Gå til innhold

til dere som jobber i kassa på matvarebutikk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bryr du deg om hva kundene dine spiser/kjøper? Uansett hva det er liksom. Om noen kommer å kjøper en sjokolade (200gram)? og en liten cola eller.feks en sprayboks og noen fyrstikker. Det er begge rare ting synes jeg siden sjokoalde og cola, da virker det som om det kun er til 1 person... 

Anonymkode: fa5da...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei sånne tanker har aldri streifet meg. Ikke engang om det så er en som kjøper bananer og kondomer. Kunne ikke brydd meg og tenker ikke over det. 

Anonymkode: 8bbc2...29d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle vært rart med om det kun er varer til en person egentlig?:klo:

Anonymkode: 8bbc2...29d

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sixpack øl, en agurk og en pakke med toalettpapir?

Det har hendt at jeg har kjøpt akkurat dette, og tenkt at det her ser litt tvilsomt ut...

Anonymkode: 8d33a...867

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanlig fyr
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei sånne tanker har aldri streifet meg. Ikke engang om det så er en som kjøper bananer og kondomer. Kunne ikke brydd meg og tenker ikke over det. 

Anonymkode: 8bbc2...29d

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sixpack øl, en agurk og en pakke med toalettpapir?

Det har hendt at jeg har kjøpt akkurat dette, og tenkt at det her ser litt tvilsomt ut...

Anonymkode: 8d33a...867

Ikke så tvilsomt som den lørdagskvelden jeg kjøpte en agurk og Fifty Shades på den lokale coopen 😅 Jeg dro for å handle agurk til matpakka mandag, og impulskjøpte Fifty Shades når jeg oppdaget at de hadde den 🤣

Anonymkode: 0db7f...ab5

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet før i kassen, og har aldri brydd meg hva folk kjøper. Selv kjøper jeg alt på en lørsdagskveld fra øl til intimvask, og man skal ikke bry seg hva andre tenker på hva du kjøper.

Anonymkode: dbf43...d5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til noe et par ganger, men da tror jeg det var noe sånt som en 6pk øl, rosiner og 10 kg sukker. Sjokolade og cola har jeg aldri tenkt over, og i hvert fall ikke hvor mange personer det ser ut som om den sjokoladen og colaen er til. 

Anonymkode: d17e0...26e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på kasse nesten 2 år I en liten dagligvare butikk og hadde mange  faste kunder som jeg kjente så godt at de kunne sagt til meg " røyk ", " snus " flax- så visste jeg hvilken type ønsker vedkommende. 

Jeg visste hvem som leser hvilken avisa. 

Men å begynne å lure på hvorfor kjøper kunden det og det er ikke innafor syns jeg.

Det er litt sånn nesten uetisk å gjøre det og enda verre å vurdere om det er rart eller ikke.

Akkurat som når man hadde jobbet på kondomeriet og hadde kommentert noen sexuelt liv. 

Endret av Colgatesmilselfie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet både på stor og liten matbutikk. Hva folk kjøper kunne ikke brydd meg mindre. 

Anonymkode: 2e404...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/22/2018 at 7:32 PM, AnonymBruker said:

bryr du deg om hva kundene dine spiser/kjøper? Uansett hva det er liksom. Om noen kommer å kjøper en sjokolade (200gram)? og en liten cola eller.feks en sprayboks og noen fyrstikker. Det er begge rare ting synes jeg siden sjokoalde og cola, da virker det som om det kun er til 1 person... 

Anonymkode: fa5da...fad

Du synes det er rart å handle snop om man kun er en person? Du mener oss rundt 800 000 som bor i single husstander ikke bør få kjøpe oss litt brus og sjokolade, fordi vi er alene? Hva skal vi som er single kose oss med? Eller de som er i par og partner er på jobb? Eller dem som er i forhold og partner faktisk ikke har lyst på godis? 
Må si at jeg synes det er mye mer rart at noen ikke tillater single folk litt godis, enn at single faktisk handler inn til seg selv... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hver gang jeg handler alene, skal liksom de i kassa tro at alt er til meg - alene? 

De må tro jeg er rar som kjøper bleier, våtservietter og festivaløl, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusset litt når mange kjøpte pølser og pølsebrød midt i uka husker jeg.  Men det var fordi ingen der jeg opprinnelig kom fra spiste det til middag midt i uka.  Jeg kunne også legge merke til folk som levde som om det var helg hver dag og som alltid handlet mye snop, potetgull, cola og junk midt hele uka.  Det syns godt på de fleste av de for å si det sånn.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peonjenta skrev:

Jeg stusset litt når mange kjøpte pølser og pølsebrød midt i uka husker jeg.  Men det var fordi ingen der jeg opprinnelig kom fra spiste det til middag midt i uka.  Jeg kunne også legge merke til folk som levde som om det var helg hver dag og som alltid handlet mye snop, potetgull, cola og junk midt hele uka.  Det syns godt på de fleste av de for å si det sånn.   

Dersom man ikke handler så ofte, kan man jo fint kjøpe inn snop på en tirsdag som man skal spise i helga. Eller man kjøper inn snop fordi man skal ha gjester. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En bekjent av meg kjøper ikke store pakker med dopapir fordi hen er redd andre tror hen går mye på do... 

Anonymkode: c1f75...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Dersom man ikke handler så ofte, kan man jo fint kjøpe inn snop på en tirsdag som man skal spise i helga. Eller man kjøper inn snop fordi man skal ha gjester. 

Det var familier jeg kjente igjen som handlet snop og junk hver dag.  Ikke enkeltpersoner som kjøpte sjokolade, cola og grandis engang imellom.  Jeg også kan finne på å kjøpe smågodt og frossenpizza på en onsdag men jeg gjør det jo ikke hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2018 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Nei sånne tanker har aldri streifet meg. Ikke engang om det så er en som kjøper bananer og kondomer. Kunne ikke brydd meg og tenker ikke over det. 

Anonymkode: 8bbc2...29d

But you just did...:icon_lol:

Anonymkode: 9b087...df7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste gangene jeg reagerte var når noen kom og kjøpte 100 kilo sukker.. De så jo halvveis snåle ut også så tenkte automatisk at de drev med noe produksjon😅 ellers kan man jo tenke over det når det er enten bare usunt på båndet, eller den motsatte enden. Men jeg brydde meg ikke, er vel der forskjellen ligger. Men så er det jo forskjell på å kjøpe en sjokolade og en brus og fylle vogna med potetgull, pommes frites, dressing, pølser, sjokolade, godteri, brus, øl osv osv. 

Anonymkode: 59d75...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...