BMW 5-serie 535D Skrevet 30. september 2018 #41 Skrevet 30. september 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Om du skipper motoren, hva skal da dra bilen frem? 😂 Anonymkode: 4f891...6c0 Om man chipper bilen får den mer krefter og går rimeligere. Søk på tuning så finner du ut. Ja jeg ser jeg Skrev chipper
BMW 5-serie 535D Skrevet 30. september 2018 #42 Skrevet 30. september 2018 12 minutter siden, WCKD skrev: Din ultimate bil har altså dieselmotor? Herrejesus... Selvklart, finnes kun et normalt drivstoff og det er diesel. Bensin kommer på andre plass, men allikevel et stort hav bak diesel. El motor har ingen ting i en bil å gjøre, el passer til sykler og sparkesykler
WCKD Skrevet 30. september 2018 #43 Skrevet 30. september 2018 57 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: Selvklart, finnes kun et normalt drivstoff og det er diesel. Bensin kommer på andre plass, men allikevel et stort hav bak diesel. El motor har ingen ting i en bil å gjøre, el passer til sykler og sparkesykler Er vel derfor alle sportsbiler og alle racerbiler går på bensin, siden det er dårligere enn diesel🙄 Den slappeste Teslaen fliser traktoren din. Selv en Soul eller Leaf fliser den.
BMW 5-serie 535D Skrevet 30. september 2018 #44 Skrevet 30. september 2018 11 minutter siden, WCKD skrev: Er vel derfor alle sportsbiler og alle racerbiler går på bensin, siden det er dårligere enn diesel🙄 Den slappeste Teslaen fliser traktoren din. Selv en Soul eller Leaf fliser den. En sportsbil og racerbil er noe helt annet enn den jeg har, jeg kunne gjerne hatt en racerbil med bensin men har ikke råd til det enda hvertfall. Ingen ting er mer økonomisk og miljøvennlig enn diesel
WCKD Skrevet 30. september 2018 #45 Skrevet 30. september 2018 18 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev: En sportsbil og racerbil er noe helt annet enn den jeg har, jeg kunne gjerne hatt en racerbil med bensin men har ikke råd til det enda hvertfall. Ingen ting er mer økonomisk og miljøvennlig enn diesel Nå motsier du jo deg selv, du sa nettopp at diesel var det eneste normale, og at bensin var langt etter. Er ikke spesielt økonomisk når EGR-filteret tetter seg. Og diesel er ikke mer miljøvennlig lokalt enn bensin, og hvertfall ikke mer enn elektrisitet. Kan du ikke bare innse at du har null reell argumentasjon, og at du bare forsøker å legitimere valget du har tatt?
tdm900 Skrevet 30. september 2018 #46 Skrevet 30. september 2018 45 minutter siden, WCKD skrev: Nå motsier du jo deg selv, du sa nettopp at diesel var det eneste normale, og at bensin var langt etter. Er ikke spesielt økonomisk når EGR-filteret tetter seg. Og diesel er ikke mer miljøvennlig lokalt enn bensin, og hvertfall ikke mer enn elektrisitet. Kan du ikke bare innse at du har null reell argumentasjon, og at du bare forsøker å legitimere valget du har tatt? Kanskje du skulle finne ut hva som er hva av det du skriver? EGR er ikke et filter, det er en ventil. Det du finner av filter på eksossiden er partikkelfilter. 1
halvehimmelen Skrevet 30. september 2018 #47 Skrevet 30. september 2018 1 time siden, BMW 5-serie 535D skrev: En sportsbil og racerbil er noe helt annet enn den jeg har, jeg kunne gjerne hatt en racerbil med bensin men har ikke råd til det enda hvertfall. Ingen ting er mer økonomisk og miljøvennlig enn diesel Hadde du argumentert at du foretrekker bunndraget man gjerne får med diesel, og synes det er en viktig faktor at dieselen koster mindre enn diesel, hadde vel de fleste av oss synes det var greit. Men å påstå at diesel er det eneste normale og mest miljøvennlig er på grensen til idiotisk. Jeg betaler gladelig 17kr literen når jeg får nyte den digge, gromme lyden og kvikke responsen fra min italienske V6 bensiner. På banen må jeg betale nesten 20kr literen for 98 oktan. Men jeg synes det er veldig kjekt å betale 14kr literen for diesel når jeg kjører i byen. Diesel vs bensin er smakssak. Ikke bare pga pris, men hvordan man liker å kjøre. Jeg finner ingen glede i å vente på turbotrykk og gire på 5000 omdreininger 😉 1
Villa2000 Skrevet 30. september 2018 #48 Skrevet 30. september 2018 Personlig så er jeg ute etter en bil som jeg kan sitte 2-3 timer i strek uten å måtte krype ut av bilen. Kjører ofte lange turer så dette var pri 1. Etter å ha testet de fleste derav en splitter ny BMW så endte valget på Audi. For min kropp og ryggså havnet BMW på desidert siste plass. Hadde så vondt etter 30 min at jeg måtte stoppe og gå litt. Med en gammel Audi 2003 modell så kjenner jeg ingenting etter 3 timer. Sier ikke at BMW er dårlig jevnt over men den passet ikke for meg.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #49 Skrevet 30. september 2018 @WCKD, hvorfor er du konsekvent så hissig? Du ødelegger tonen i denne tråden. Anonymkode: bcb0d...4ef 1
WCKD Skrevet 30. september 2018 #50 Skrevet 30. september 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: @WCKD, hvorfor er du konsekvent så hissig? Du ødelegger tonen i denne tråden. Anonymkode: bcb0d...4ef Jeg er ikke hissig, jeg slår ned på folk som kommer med feilinformasjon. Det finnes ingen tone i et skriftlig forum.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2018 #51 Skrevet 30. september 2018 4 timer siden, Villa2000 skrev: Personlig så er jeg ute etter en bil som jeg kan sitte 2-3 timer i strek uten å måtte krype ut av bilen. Kjører ofte lange turer så dette var pri 1. Etter å ha testet de fleste derav en splitter ny BMW så endte valget på Audi. For min kropp og ryggså havnet BMW på desidert siste plass. Hadde så vondt etter 30 min at jeg måtte stoppe og gå litt. Med en gammel Audi 2003 modell så kjenner jeg ingenting etter 3 timer. Sier ikke at BMW er dårlig jevnt over men den passet ikke for meg. Jeg skrev tidligere i tråden, og er Opel-eier. Synes bilen min er veldig god å kjøre, og jeg kjører mye. 2-3 timer er bare rundt hjørnet for min del Har ikke kjørt tysk premium, så jeg vet ikke hvordan de er sammenlikna med Opel, men jeg sitter i hvert fall veldig godt i min Lengste jeg har kjørt på en dag er 12 timer. Fysisk kunne jeg kjørt lengre, men begynte jo så klart å bli mentalt sliten Anonymkode: a4c85...fd3
WCKD Skrevet 30. september 2018 #52 Skrevet 30. september 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev tidligere i tråden, og er Opel-eier. Synes bilen min er veldig god å kjøre, og jeg kjører mye. 2-3 timer er bare rundt hjørnet for min del Har ikke kjørt tysk premium, så jeg vet ikke hvordan de er sammenlikna med Opel, men jeg sitter i hvert fall veldig godt i min Lengste jeg har kjørt på en dag er 12 timer. Fysisk kunne jeg kjørt lengre, men begynte jo så klart å bli mentalt sliten Anonymkode: a4c85...fd3 Opel har faktisk veldige gode seter har jeg også funnet ut, spesielt med tanke på at de ikke er premium. Mye innstillinger slik at man sitter riktig.
Villa2000 Skrevet 30. september 2018 #53 Skrevet 30. september 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skrev tidligere i tråden, og er Opel-eier. Synes bilen min er veldig god å kjøre, og jeg kjører mye. 2-3 timer er bare rundt hjørnet for min del Har ikke kjørt tysk premium, så jeg vet ikke hvordan de er sammenlikna med Opel, men jeg sitter i hvert fall veldig godt i min Lengste jeg har kjørt på en dag er 12 timer. Fysisk kunne jeg kjørt lengre, men begynte jo så klart å bli mentalt sliten Anonymkode: a4c85...fd3 Dersom det er 12 timer i ett strekk så er jeg imponert👍Jeg for min del klarer ikke det uansett bil. Opel er helt sikkert bra. Har ikke prøvd dem noe særlig.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2018 #54 Skrevet 1. oktober 2018 På 29.9.2018 den 22.43, WCKD skrev: For en tåpelig påstand. Tesla fliser alt i sin prisklasse, og den ligger rett oppunder premiummerkene i kvalitet. Men når jeg ser hvem som skriver påstanden, så er jeg ikke overrasket. Du kjører jo tross alt rundt i traktor, om man skal bruke resonnementet ditt. Men de får jo ikke Teslaene ut fra verkstedet pga deletilgang? Mye vits med bil som er på verksted i tre mnd fordi delen ikke er å oppdrive? Anonymkode: c4eed...4eb
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2018 #55 Skrevet 8. oktober 2018 På 30.9.2018 den 17.28, WCKD skrev: Opel har faktisk veldige gode seter har jeg også funnet ut, spesielt med tanke på at de ikke er premium. Mye innstillinger slik at man sitter riktig. På 30.9.2018 den 20.14, Villa2000 skrev: Dersom det er 12 timer i ett strekk så er jeg imponert👍Jeg for min del klarer ikke det uansett bil. Opel er helt sikkert bra. Har ikke prøvd dem noe særlig. Har en eldre Opel og enda som ble kjørt på skikkelig langtur (270 mil), og her var ikke komforten like god, faktisk. Tyngre (og større!) ratt og tyngre pedaler, særlig den som ble kjørt på langtur. Det som hjalp for meg var å ha seteryggen rettere og rattet lavere (ikke mulig i de eldre bilene), så ikke noe hokus-pokus. Det har også blitt noen mil i en Ford Mondeo og den er heller ikke like god, med veldig tungt ratt. Alle disse bilene er 2000-modeller, så det har vært en positiv utvikling. Som passasjer var de beste setene i pappas Chevrolet Suburban fra 80-tallet. Det var 12 timer, med små pauser underveis, til å gå på do, strekke på beina og røyke. Nå i helga ble det en tur på 8 timer - bare den siste halvtimen var plagsom, pga mørkekjøring Fysisk hadde jeg greid mange timer til. Uansett, godt fornøyd med min Opel. Anonymkode: a4c85...fd3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2018 #56 Skrevet 10. oktober 2018 Det er vel som enhver annen interesse, man vil ha noe som er kult. Anonymkode: 30024...604
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå