Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #1 Del Skrevet 16. mars 2005 Jeg lurer på hvordan de ser på "kosete kjærestepar" i diverse land? Altså, hvor får man politi etter seg dersom man gir kjæresten et kyss på gata? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Solstråle Skrevet 16. mars 2005 #2 Del Skrevet 16. mars 2005 Du må være mer spesifikk. Hvilket land gjelder det? I de fleste vestlige landene (USA, Europa) og de vanlige "syden"-destinasjonene gjør det ingenting å være kosete på gata. Med sydendestinasjoner mener jeg land som i utgangspunktet praktiserer en annen religion men hvor innbyggerne er så vant til turister at de ikke bryr seg- altså en del land i nord-Afrika, en del steder i Tyrkia, Thailand osv. I Sør-Amerikanske land er det også ganske fritt fram- men du må regne med å få mye oppmerksomhet dersom du er veldig fysisk med kjæresten din. I muslimske land bør du vise respekt, du burde ha som hovedregel at der det er påbudt å dekke seg til er det unødvendig å kline med kjæresten. I mange afrikanske land er en sterk kristen tro gjeldende, og mange har lite forståelse for klining på gata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 16. mars 2005 #3 Del Skrevet 16. mars 2005 Du er turist...derfor vil de bære over med alle feilene du gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mars 2005 #4 Del Skrevet 16. mars 2005 Tenkte først og fremst på Europeiske land lenger syd.. F.eks Spania. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. mars 2005 #5 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg lagde for en tid tilbake en oversikt over skikk og bruk i flere land på min hjemmeside. Opplysningene er basert på opplysninger fra boken "Internasjonal skikk og bruk". Link til siden her: www.janovebrenden.no Klikk på linken Skikk og Bruk. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå