Gå til innhold

Hva er greia med "kule biler"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At jeg smiler og tenker "herregud, så fin bil jeg har!" hver gang jeg ser den, er nok til at jeg valgte å kjøpe en "kul" bil. At den i tillegg er utrolig komfortabel og morsom å kjøre, er romslig og skiller seg ut utseendemessig er bare pluss i min bok. Den er liksom ikke bare en bil, jeg tenker jevnlig over detaljene, fargekombinasjonen og kvaliteten og jeg blir glad av å kjøre den. Da får det heller være at den er "kul". Jeg kjører selvsagt BMW! :biggrin:

Forresten, den siste tiden har jeg kjørt en Auris ifm jobb og hjelpe meg for en annen verden den er.. Den er riktignok veldig lettkjørt, liten og snerten - veldig ukomplisert A til B-bil, men den er jo gørr kjedelig! Det knirker og knaker i det hule plastikkinteriøret, setene er ukomfortable, i bakken her må jeg gi flatt jern for å karre meg opp og mister likevel 30 km/t før toppen og motoren høres ut som symaskin - og musikk får hele bilen til å riste så det skrangler i metall. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.9.2018 den 12.28, Commander skrev:

 

Når det gjelder bil er det fundamentale at den forflytter seg uten at føreren blir våt i håret. 

 

😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2018 den 12.31, Kendall skrev:

Man lever bare en gang og da vil man ha det beste i livet

Og så lenge man ikke har ubegrenset med penger, er det så ufattelig mye annet å bruke penger på som beriker livet mer enn dyr bil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Brunello skrev:

Og så lenge man ikke har ubegrenset med penger, er det så ufattelig mye annet å bruke penger på som beriker livet mer enn dyr bil.

For mange, ja. Men ikke for alle. Mange synes det beriker livet å betale i dyre dommer for å stå slalåm også, mens jeg ikke kunne brydd meg mindre. 

Altså: Hva man får livsglede av å bruke penger på er individuelt. Du kan ikke bruke deg selv som fasit. 

Anonymkode: 7a7e3...a1a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2018 den 0.39, Brunello skrev:

Og så lenge man ikke har ubegrenset med penger, er det så ufattelig mye annet å bruke penger på som beriker livet mer enn dyr bil.

Ikke for meg :)

Anonymkode: a4c85...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Mini har lite med BMW å gjøre, bortsett fra eierskapet. Liten og upraktisk bil. Få biler kan kjøres som en BMW kan, det er kjøreegenskaper her som selv sportsbiler kan slite med å holde følge med. En Passat vil ikke ha nubbesjangs. En Audi A4/A6 og en Passat er likere hverandre, fordi det er samme motorer, girkasser og sikkert mye mer. Passat har også vært bassert på utgående Audi flere ganger, men Audi har ikke samme kvalitetsfølelse eller egenskaper som de virkelige premiumbilene, BMW og Mercedes. Mercedes har en komfort som nær sagt alle andre leverandører bare kan drømme om. Etter ti timer bak rattet er du fortsatt ikke støl og sliten i kroppen. Jaguar, Alfa Romeo osv er mer en image, livsstil sak der design også er et viktig element. Selv om Jaguar ikke er vakre biler lengre. Men etter at de fikk ordinært utseende har hvermansen følt det mye tryggere å kjøpe bilene, så de selger mye mer på ikke å være unike og lekre lengre. 

Om du ikke merker forskjell på bilene og deres dynamikk er du antagelig bare helt uinteressert, for det er ganske betydelig forskjell på bilene, selv som passasjer. En liten Ford Focus, som forøvrig er tysk, er ikke sammenlignbar med en større BMW. Det er en dynamisk og sporty liten bil som er morsom å kjøre, enkelte utgaver er fantastiske, mens andre er noe understyrte. Likte forrige karosseri bedre enn nåværende kjøreegenskapmessig. 

Anonymkode: fd829...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har ikke vi bil selv, og jeg har aldri vært av typen som blir "tiltrukket" av merke-flashing. 

Men jeg skjønner ikke at Audi er en så kul bil? Hadde trodd at Tesla var mye kulere enn de du beskriver, siden de kan åpne dørene sine på en helt annen måte.. 

BMW er jeg også usikker på. Dette er en del år siden, men en venninne av meg sa at BMW er det mye vanskeligere å bytte ut deler på, dersom noe skulle gå galt og hvis man må på verksted, i forhold til andre merker. Hvordan er det med det nå? Er det slik fortsatt, er jo også dette noe man bør ta i betraktning. Hvis det praktiske senker bruksmuligheten, så hadde nok det gjort at jeg ikke hadde kjøpt den. Andre personer synes kanskje dette er mer stas?

 

Personlig hadde jeg slått salto opp i taket dersom jeg noen gang skulle få økonomi nok til kunne ha en bil, samme hvilket merke, så lenge bilen var anstendig og EU-godkjent.

Anonymkode: 34a05...5be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt biler i forskjellige prisklasser, og må jo si at kjøreopplevelsen varierer, men det er grenser for hvor mye det er verdt. Jeg gikk fra en par år gammel bil til 250000 til en ny 850000 kroners bil (det var en gunstig avtale, ville ikke gått og betalt den summen for en bil), og ja, forskjellen merkes, men om den var 600000 bedre enn den forrige? Nei, absolutt ikke. Den prisforskjellen kan ikke forsvares med noe annet enn image. Og det er jo viktig for mange. Folk betaler millioner for å bo på «rett» adresse, selv om boforholdene ikke er nevneverdig bedre enn andre steder. Er det greit å vise seg frem med bolig, så kan man like gjerne gjøre det med bil. Men kvalitetsmessig er det bortkastet å tredoble prisen på en bil (hvis utgangspunktet et en normal, forholdsvis ny og god bil) Nå skal det sies at jeg ikke er opptatt av å kjøre fort eller spesielt sportslig. Kjører bare som folk flest, så det er mulig forskjellene hadde vært mer merkbare om jeg var Petter Solberg. 

Endret av Påkrevd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Selv kjøpte jeg meg drømmebilen til meg selv i gave da jeg fylte rundt år. Godt voksen var jeg.

Har den fortsatt, nå snart ti år senere. Hver gang jeg skal ut og kjøre, tenker jeg at jeg har verdens fineste bil. Er forelska i den, rett og slett.

For meg handler bil også om sjel, ikke bare om å komme seg fra A til B. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en bil har måkevingedører gjør den ikke kul når den ser ut som en strandet hval.

Og Audier har langt bedre komfort enn sammenliknbare BMWer. Mercedes er dog selvfølgelig kongen av komfort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Tesla og for meg var den verdt hver eneste krone! For det første hadde jeg ønsket meg den i 5 år før jeg fikk råd til å kjøpe den, den er fin å se på, fantastisk komfortabel å kjøre, ikke noe problem på langtur, ekstremt god plass og ikke minst en av de aller tryggeste bilene på markedet! :)

Jeg legger heller penger i bil enn andre ting. Vi hverken røyker, snuser, drikker eller bruker penger på unødvendige ting og vi har alt vi trenger og litt til 😊

Anonymkode: 91131...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2018 den 23.25, FantasDick skrev:

At jeg smiler og tenker "herregud, så fin bil jeg har!" hver gang jeg ser den, er nok til at jeg valgte å kjøpe en "kul" bil. At den i tillegg er utrolig komfortabel og morsom å kjøre, er romslig og skiller seg ut utseendemessig er bare pluss i min bok. Den er liksom ikke bare en bil, jeg tenker jevnlig over detaljene, fargekombinasjonen og kvaliteten og jeg blir glad av å kjøre den. Da får det heller være at den er "kul". Jeg kjører selvsagt BMW! :biggrin:

Forresten, den siste tiden har jeg kjørt en Auris ifm jobb og hjelpe meg for en annen verden den er.. Den er riktignok veldig lettkjørt, liten og snerten - veldig ukomplisert A til B-bil, men den er jo gørr kjedelig! Det knirker og knaker i det hule plastikkinteriøret, setene er ukomfortable, i bakken her må jeg gi flatt jern for å karre meg opp og mister likevel 30 km/t før toppen og motoren høres ut som symaskin - og musikk får hele bilen til å riste så det skrangler i metall. 

Helt enig, kjørte bilen til en kamerat for noen dager siden, en Skoda Fabia stasjonsvogn med liten motor. Når jeg kom til en liten bakke trodde jeg nesten at bilen skulle stoppe, den hadde ikke kraft til å holde farten oppe men tapte noe hinsides fart med gasspedalen i bånn. Vanvittig forskjell på min BMW og den, fikk rett og slett sjokk, har glemt hvor dårlige andre mer normale biler er. Skjønner virkelig ikke at folk overlever med å kjøre slik skrangel, en hest er faktisk Like sterk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2018 den 12.04, AnonymBruker skrev:

Jeg kjører Tesla og for meg var den verdt hver eneste krone! For det første hadde jeg ønsket meg den i 5 år før jeg fikk råd til å kjøpe den, den er fin å se på, fantastisk komfortabel å kjøre, ikke noe problem på langtur, ekstremt god plass og ikke minst en av de aller tryggeste bilene på markedet! :)

Jeg legger heller penger i bil enn andre ting. Vi hverken røyker, snuser, drikker eller bruker penger på unødvendige ting og vi har alt vi trenger og litt til 😊

Anonymkode: 91131...498

Jeg trodde vi snakket om premium-biler jeg ? 😂

Anonymkode: 4f891...6c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.9.2018 den 12.04, AnonymBruker skrev:

Jeg kjører Tesla og for meg var den verdt hver eneste krone! For det første hadde jeg ønsket meg den i 5 år før jeg fikk råd til å kjøpe den, den er fin å se på, fantastisk komfortabel å kjøre, ikke noe problem på langtur, ekstremt god plass og ikke minst en av de aller tryggeste bilene på markedet! :)

Jeg legger heller penger i bil enn andre ting. Vi hverken røyker, snuser, drikker eller bruker penger på unødvendige ting og vi har alt vi trenger og litt til 😊

Anonymkode: 91131...498

Elbil = lekebil. Hvordan er en lekebil verdt 800000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Elbil = lekebil. Hvordan er en lekebil verdt 800000?

For en tåpelig påstand. Tesla fliser alt i sin prisklasse, og den ligger rett oppunder premiummerkene i kvalitet.

Men når jeg ser hvem som skriver påstanden, så er jeg ikke overrasket. Du kjører jo tross alt rundt i traktor, om man skal bruke resonnementet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WCKD skrev:

For en tåpelig påstand. Tesla fliser alt i sin prisklasse, og den ligger rett oppunder premiummerkene i kvalitet.

Men når jeg ser hvem som skriver påstanden, så er jeg ikke overrasket. Du kjører jo tross alt rundt i traktor, om man skal bruke resonnementet ditt.

Har en motor som en traktor fint kunne hatt ja 👍 en stor motor er en av de viktigste tingene ved en bil, jeg vil såklart akselerere også i motbakker og ikke tape fart som motorer som passer til en sparkesykkel 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, WCKD skrev:

For en tåpelig påstand. Tesla fliser alt i sin prisklasse, og den ligger rett oppunder premiummerkene i kvalitet.

Men når jeg ser hvem som skriver påstanden, så er jeg ikke overrasket. Du kjører jo tross alt rundt i traktor, om man skal bruke resonnementet ditt.

Om jeg hadde vunnet en halv mill hadde jeg nok solgt min bil og kjøpt 550 isteden, hakket større motor da 👍380 hesters dieselmotor pluss å skippe bilen kan man snakke om en solid motor 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de fleste handler bil om å komme seg fra A til Å, for mange handler det om status, for noen handler det om lidenskap og kjøreglede.

De som kjøper overprisa tyskere havner i den midterste kategorien 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Om jeg hadde vunnet en halv mill hadde jeg nok solgt min bil og kjøpt 550 isteden, hakket større motor da 👍380 hesters dieselmotor pluss å skippe bilen kan man snakke om en solid motor 😉

Om du skipper motoren, hva skal da dra bilen frem? 😂

Anonymkode: 4f891...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Om jeg hadde vunnet en halv mill hadde jeg nok solgt min bil og kjøpt 550 isteden, hakket større motor da 👍380 hesters dieselmotor pluss å skippe bilen kan man snakke om en solid motor 😉

Din ultimate bil har altså dieselmotor? Herrejesus...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...