigheter. 

Anonymkode: 7a05a...443

Det beste jeg har lest på lenge. Det er sånn det er, og det er på tide alle hasj misbrukere blir avslørt, og den dagen de blir avslørt så faller maska veldig veldig langt ned.

Anonymkode: 1b272...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

TS her. 

Dette går jo fint det. Veldig fint. Nå har vi sluttet å røyke sigaretter også. Og kommet skikkelig i gang med treninga. Rett og slett ei livsstilforandring :) 

Jeg velger å skrive dette i tråden slik at det ikke er for mange tråder som ender med samme konklusjon: han kommer aldri til å slutte, dump han! 

Takk til alle som støttet meg (oss) ❤️ 

Anonymkode: 821b0...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skriv igjen om to år, og hvordan ditt stå sted og status er da. 

Anonymkode: 1b272...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...